MuscleMeat

HIIT op de fiets, hoe doen jullie het? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jaanie

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 jun 2006
Berichten
30
Waardering
0
IK probeer 20 seconden te sprinten, 30 seconden te herstellen. Gedurende minimaal 20 minuten. Mijn kcalverbruik zou dan op 350 moeten liggen zonder naverbranding.

Hoe doen jullie het?
 
Tjah, ik weet absoluut niet of ik het goed doe. Maar ik doe 1 minuut hoog tempo, 1 minuut rust, 2 minuten hoog tempo, 1 minuut rust en zo verder tot 5 minuten hoog tempo. Heb ik zo'n twintig minuten voor nodig.
 
Ik ben ongeduldig: ik doe een kwartier maximaal, tegen verzuring aan
 
Tjah, ik weet absoluut niet of ik het goed doe. Maar ik doe 1 minuut hoog tempo, 1 minuut rust, 2 minuten hoog tempo, 1 minuut rust en zo verder tot 5 minuten hoog tempo. Heb ik zo'n twintig minuten voor nodig.

5 minuten hoog tempo is geen HIIT, maar gewoon interval. Niet dat dat minder is, alleen valt het niet onde HIIT. Een echte sprint hou je 10 tot 20 seconden vol (ATP cyclus). Zeg 30 seconden max dus (voor een ATP-cyclus only sprint). Daarboven worden ook koolhydraten verbrand en zul je zware verzuring krijgen (ook lekker en goed).

Doe sprints tot maximaal 1 minuut, afhankelijk van zin, apparaat, en andere omstandigheden.
 
zo'n 18 minuten
30 sec traag - 30 sec alles geven

Als je dit gewoon raakt ga je gewoon
60 sec traag - 60 sec alles geven

Zo doe ik het toch :cool:
 
Ik wist het al niet zeker, toch bedankt voor de info.
 
Back
Naar boven