AndroidHealthClinic

Hirsi Ali waarschuwt tegen optimisme over 'Prada-islam'

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
BERLIJN - Het voormalige Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft zaterdag gewaarschuwd tegen te veel optimisme over de ontwikkeling van een pro-westerse en gematigde Europese islam.

De groeiende groep moslims in Europa zal in haar ogen zelfs niet in de meest optimistische scenario's uitmonden in een "Prada-islam", waarin "jonge moslima's strakke jeans, hoge hakken, zwarte mouwloze topjes en een bijpassend hoofddoekje dragen."

Struisvogelvisie

In een opiniestuk in de Duitse krant Die Welt rekent Hirsi Ali af met wat in haar visie "een struisvogelvisie" is; te geloven dat de Europese waarden en cultuur uiteindelijk zullen afrekenen met de radicale islam. Ze stelt dat het een illusie is om te veronderstellen dat de huidige problemen met Europese moslims slechts tijdelijk zijn en uiteindelijk vanzelf zullen leiden tot een volledige integratie.

Wijze uil

De ex-parlementariër onderstreept in het essay dat "de struisvogel" bij de "wijze uil" te rade moet gaan. Ze hamert erop dat de positie van moslimvrouwen in Europa direct in het geding is, dat arme en ook illegale migranten vooral worden uitgebuit en weggestopt in grijze buitenwijken en voorsteden en dat een deel van de moslims gewoonweg geen deel wil uitmaken van een Europese toekomst.

Hirsi Ali waarschuwt voor de hardere strijd tussen extreemrechts en het "islamfascisme" op Europese bodem, voor een immigratiebeleid zonder quota en voor een uitblijven van verdere Europese ontwikkelingshulp aan landen waaruit velen willen vluchten naar de EU en voor het verder negeren door Europa van werkelijk vrije wereldhandel.

"Europa is nog niet verloren", vindt ze, maar het continent moet nu wel de wil en het leiderschap tonen om niet alleen een "optimistische struisvogel" te willen zijn.

Bron
 
"Europa is nog niet verloren"

denk je dat ze weg is. . . .
overigens vind ik die uitspraak gewoon gebasseerd op alledaagse logica, dit kan ieder mens bedenken, hoeft ze meneer uil niet bij te betrekken:D
 
Inderdaad, Sport2000. Zo hip is die geitenkerk niet.
 
gek he dat er paar honderd personen op de 6 miljard mensen aanslagen plegen op andere mensen met een religieuze reden als beginsel.

dit is iets van alle tijden en dat zal altijd zo blijven. Daar is niets tegen opgewassen.
 
Hirshi ali, wie neemt die nog serieus. ze riep vroeger van de daken: die moet uitgezet worden want ze heeft gelogen bij haar aanvraag" en dan komt de aap uit de mouw dat ze zelg heeft gelogen. Ik meen me te herinneren dat heel wat politici die haar vroeger steunden een tijdje terug zeiden dat het tijd werd dat ali stopt met het polariseren van het debat.
Inderdaad, ze heeft het vroeger zwaar gehad in haar land van herkomst. bleek uiteindelijk minder zwaar te zijn dan ze eerst had verteld , maar toch. Ja, je kan moeilijk verwachten dat in zo'n avhtergesteld arm land mensenrechten voet aan de grond krijgt he. Haaar fout was dat ze de islam zoals ze hem had ervaren in haar land, vergelijkte met die in nederland.
De prada islam is er al!! En niemand die het kan ontkennen en geen enkele fundamentalistsiche extremist (uit islamitische hoek) zal dat kunnen tegenhouden. Gelukkig maar. De hoofddoek wordt gedragen, maar de meiden dragen wel een strakke levisbroek en strak topje! Ik denk dat onze maatschappij, en al haar inwoners, een evenwicht aan het zoeken zijn. Dat duurt een tijd, vooral omdat het de verandering te snel gebeurt.
Hirshi ali, wie neemt die nog serieus. De radicale islam, waar ze het zo graag over heeft, vindt zijn wortels in armoede en onrechtvaardigheid. Neem dat weg en je neemt de wind uit de zeilen van de radicalisten.
 
Het begint zo langzaamaan wel erg voorspelbaar te worden. Een gerespecteerde politica bekritiseerd de islam en thinkalot staat weer op een aardappelkratje te schreeuwen dat het niet waar is met zijn holle argumentatie. Mensen als jij zijn een gevaar voor ons volk.
 
