MuscleMeat

Hiite vs bulken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JoeTat2

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 feb 2005
Berichten
309
Waardering
5
Zijn hier nog mensen op het board die net zoals ik aan het bulken zijn? Wat een hel met dit weer!!!

Heeft iemand tips om het bulken wat te vergemakkelijken met dit weer?
 
Heb er totaal geen problemen mee eerlijk gezegd. Je zou kunnen kiezen voor voedsel wat je vloeibaar binnen kan krijgen dmv shakes ofzo, gaat meestal wel makkelijker dan droog of vast voedsel.
 
Probeer anders wat koud voedsel, vis of aardappelsalades.
 
Ik heb net een koude schotel met tonijn binnen en heel wat groenten. Straks nog lekkere ijskoude yoghurt. Wat niet goed naar binnen gaat duw ik in de mixer en maak ik een shake van.
 
Ik ben ook aan het eten deze zomer.. na de zomer in de cut...

Ach ja ikvind het niet erg..
 
Ik vind het trainen maar niks. Zeker niet nu de airco stuk is :mad: eten is geen probleem
 
Ijsjes misschien?

roomijs 100 gr 159 4.0 20.0 7.0
 
heb je niet minder kcal nodig omdat het zo warm is en je lichaam dus niet zoveel van het eten hoeft om te zetten in warmte. Staat me wat van bij dat er heel veel energie verloren gaat omdat het voor een deel omzet in warmte.
 
tokkel zei:
heb je niet minder kcal nodig omdat het zo warm is en je lichaam dus niet zoveel van het eten hoeft om te zetten in warmte. Staat me wat van bij dat er heel veel energie verloren gaat omdat het voor een deel omzet in warmte.

Ja, al is het wel niet geheel recht evenredig omdat je lichaam ook weer energie verbruikt om koel te blijven als het erg warm wordt.
 
Even opgezocht:

Big_T zei:
we spreken hier over thermogenese

Waarom denk je dat je gaat rillen/kippenvel krijgt als het koud is. Reactie van de spieren om warmte te verliezen aan de huid om niet te bevriezen...

Tegenovergestelde van zweten wat juist het afkoelen is (minder warmte productie)

Gemiddeld maakt dit 10 % uit van de energie verbranding, als het warmer is dan daalt dat % en verbrand je minder vetten, dus kcal. wat je eetlust automatisch verminderd.

Stel je bent gewoon van 5000 kcal per dag te eten, als het warmer wordt zal er misschien slechts 5% ervan naar thermogenese gaan dus 250 kcal terwijl je normaal 500 kcal verbrand en in de winter als het vriest nog een pak meer.

Dit maakt dat je eetlust afneemt, of dat eten minder gewenst is. Je zal dan wel meer dorst krijgen, omdat je meer gaat zweten doordat je lichaam moet afkoelen. Doordat je meer gaat drinken is je eetlust nog minder omdat de maag vaker gevuld is met water of een andere drank.

Het mag dus duidelijk zijn dat zeer hete dagen een enorme invloed kunnen hebben op je dieet -en eetgedrag.

Maar het is niet perse slecht dus om minder te eten als het warm is juist omdat de behoefte aan kcal dan lager is. Eet je dan toch evenveel, dan word je gewoon vetter.
 
Oh gelukkig ben ik niet de enige.

Zon broodje shoarma gaat er wel heerlijk in. :P
 
Roomijs is wel zo'n beetje het slechtste wat je kan eten als BB'er zijnde.
 
Centaur zei:
Roomijs is wel zo'n beetje het slechtste wat je kan eten als BB'er zijnde.

Je moet toch wel iets van ijs kunnen maken dat een goede samenstelling heeft? Bevroren kwark, yoghurt, met een beetje light ijs er door of zo?
 
Tips zijn hierboven al gegeven maar de grootste is en blijft gewoon vloeibare dingen nemen, je hebt ontelbare mogelijkheden. Een shakebaker en de wereld ligt voor je open :).
 
ik krijg met dit weer geen hap door mn strot, ben wat dat betreft blij met de cut.
 
Een goeie shake of weightgainer misschine?
 
Gewoon alles goed koelen ik heb altijd honger en vreten kan ik altijd heb nog nooit moeite gehad met eten :P
 
Ah gelukkig ik ben dus niet de enige die nu in de cut nog minder eet!
Als ik 4 maaltijden per dag naar binnen krijg ( warm ) is het veel.
Ik eet nu 30gr havermout met 200ml melk, 300gr vis met 150gr groente, bak kwark, 300gr vis met 150 groente, maar ik ben alleen al een liter vocht kwijt bij het hangen boven de pannen!
Koken is nu echt zwaar klote!
Daarbij drink ik nu iets meer whey dan normaal alleen om mn eiwit% op peil te houden!
 
Back
Naar boven