XXL Nutrition

Hij komt, hij komt maar zonder Zwarte Piet !?

Moet zwarte Piet weg?

  • Ja.

    Stemmen: 27 12,3%
  • Nee.

    Stemmen: 192 87,7%

  • Totaal stemmers
    219
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap je wel waarom zwarte piet als racistisch wordt opgevat?
Robert lijkt exact op een echte zwarte. Nog afgezien van de manier waarop hij de rol vervult, hij is blijkbaar erg "cool" als ik de recensies moet geloven en hij vecht zij aan zij met zijn blanke medesoldaten.

Robert D in blackface:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Of zie jij ergens slavenkenmerken of een karikatuur van een echte zwarte in die foto?

Ze hadden die vent met rode lippen een afro pruik en grote gouden oorbellen in die film moeten laten spelen, een beetje grappig dom, hij verdwaalt in de jungle ofzo. Eens kijken of dat zo goed ontvangen zou zijn.
:roflol: dat zou niet goed eindigen
 
Ook indirect is dit niet racistisch. In die uitdrukkingen wordt zwart gebruikt omdat zwart negatieve 'kleur' is, of om een hele andere reden (bijvoorbeeld het zwarte schaap zijn, dit komt van het houden van een zwarte schaap/bok in een kudde om het kwaad weg te houden). Dit heeft niks met de huidskleur van mensen te maken.

Ik gebruik die uitdrukkingen ook gewoon bij mijn vrienden (en hun zelf ook) en niemand boeit het iets. Je kan op deze manier overal wel wat achter vinden.

Bij vrienden kun je alles zeggen natuurlijk maar verder was dat slechts een reactie op houthakker en inderdaad interessant om te weten te komen waar die gezegden zoal vandaan komen.
 
Waar zijn deze mensen nou precies boos over?

Omdat blanken zich zwart schminken?

Omdat een blanke wordt geholpen door negers en mensen dit associëren met de slavernij?

Omdat zwarte piet uiteindelijk een 19e-eeuwse-page uitbeeld en nog steeds zo wordt afgebeeld?

Omdat zwarte pieten fitte atletische acrobaten zijn? Vroeger vaak ook dom.

Ik vind in ieder geval dat sinterklaas met de tijd meegegaan is en mensen die zwarte piet als racistisch zien: hebben of last van white guilt, zijn zelf racistisch, geven racisme de schuld van hun miserie en gaan lopen zeiken of weten niet eens wat racisme inhoudt.
 
Waar zijn deze mensen nou precies boos over?

Omdat blanken zich zwart schminken?

Omdat een blanke wordt geholpen door negers en mensen dit associëren met de slavernij?

Omdat zwarte piet uiteindelijk een 19e-eeuwse-page uitbeeld en nog steeds zo wordt afgebeeld?

Omdat zwarte pieten fitte atletische acrobaten zijn? Vroeger vaak ook dom.

Ik vind in ieder geval dat sinterklaas met de tijd meegegaan is en mensen die zwarte piet als racistisch zien: hebben of last van white guilt, zijn zelf racistisch, geven racisme de schuld van hun miserie en gaan lopen zeiken of weten niet eens wat racisme inhoudt.

plus 1
 
Ik vind in ieder geval dat sinterklaas met de tijd meegegaan is en mensen die zwarte piet als racistisch zien: hebben of last van white guilt, zijn zelf racistisch, geven racisme de schuld van hun miserie en gaan lopen zeiken of weten niet eens wat racisme inhoudt.

Whoa. Omgekeerde psychologie van de koude grond? My mind is full of fuark.
 
Ik vind het allemaal prima, pieten in verschillende kleuren. Zo lang de donker gekleurde pieten maar achter in de boot gaan zitten.
 
Dit is zó afschuwelijk. We hebben oorlogen in de wereld, mensen die werkloos zijn en met échte discriminatie dealen in deze maatschappij, en dan wordt er gezeken om twee gasten die (volgens de geschiedenis van de traditie) niet eens ****ing getint zijn maar simpelweg zwart ivm het roet van de friggin schoorstenen!? Ik wordt hier zo ongelofelijk moe van.
 
Dit is zó afschuwelijk. We hebben oorlogen in de wereld, mensen die werkloos zijn en met échte discriminatie dealen in deze maatschappij, en dan wordt er gezeken om twee gasten die (volgens de geschiedenis van de traditie) niet eens ****ing getint zijn maar simpelweg zwart ivm het roet van de friggin schoorstenen!? Ik wordt hier zo ongelofelijk moe van.

https://www.youtube.com/watch?v=tp83aw9fJ8c
 
Dit is zó afschuwelijk. We hebben oorlogen in de wereld, mensen die werkloos zijn en met échte discriminatie dealen in deze maatschappij, en dan wordt er gezeken om twee gasten die (volgens de geschiedenis van de traditie) niet eens ****ing getint zijn maar simpelweg zwart ivm het roet van de friggin schoorstenen!? Ik wordt hier zo ongelofelijk moe van.

