AndroidHealthClinic

HIIT of LISS

Bezoekers in dit topic

PitufoCanario

Novice
Lid geworden
1 jul 2020
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m69
Massa
89kg
beste dbb'rs

Ik ben al even wat vet aan het verliezen. Kom van 100kg en weeg nu 88kg nuja met de opening vd fitnessen ben ik met full body begonnen, fierce 5 in dit geval na het lezen van de stickies en wat bb.com te checken ook
Nuja probeer sowiezo na training/rustdagen te wandelen bv 30 min op loopband met helling na training en vandaag bv 1u gewandeld 7500stappen en ja de werkdag die nu begint
Mijn verloofde pusht mij om hiit te doen omdat ze denkt dat dit mij zou helpen en denkt dat het meer effect zou hebben (wij trouwen in oktober dus ze heeft wat stress voor mijn lichaam maar ik zei wat haalbaar is haalbaar de rest is voor erna, het is uiteindelijk een marathon en gene sprint)

Wat vinden jullie dat ik best zou doen. Hiit na training? En zo welke hiit, crosstrainer of iets anders? Of gewoon het bij wandelen en evt lichte jog (start to run 5km)?

Kcals zitten in check, rond de 2000.

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Imo combinatie van HIIT en LISS. Check Lyle McDondald.

Dus je gaat helemaal naar de pleuris op 5 a 10min HIIT, dan rust je 5 minuten en dan ga je je LISS cardio doen.
 
Imo combinatie van HIIT en LISS. Check Lyle McDondald.

Dus je gaat helemaal naar de pleuris op 5 a 10min HIIT, dan rust je 5 minuten en dan ga je je LISS cardio doen.
Thanks man, had dit ook gedacht hiit en daarna lichte liss
Zou een crosstrainer goed zijn voor hiit of niet echt?
 
Thanks man, had dit ook gedacht hiit en daarna lichte liss
Zou een crosstrainer goed zijn voor hiit of niet echt?

Maakt niet veel uit. Als je maar voluit kan gaan.
 
Beginnen met liss en daarna miss afgewisseld met intervallen en eventueel hiit. Maar hiit moet je echt niet te vaak doen ivm de zware belasting. Overigens kunnen de meeste mensen helemaal zo hard niet trainen om de intensiteit van hiit te halen. Je moet daarin echt volledig kapot gaan. Hartslag boven de 95% van je Max. De meeste mensen noemen een interval training hiit.

Het wandelen of rustig fietsen verandert dan in hardlopen of wielrennen. Van Liss na Miss. Je wilt tenslotte vet verbranden en dat doe je optimaal in zone 2 en 3. Voor de meeste mensen is dat niet haalbaar met wandelen.

Je bent trouwens al een enorm eind. En je vriendin die je pusht voor de bruiloft klinkt me niet echt als een goed plan. Volgens mij was je al aardig goed bezig.

Uiteindelijk verbrand je met een anderhalf uur hardlopen gewoon vee meer vet dan met een hiit training van 30 minuten.
 
Back
Naar boven