XXL Nutrition

HIT: High Intensity Training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
dat was vorig jaar een hype bij ons op de gym...ze probeerde iedereen bij onze gym dat HIT training aan te smeren..

want je hoeft dan maar 30 min te trainen of korter. dus dat was in voordeel voor de sportschool. ik heb t zelf nooit gedaan, en betwijfel of t ook echt effectief is.

HIT training is wat t al zegt, je trained met behoorlijk zwaar gewicht en dan 2 setjes dacht ik. en dan doe je voor elke spiergroep 1 of 2 oefening en je pakt dan 2-3 spiergroepen per training.

ik zelf betwijfel of t iets is. weet iemand hier meer van ? wat vinden jullie hiervan? iemand al eens geprobeerd, en hoe waren je ervaringen hiermee?
 
Zoals ik al eerder gezegd heb, HIT werkt ! Mits je het doe zoals het ooit bedacht is, dus hard/zwaar/kort/infrequent. En niet zoals ik sommige schema's van tegenwoordig bekijk, waarbij het hard en kort wel naar voren komt. maar het infrequente gedeelte is weg gevallen, waardoor mensen hun lichaam meer aan het slopen zijn als aan het bouwen.

Enige nadelen van enkel HIT vind ik de constante zware belasting van je gewrichten, en door het infrequente trainen gaat de lol er vrij snel vanaf (als ik wil trainen moet ik dit ook kunnen)

Dus nogmaals HIT werkt, alleen niet constant
 
hmmm niet echt iets voor mij. ik houd van lekker intensief trainen, maar wil wel even bezig zijn en niet zomaar in een paar min klaar zijn.

ik hoor nu weer veel mensne bij ons in de gym erover praten.. want dan hoeven ze in de zomer niet zo lang in de gym te blijven...

maja daar gaat t mij niet om. ik wou weten wat jullie er van vinden.

maar 3xl wat vindt JIJ dan een goed HIT schema? heb je een vbtje ervan wat ik me er bij moet voorstellen, hoeveel setjes/reps/oefeningen en de % belasting voor je spieren.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil ook een hit-schema gaan proberen. Maar hoe ziet een goed schema eruit? Heb er een aantal gevonden, maar meestal is dat een combinatie van langzaam uitvoeren en toch veel setjes.

Wat wordt precies bedoeld met infrequent?

Mijn plan was om per spiergroep 2-4 oefeningen te doen, per oefening 1 setje met een opgaande beweging in 2 seconde, een neergaande in 4, en maximaal 8-10 herhalingen. Het gewicht ca 80% van r.m. Elke spiergroep 1x per week.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit wel Hit? Ik zelf heb het idee dat ik nog wat over heb, gezien het lage aantal reps.
 
hmm,ik moet er echt niet van weten, ben meer blijven steken dan iets anders.


wat er bedoeld wordt met infrequent? 2 à 3 keer per week... en op vaste dagen dacht ik ook
 
Infrequent houd gewoon in zo min mogenlijk, dus als je 3 dgn nodig heb dan neem je 3 dagen. Heb je 4 dgn nodig dan pak je die.

Mischien train je de ene week 3x en de week daarop 1 keer. Allemaal factoren die volgens HIT persoons/factor afhankelijk zijn,
 
Back
Naar boven