In andere posts van je in andere topics ben je ook al zo moe.

Wat ik niet begrijp is je relativeringsvermogen qua zwarte pieten maar niet qua discussies over zwarte pieten. Wat je wil zeggen is dat je niet ongelofelijk moe wordt van oorlogen en échte discriminatie? Ja dat dacht ik wel.
 
Snap je wel waarom zwarte piet als racistisch wordt opgevat?
Robert lijkt exact op een echte zwarte. Nog afgezien van de manier waarop hij de rol vervult, hij is blijkbaar erg "cool" als ik de recensies moet geloven en hij vecht zij aan zij met zijn blanke medesoldaten.

Robert D in blackface:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Of zie jij ergens slavenkenmerken of een karikatuur van een echte zwarte in die foto?

Ze hadden die vent met rode lippen een afro pruik en grote gouden oorbellen in die film moeten laten spelen, een beetje grappig dom, hij verdwaalt in de jungle ofzo. Eens kijken of dat zo goed ontvangen zou zijn.


Hij is toch echt zwart geschminkt. Hoewel hij eigenlijk meer bruin is. Daar had jij het over in je post.

Daarnaast moet het als neger toch vreemd zijn dat er een blanke als neger wordt gecast. Het is niet zo dat er geen negeracteurs beschikbaar zijn.
 
oh no.. not this shit again..
 
Whoa. Omgekeerde psychologie van de koude grond? My mind is full of fuark.

nee jouw psychologie leeft in het verleden, in jouw ogen zou ik ook een hekel moeten hebben aan Duitsers, Fransen en Spanjaarden omdat die in het verleden niet zo lief waren tegen Nederlanders. En mensen die constant moord en brand schreeuwen over racisme zijn meestal de niet echt hoogopgeleide medemens die het racisme vinden dat ze ondanks hun slechte dporzettingsvermogen op school niet de baas zijn ergens. Echt racisme veroordeel ik trouwens ten volle voordat je daarover begint.
 
Waar zijn deze mensen nou precies boos over?

Omdat blanken zich zwart schminken?

Omdat een blanke wordt geholpen door negers en mensen dit associëren met de slavernij?

Omdat zwarte piet uiteindelijk een 19e-eeuwse-page uitbeeld en nog steeds zo wordt afgebeeld?

Omdat zwarte pieten fitte atletische acrobaten zijn? Vroeger vaak ook dom.

Ik vind in ieder geval dat sinterklaas met de tijd meegegaan is en mensen die zwarte piet als racistisch zien: hebben of last van white guilt, zijn zelf racistisch, geven racisme de schuld van hun miserie en gaan lopen zeiken of weten niet eens wat racisme inhoudt.

Het steekt zwarten dat het de blanke sint de "baas" is over de zwarten die zijn knecht zijn.
Dit doet ze denken aan de slavernij, terwijl ze het zelf niet eens hebben meegemaakt. Maar dat is wel het grootste punt. Verander sint en zijn knechten in sint en zijn makkers en het is opgelost.
 
Ik stel voor dat we dit topic omvormen tot een wenslijst voor wat je dit jaar van Sinterklaas wil krijgen. Ik zal beginnen:



Liefste Sinterklaas,

Ik ben dit jaar erg braaf geweest. Ook heb ik elke morgen flink mijn kom havermout opgegeten. Hoewel ik heel graag chocolade en speculoos lust, is dat toch niet ideaal voor de gains. Graag zou ik daarom dit jaar een pot B&F whey met de smaak Speculoos of Chocolate Cookie krijgen.

Mocht u van oordeel zijn dat een witte pot met bruin poeder in (het bruine poeder wordt "gevangen gehouden" door de witte pot) racistisch is, dan mag het ook een zwarte pot van XXL nutrition zijn. Mocht u echter van oordeel zijn dat een zwarte pot die ten dienste staat van een blanke sporter racistisch is, dan kan u mij ook nog altijd plezier doen met de wit-zwarte verpakking van Bodylab.

Alvast heel hard bedankt, en ik wens je een veilige tocht doorheen het land toe.

