Fitness Seller

HIIT ondersteunend

Bezoekers in dit topic

GJM

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2003
Berichten
2.079
Waardering
188
Lengte
1m85
Massa
116kg
Vetpercentage
7%
ben op bb.com een paar leuke dingen over HIIT tegen gekomen... het verbrand meer vet als normale cardio en doet dit ook nadat de sessie is afgelopen. Ook wordt beweerd dat je meer spier behoudt dan normaal omdat je onder de 20 minuten blijft...
tevens wordt er gezegt dat je gerust dextro pre-workout kan nemen om verder spier verlies te voorkomen... dit gaat eigenlijk tegen mijn weten in..
weet iemand dan ook hoeveel je moet nemen pre, ik dacht zo'n 20/30 gram +whey.

hier de thread http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?s=&threadid=99420&perpage=30&pagenumber=2

en nog een artikel die de thread bevestigt en zegt dat dit ook gebruikt moet worden tijdens de bulk http://www.bodybuilding.com/fun/satter2.htm

ik wil graag weten wat men er hier van vindt!!
 
iemand??
 
Jij wilt dit 's morgens doen toch? Als je net uit bed bent?

Ik zou niet kiezen voor dextrose als KH voordat je HIIT gaat doen. Persoonlijk zou ik kiezen voor een normaal ontbijt.
Het voordeel van HIIT is voornamelijk het afterburn effect, oftewel de calorieverbranding na het sporten.

Gewoon een normaal ontbijt en dan HIIT. Het gaat uiteindelijk toch om de calorieen die je meer verbruikt dan dat je binnenkrijgt. En je beperkt toch niet enkel je calorieen over 1 maaltijd maar over de gehele dag, dus....
 
en nog een artikel die de thread bevestigt en zegt dat dit ook gebruikt moet worden tijdens de bulk

Wat dit artikel zegt is dat je gevoeliger wordt voor insuline door tijdens je off day een korte maar heel intense cardio workout te doen. Na die 20 minuten mag je echt niets meer over hebben, dan doe je het goed.
Hierdoor:
-wordt de insuline gevoeligheid groter ( dat wil zeggen meer glycogeen de cel in met minder cal's
-Is deze workout niet katabool maar zelfs anabool doordat er tijdens deze workout veel groeihormonen vrijkomen.
Zo kun je tijdens de bulk dus nog meer aankomen dan je al deed, en zelfs wat vet verliezen.
 
Back
Naar boven