Het begint zo langzaamaan wel erg voorspelbaar te worden. Een gerespecteerde politica bekritiseerd de islam en thinkalot staat weer op een aardappelkratje te schreeuwen dat het niet waar is met zijn holle argumentatie. Mensen als jij zijn een gevaar voor ons volk.

gerespecteerd? en tevens, ze bekritiseert de radicale islam, niet de gematigde islam.

mensen als jij hebben in het verleden nog wel eens onverdraagzaamheid getoond tav bepaalde groepen. dat mondde uit in de holocaust. dus ik denk dat het gevaar niet van mij komt!
 
gerespecteerd? en tevens, ze bekritiseert de radicale islam, niet de gematigde islam.

mensen als jij hebben in het verleden nog wel eens onverdraagzaamheid getoond tav bepaalde groepen. dat mondde uit in de holocaust. dus ik denk dat het gevaar niet van mij komt!

wederome vergelijking met de 2de wereldoorlog vanwaar die terugkoppeling steeds?

Ik ben het er volledig mee eens dat de moslims ons de islam door de strot duwen door steeds dieper in onze maatschappij door te dringen, met hun regels en wetten gebaseerd op een of ander boek.
 
gerespecteerd? en tevens, ze bekritiseert de radicale islam, niet de gematigde islam.

mensen als jij hebben in het verleden nog wel eens onverdraagzaamheid getoond tav bepaalde groepen. dat mondde uit in de holocaust. dus ik denk dat het gevaar niet van mij komt!

Pfff , gaat ie weer , 't gaat over de mensen van NU jongen , wij moeten met elkaar zien te leven , niet met mensen die al lang dood zijn !!

"Hirshi ali, wie neemt die nog serieus. ze riep vroeger van de daken: die moet uitgezet worden want ze heeft gelogen bij haar aanvraag" en dan komt de aap uit de mouw dat ze zelg heeft gelogen"
Daar heb je gelijk in, maar ze neemt wel haar verantwoordelijkheid en vertrekt !

D. ; Groot gelijk !
 
gerespecteerd? en tevens, ze bekritiseert de radicale islam, niet de gematigde islam.

mensen als jij hebben in het verleden nog wel eens onverdraagzaamheid getoond tav bepaalde groepen. dat mondde uit in de holocaust. dus ik denk dat het gevaar niet van mij komt!

Kerel je begint voorspelbaar te worden, en nog wel in de eerste pagina van het topic ;)

Dit soort vergelijkingen vind ik walgelijk.

En bij deze:

een veelvoud van valse argumenten? Nou, die mag je me dan wel eens aantonen!
ik vooringenomen?
 
De radicale islam, waar ze het zo graag over heeft, vindt zijn wortels in armoede en onrechtvaardigheid. Neem dat weg en je neemt de wind uit de zeilen van de radicalisten.
Het komt juist direct van de rijksten (Bin Laden het perfecte voorbeeld). Ik vind het wel schandalig dat je nu de armen in het hoekje van radicalen gaat duwen, en dan zou het nog zijn door onrechtvaardigheid?

Abu Jaja heeft gestudeerd, had alle kansen om cariere te maken, maar in plaats daarvan gaat hij radicaliseren en aan de andere kant van het extreem rechts staan, namelijk het Islamitisch fundamentalisme.

De arme Moslims zijn niet de schuldige van terrorisme in eigen land, of daarbuiten. Het zijn de machthebbers, de rijken, de slimsten en de meest gelovige radicalen die over gaan tot terrorisme. En dat heeft niets met onrechtvaardigheid te maken, wel met haat, onverdraagzaamheid en religieus extremisme onder enkele Moslims.

Het is waar dat jongeren hier worden overhaald om aan deze stroming mee te doen, maar opnieuw dat zijn geen armen, dat zijn jongeren die een slechte opvoeding hebben genoten, op straat hangen, en als ze dan werk moeten zoeken nergens aan de bak komen. En dán zijn het natuurlijk de werkgevers die discrimineren, want de hand eens in eigen boezem steken ho maar.

Je kan over Hirsi zeggen wat je wilt, persoonlijk vind ik haar ook niet het perfecte voorbeeld van geloofwaardige politiek, maar ze slaat op bepaalde punten wel de nagel op de kop.
 
Pfff , gaat ie weer , 't gaat over de mensen van NU jongen , wij moeten met elkaar zien te leven , niet met mensen die al lang dood zijn !!

"Hirshi ali, wie neemt die nog serieus. ze riep vroeger van de daken: die moet uitgezet worden want ze heeft gelogen bij haar aanvraag" en dan komt de aap uit de mouw dat ze zelg heeft gelogen"
Daar heb je gelijk in, maar ze neemt wel haar verantwoordelijkheid en vertrekt !

D. ; Groot gelijk !

Nooit de volgende uitdrukking gehoord: uit de geschiedenis leert men lessen zoda gruwelijkheden nooit meer opnieuw gebeuren.
 
Kerel je begint voorspelbaar te worden, en nog wel in de eerste pagina van het topic ;)

Dit soort vergelijkingen vind ik walgelijk.

En bij deze:

Dat vind jij walgelijk, ik vind ze correct! Je blijft me dus maar betichten zonder argumenten.
 
Het komt juist direct van de rijksten (Bin Laden het perfecte voorbeeld). Ik vind het wel schandalig dat je nu de armen in het hoekje van radicalen gaat duwen, en dan zou het nog zijn door onrechtvaardigheid?

Abu Jaja heeft gestudeerd, had alle kansen om cariere te maken, maar in plaats daarvan gaat hij radicaliseren en aan de andere kant van het extreem rechts staan, namelijk het Islamitisch fundamentalisme.

De arme Moslims zijn niet de schuldige van terrorisme in eigen land, of daarbuiten. Het zijn de machthebbers, de rijken, de slimsten en de meest gelovige radicalen die over gaan tot terrorisme. En dat heeft niets met onrechtvaardigheid te maken, wel met haat, onverdraagzaamheid en religieus extremisme onder enkele Moslims.

Het is waar dat jongeren hier worden overhaald om aan deze stroming mee te doen, maar opnieuw dat zijn geen armen, dat zijn jongeren die een slechte opvoeding hebben genoten, op straat hangen, en als ze dan werk moeten zoeken nergens aan de bak komen. En dán zijn het natuurlijk de werkgevers die discrimineren, want de hand eens in eigen boezem steken ho maar.

Je kan over Hirsi zeggen wat je wilt, persoonlijk vind ik haar ook niet het perfecte voorbeeld van geloofwaardige politiek, maar ze slaat op bepaalde punten wel de nagel op de kop.

Je draait weer de hele boel om. De radicale islam vindt steun bij de armeren pmdat ze geen toekomstperspectieven hebben. Ze hebben niks, hebben honger, en de wereld helpt hen niet.
En dan komt er een gekke radicaal (bin laden en consorten) die hen veel moois komt beloven. En ze worden gebrainwasht. hadden ze niet arm geweest en hadden ze een toekomst gehad, en had de wereld hen geholpen, dan zouden de radicalen nooit leden vinden om zich op te blazen.
Stop de armoede in Afghanistan, en de taliban mag zijn boeltje pakken, stop de problemen van de palestijen en hamas mag zijn boeltje pakken, ...
 
Big T ,

Ben het voor het over grote deel met je eens dat de rijken een grote factor zijn , maar ik denk ook dat idd armoede een grote rol heeft....

slechte opvoeding = Vaak door geen opleiding doordat er geen geld voor is om de kinderen te laten studeren .

op straat hangen = Doordat er geen opleiding genoten word komen ze hier ( op straat ) helaas vaak terecht en uit verveling in de criminaliteit.

nergens aan de bak komen = door vaak met politie in aanraking geweest te zijn of een strafblad komen ze helaas idd niet goed en snel meer aan het werk, waardoor vaak haat / woede onstaat tegen onze maatschappij
en dit kan zo weer uitkeren op mensen die heel makkelijk te ronselen zijn voor terrorisme :(

Is niet voor iedereen zo , sommige vinden gelukkig wel een manier om een goede opleiding cq baan te vinden ;) ( maar dan krijg je jou verhaal weer over geleerden en de rijken, wat idd ook waar is ) tja ,.........
 
Big T ,

Ben het voor het over grote deel met je eens dat de rijken een grote factor zijn , maar ik denk ook dat idd armoede een grote rol heeft....

slechte opvoeding = Vaak door geen opleiding doordat er geen geld voor is om de kinderen te laten studeren .

op straat hangen = Doordat er geen opleiding genoten word komen ze hier ( op straat ) helaas vaak terecht en uit verveling in de criminaliteit.

nergens aan de bak komen = door vaak met politie in aanraking geweest te zijn of een strafblad komen ze helaas idd niet goed en snel meer aan het werk, waardoor vaak haat / woede onstaat tegen onze maatschappij
en dit kan zo weer uitkeren op mensen die heel makkelijk te ronselen zijn voor terrorisme :(

Is niet voor iedereen zo , sommige vinden gelukkig wel een manier om een goede opleiding cq baan te vinden ;)

idd een goede nuancering!
 
slechte opvoeding = Vaak door geen opleiding doordat er geen geld voor is om de kinderen te laten studeren .

op straat hangen = Doordat er geen opleiding genoten word komen ze hier ( op straat ) helaas vaak terecht en uit verveling in de criminaliteit.

Is niet voor iedereen zo , sommige vinden gelukkig wel een manier om een goede opleiding cq baan te vinden ;) ( maar dan krijg je jou verhaal weer over geleerden en de rijken, wat idd ook waar is ) tja ,.........
mijn vader heeft ook nooit kunnen studeren, hij heeft de lts afgerond en werkt nu al jarenlang als loodgieter zonder ooit al te lang werkeloos te zijn geweest en hij heeft hard moeten werken, maar hij is wel goed terecht gekomen... en alle 13 kinderen uit mijn vaders gezin zijn goed terecht gekomen, terwijl er maar 1 mbo heeft gedaan (dus verder geleerd), leg eens uit hoe dit mogelijk is?

opvoeding gebeurt thuis hoor, dat is een verantwoordelijkheid van de ouders van deze kinderen, die zij helaas niet bereid zijn te nemen en proberen af te schuiven op de maatschappij. ja, als je zelf niks wil dan blijf je zwak.

Je draait weer de hele boel om. De radicale islam vindt steun bij de armeren pmdat ze geen toekomstperspectieven hebben. Ze hebben niks, hebben honger, en de wereld helpt hen niet.

hadden ze niet arm geweest en hadden ze een toekomst gehad, en had de wereld hen geholpen, dan zouden de radicalen nooit leden vinden om zich op te blazen.
Stop de armoede in Afghanistan, en de taliban mag zijn boeltje pakken, stop de problemen van de palestijen en hamas mag zijn boeltje pakken, ...
oja, omdat ze arm zijn geeft ze dat het recht om bomaanslagen te plegen en haat jegens anderen te zaaien? wat een kromme rechtvaardiging voor iets wat gewoonweg niet te rechtvaardigen is.
nee, natuurlijk zal de wereld hen niet helpen, uiteindelijk heeft iedereen zichzelf omhoog moeten knokken, het enigste wat je nodig hebt is doorzettingsvermogen, maar als je blijft schreeuwen dat je arm bent en zondebokken gaat zoeken ipv er zelf wat aan te doen zul je idd niks oplossen.

en door steeds maar te zeggen dat je niks kunt omdat je arm bent blijf je arm, dat is een vicieuze cirkel.

waarom moeten wij altijd de problemen van anderen oplossen en doen zij dit zelf niet?
 
Riggard,

mijn vader heeft ook nooit kunnen studeren, hij heeft de lts afgerond en werkt nu al jarenlang als loodgieter zonder ooit al te lang werkeloos te zijn geweest en hij heeft hard moeten werken, maar hij is wel goed terecht gekomen... en alle 13 kinderen uit mijn vaders gezin zijn goed terecht gekomen, terwijl er maar 1 mbo heeft gedaan (dus verder geleerd), leg eens uit hoe dit mogelijk is?



Zoals onder mijn post staat "sommige vinden gelukkig wel een juiste manier om een goede opleiding / Baan te krijgen"
 
waar het aan ligt dat sommigen een baan vinden is dat zij niet alles op de armoede afwentelen, maar zelf de schouders eronder steken, dat is iets wat in je persoonlijkheid zit en daarom vind ik het geen goed argument om te zeggen dat armoed tot radicalisme leid, tuurlijk zal armoede eerder leiden tot radicalisme, maar het rechtvaardigd het nog zeker niet.
 
Je draait weer de hele boel om. De radicale islam vindt steun bij de armeren pmdat ze geen toekomstperspectieven hebben. Ze hebben niks, hebben honger, en de wereld helpt hen niet.
En dan komt er een gekke radicaal (bin laden en consorten) die hen veel moois komt beloven. En ze worden gebrainwasht. hadden ze niet arm geweest en hadden ze een toekomst gehad, en had de wereld hen geholpen, dan zouden de radicalen nooit leden vinden om zich op te blazen.
Stop de armoede in Afghanistan, en de taliban mag zijn boeltje pakken, stop de problemen van de palestijen en hamas mag zijn boeltje pakken, ...
Wat ben jij een struisvogel. Nu hebben wij "rijken" het ineens gedaan en heeft die armere onderkant de keus niet? Dat je arm bent betekent niet dat je geen verstand hebt, bovendien zijn moslims hier niet te vergelijken met moslims daar.

Enfin, on-topic maar weer. De prada-islam? Wat voor prada? Die nep gucci, versace en prada troep uit turkije? Dat is een stevig criminele tak, typisch iets voor moslims.
De échte prada? Daar moeten ze wel héél veel meisjes voor uitbuiten, tasjes voor roven en oude vrouwtjes bespugen.
 
Back
Naar boven