Veel liefs

FabulaActaEst
 
nee jouw psychologie leeft in het verleden, in jouw ogen zou ik ook een hekel moeten hebben aan Duitsers, Fransen en Spanjaarden omdat die in het verleden niet zo lief waren tegen Nederlanders. En mensen die constant moord en brand schreeuwen over racisme zijn meestal de niet echt hoogopgeleide medemens die het racisme vinden dat ze ondanks hun slechte dporzettingsvermogen op school niet de baas zijn ergens. Echt racisme en dame blanche veroordeel ik trouwens ten volle voordat je daarover begint.

Nog meer hyperbolen en onzin. Heb dame blanche er alvast tussen gezet voor je. Lopen die Spanjaarden en Duitsers ermee te koop? Over straat in 16e eeuwse danwel 2e wereldoorlog Nederlandse pakjes en het uitbeelden van onderdrukking met veel vermaak? Zo ja, dan hoef je nog geen hekel te hebben aan Spanjaaden of Duitsers maar mag je je wenkbrauwen ophalen naar dat feest. Dat is alles, vrij eenvoudig.

Hoger dan jij waarschijnlijk aan je posts te zien maar je bent wel erg blij met je hotel en je team zo te zien. Goed voor je!
 
Oh dan wil ik wel een nieuw metabolisch systeem.
 
Het steekt zwarten dat het de blanke sint de "baas" is over de zwarten die zijn knecht zijn.
Dit doet ze denken aan de slavernij, terwijl ze het zelf niet eens hebben meegemaakt. Maar dat is wel het grootste punt.
Verander sint en zijn knechten in sint en zijn makkers en het is opgelost.

Ik snap het gewoon niet dat dit hun grootste punt is joh..
Denken ze dan ook terug aan de slavernij als zij werken voor een blanke werkgever?
Tuurlijk is slaven en slavenhandel anders (dan werkgevers nu), maar je zegt zelf al: ze hebben het zelf niet eens meegemaakt.

Er zijn zoveel dingen te bedenken die mensen aanstootgevend vinden, omdat er vroeger dingen zijn gebeurd.
Dit gebeurd nu niet meer..waarom laten zij het verleden niet los?
 
Laatst bewerkt:
Mensen die het als racisme zien zijn gewoon vieze vuile teringhonden. Op de brandstapel ermee.

Die mensen voelen zich gediscrimineerd. Laat ze lekker voelen want de mensen die het sinterklaas feest vieren bedoelen dat er niet mee
 
Lieve allemaal,

Even stilstaan bij het volgende:
Dat er wordt gezegd dat zwarte piet racistisch is en discriminerend tegenover sommigen mensen, dat vinden wij Pieten heel erg. Sorry voor die mensen dat jullie ons vergelijken met slaven uit het verleden, maar wij zijn geen slaven.
Droegen de slaven baretten met mooie veren? Hadden de slaven zulke mooie pakken aan, brachten ze cadeautjes rond en gingen ze na drie weken hard werken weer lekker relaxen in Spanje??? Deden ze gekke dansjes, liepen ze over de daken, klommen ze door schoorstenen om schoentjes te vullen???
Wij zijn zwarte Pieten, zo zwart als roet, dat komt door de schoorstenen, daar kunnen wij niks aan doen. De Sint, alle Pieten en alle mensen vinden slavernij heeel erg, maar wij kunnen daar niets aan doen. We brengen vreugde, sfeer, spanning, veel lekkers en veel cadeautjes.
Het is maar goed dat Sinterklaas hier allemaal niets van hoort, ik hoop dan ook en vraag aan alle mensen om het geen aandacht meer te geven, dit gaat ten koste van de kinderen, want die lezen, zien en horen alles!
Mensen laten we de aanloop naar de aankomst gezellig houden, de spanning en de sfeer wordt verpest door al dat gezeur. Geen aandacht geven is het beste, wij blijven komen hoor, want alle kinderen rekenen op ons en de Sint komt al heel lang bij alle kinderen en zal dit ook nog heel lang blijven doen.

Beste klagers en mensen die zich gediscrimineerd voelen:
Wij houden ook van jullie hoor en ik zal er persoonlijk voor zorgen, dat jullie iets in je schoen krijgen, maar niet meer zo zeuren hoor, dat vindt Piet niet zo leuk!!!

En kunnen we dan nu over gaan tot de orde van de dag, want omdat iedereen zo bezig is met dat gezeur, vergeten jullie om ons te helpen en wij zitten nog steeds ergens in Egypte, verdwaald en we willen graag richting Nederland.............

groeten van Tut Piet, Slechtzicht Piet, Dove Piet, Mini Piet, Snoep Piet, Lol Piet, Maar Piet, Stoere Piet Frankos, Kweetniet Piet, Luie Piet en natuurlijk ook de Hoofdpiet. Wij willen naar Nederland, please mensen wijs ons de weg!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven