AndroidHealthClinic

Hiit

Bezoekers in dit topic

Vinny

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
0
Weet iemand wat nou beter is voor vetverbranding,

30 sec sprinten, 30 sec joggen
30 sec sprinten, 40 sec joggen
1 min sprinten, 2 min joggen..??

daar is een heel schema voor.
ik weet de url niet maar het gaat ongeveer zo:

week1:
30 sec. sprinten 30 sec. rusten
week2:
1 min. sprinten 30 sec. rusten
week3:
2 min. sprinten 30 sec. rusten
week4:
3 min. sprinten 30 sec. rusten
week5:
4 min sprinten 30 sec. rusten
week 6:
30 sec. sprinten 30 sec. rusten

(dus je begint opnieuw en zo blijf je die cyclus aanhouden)

maar ik vind het maar niks dus ik hou dit aan:
1 min sprinten 45 sec. rusten

ik vind 30 sec. net te weinig omdat ik gewoon zelf voel dat me hart veel harder klopt na 1 minuut en geef hem 15 sec. extra de tijd om te herstellen omdat je toch een hoger toppunt hebt bereikt.

Ik vond 30 sec ook maar niks, 2 min joggen en 1 min sprinten vond ik wel goed klinken, ga het morgen is doen.

Voor HIIT zijn echt talloze variaties op het i-net. Van 1min joggen 5 sec. sprint tot 30 sec joggen, 1 minuut sprint; zolang het maar uit intervallen bestaat dus.
Het hangt gewoon helemaal van je eigen conditie af en dus waar je zelf lekker bij voelt.

Ikzelf ben 2 weken geleden begonnen met 1min joggen, 15-20 sec sprint voor 7 min. lang en ik heb dit in deze 2 weken opgekrikt tot 17 min.

En als ik dan zo rond de 20 min. gevordert ben zal ik waarschijnlijk het sprinten verhogen tot 30-45 sec sprint en gewoon weer 1 min joggen tussendoor. En start waarschijnlijk zo rond de 10 min op dat dan weer te gaan opkrikken :D

hmmmzzz... geef mij maar 45-60 minuten cardio op nuchtere maag, voor de televisie op m'n hometrainer. Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer resultaat mee geboekt.

kingnbajam zei:
hmmmzzz... geef mij maar 45-60 minuten cardio op nuchtere maag, voor de televisie op m'n hometrainer. Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer resultaat mee geboekt.

dit deed ik ook altijd...
maar dan 30 min rennen 30 min. fietsen 30 min steppen

nu doet ik precies het zelfde maar dan in hiit.
Het helpt 10x zoveel bij mij. en ik heb ook veel sneller het idee dat ik iets doe.
en wat ook zo is als je constant blijft trainen op 1 niveau blijft je hartslag op 1 niveau en na een paar minuten gaat dat wennen en voel je niks meer terwijl je nog even hard fietst als op t begin.

dus ik vind het systeem eigenlijk heel logisch en goed.
en het gaat volgens mij idd gewoon wat het meest effect heeft op jou qua aantal sec. en min.

probeer de ratio 1:3 (snel:rustig)
dus bijv 20 sec snel fietsen/hardlopen/roeien oid gevolgd door 3 x 20sec = 1 minuut, rustig aan.
Begin bijv met 15 minuten in de eerste week en bouw dat uit.

bestoldschool zei:
probeer de ratio 1:3 (snel:rustig)
dus bijv 20 sec snel fietsen/hardlopen/roeien oid gevolgd door 3 x 20sec = 1 minuut, rustig aan.
Begin bijv met 15 minuten in de eerste week en bouw dat uit.

ja maar dat verschilt dus volgens mij want pas na 20 seconden voel ik het echt op gang komenen als je dan al gelijk moet stoppen heeft t niet veel nut denk ik, en bij 1 minuut rust ben ik teveel uitgerust.
dus kmoet echt stevig 1 min. fietsen en dan 45 sec. rusten en niet meer anders is het teveel en bij minder is het weer te weinig.

Had vandaag is hiit gedaan, ik deed het zo

20 min totaal

sprinten deed ik op 12.00 km/u
rustig deed ik op 6.00 km/u

Vond het heerlijk, lekker kort, maar 20 min, heb totaal 206 kcal verbrand.
Weet iemand hoeveel je ongv erna gaat verbranden?

Ik deed het zo:

0.00: rustig
0.30: sprint
1.00: rustig
1:30: sprint
3:00: rustig
4:00: rustig
5:00: sprint
6:00: rustig
7:00: rustig
8:00: sprint
9:00: rustig
10:00: rustig
11:00: sprint
12:00: rustig
13:00: rustig
14:00: sprint
15:00: rustig
16:00: rustig
17:00: sprint
18:00: rustig
19:00: rustig
19:30: sprint
20:00: 1.5 min cooldown

aan het eind was ik helemaal dood op :P

Sprinten op 12 p/u ???
Sorry maar dat is mijn gemiddeld tempo als ik ga joggen en valt helaas niet onder de noemer sprinten :)

Moen zei:
Sprinten op 12 p/u ???
Sorry maar dat is mijn gemiddeld tempo als ik ga joggen en valt helaas niet onder de noemer sprinten :)

eh lol

vind iemand anders dat 12 km/u traag is?

voor mij is het wel traag, ik doe sprint op 16, maar voor jou kan het perfect zijn.

Gewoon 12 blijven doen als je het beter bevalt.

Moen zei:
Sprinten op 12 p/u ???

maar jij behoort tot de bikkels heh :rolleyes: j/k :P

Moen zei:
Sprinten op 12 p/u ???

niet iedereen heeft hetzelfde conditie ik vind dit een beetje afkrakerij.
maar voor mij is sprinten 16 (hoger gaat dat ding niet).

maar als ik een half uur moet hiit dan ben ik ook wel stuk als ik 7 op rust doe en op 12 / 14 voor sprint (die sprint moet op 80 a 90% zitten niet voor de volle 100% , de rust moet op 60%)

vinny probeer de laatste minuut voor je rust voor de volle 100% te gaan.
dat geeft net het beetje extra ;)

Sorry hoor maar als tegen 12 p/u lopen voor jou qua intensiteit al gelijk is aan sprinten hoe ga je dan intensief met gewichten trainen als je conditie zo bagger is ?
(Want dat is ze dan echt wel :))

En ik wil echt niet flamen maar dat is toch gewoon een lachertje ?
Men 52-jarige vader loopt nog dagelijks een half uur op de loopband met 12 p/u gemiddeld ...

Sorry dat ik t zo zei !

bodybuilder0102 zei:
ja maar dat verschilt dus volgens mij want pas na 20 seconden voel ik het echt op gang komenen als je dan al gelijk moet stoppen heeft t niet veel nut denk ik, en bij 1 minuut rust ben ik teveel uitgerust.
dus kmoet echt stevig 1 min. fietsen en dan 45 sec. rusten en niet meer anders is het teveel en bij minder is het weer te weinig.
-20 sec was maar een voorbeeld.
-Met 1 minuut rust bedoel ik niet stilstaan of zitten, maar een normale cardio (gericht op vetverbranding) loopgang.
-Vergeet niet dat de vraag werd gesteld in relatie tot vetverbranding, niet in relatie tot "hoe word je doodmoe" anders ken ik er ook nog wel een paar.
-De ratio die ik gaf was ook maar een voorbeeld, daarom zei ik "probeer"
Natuurlijk zullen Miep de dikke secretaresse en Jan de sporter verschillende ratios hebben.

Back
Naar boven