MuscleMeat

HIT liefhebbers verenigd u! (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Peter1987 zei:
Zijn er voor HIT aparte voedingschema's of zijn de normale ook goed om goed te herstellen?

Volgens mij moet je gewoon goed eten:)
 
TheNose zei:
Achter alle krachttraining zit wetenschap, maar als je wat meer over HIT leest zal je zien dat er niet vreselijk veel wetenschap achter zit hoor...gewoon logisch nadenken over hoe het lichaam met herstelprocessen omgaat.
Maar wat je zegt is waar...gewoon hard trainen dat is waar het allemaal op neer komt...en dat is ook precies wat je met HIT moet doen! :P

HIT zwaar? give me a break :D
 
Er is wel degelijk bewezen dat 3 sets beter is dan 2 of 1. Net zo vaak als omgekeerd. 3 sets lijkt mij gewoon beter zeker voor beginners
 
The Locust zei:
In het algemeen is mijn training verre van HIT... Dat gezegd zijnde, sommige spieren heb ik jaren met slechts één basisoefening getraind, en dat telkens gewoon met een paar opwarmers en dan slechts één all-out keiharde werkset en dat was dat.

Dat was het geval voor seated/military presses en barbell curls, beide één keer per week, en ik ben op die manier toch tot een >100kg press en een >80kg curl geraakt. Ik train die spieren trouwens nu nog vaak zo. Ik heb echter ook ondervonden dat ik voor andere oefeningen (bv bench) veel méér volume moet verzetten om vooruitgang te boeken.

M'n squats train ik nu ook met hoog volume/frequentie, maar vroeger heb ik goede vooruitgang geboekt met het klassieke "20rep breathing squat" systeem (van 20x110kg naar 20x155kg), toch ook een vorm van HIT.

Je combineert dan HIT met een "normaal" schema? Dus sommige spiergroepen wel met HIT en andere niet? Of hoe moet ik dat zien? :cool: Ben er serieus wel benieuwd naar..
 
als je 3 keer per week trained met 3 sets van elke oefening volgens het HIT principe raak je imo zwaar over traint of geblesseerd.
 
Peter1987 zei:
Zijn er voor HIT aparte voedingschema's of zijn de normale ook goed om goed te herstellen?

Je traint minder, dus je hebt ook minder calorieën nodig...logisch toch?
 
Jopske zei:
als je 3 keer per week trained met 3 sets van elke oefening volgens het HIT principe raak je imo zwaar over traint of geblesseerd.

en met 16 setjes per spiergroep niet ?

3 < 16 ?
 
Waar haal jij 16 vandaan? en ja 16 is een veeeel groter getal dan 3 ;)
 
Bartmen zei:
Er is wel degelijk bewezen dat 3 sets beter is dan 2 of 1. Net zo vaak als omgekeerd. 3 sets lijkt mij gewoon beter zeker voor beginners

Ok dan wil ik graag het onderzoek zien waar dat in bewezen wordt? Of is het alleen gevoelsmatig beter voor jou? Het is namelijk helemaal niet bewezen dat het een beter is dan het ander...
 
TheNose zei:
Ok dan wil ik graag het onderzoek zien waar dat in bewezen wordt? Of is het alleen gevoelsmatig beter voor jou? Het is namelijk helemaal niet bewezen dat het een beter is dan het ander...

Ga maar eens wat google...en je komt genoeg tegen dat 3 beter is dan 1
bovendien kan ik me niet voorstellen dat je kapot gaat van 1 set... :cool:
 
Google is geen wetenschappelijk bewijs Bartmen :roflol:
 
RichardV zei:
Beetje zonde van onze tijd en web space om zo'n topic te openen?
één van de grote voordelen is dat je het kan gebruiken voor afwisseling, en dat is in onze sport belangrijk. Het enige doel is vooruitgaan, op welke manier dan ook.
 
Corazon zei:
Je traint minder, dus je hebt ook minder calorieën nodig...logisch toch?
wat is het doel? MASSA?
Dan moet je niet tellen , maar je volproppen!!!!!!!!!!!
 
jerommeke zei:
één van de grote voordelen is dat je het kan gebruiken voor afwisseling, en dat is in onze sport belangrijk. Het enige doel is vooruitgaan, op welke manier dan ook.

En dat verklaart dus meteen waarom je voor HIT moet kiezen ??? Moest je nu van een 3 dagen split naar een 4 dagen split gaan bv, is ook afwisseling, jou uitleg geld dan ook daarvoor. Leg dat maar eens uit! :D
 
Bartmen zei:
Ga maar eens wat google...en je komt genoeg tegen dat 3 beter is dan 1
bovendien kan ik me niet voorstellen dat je kapot gaat van 1 set... :cool:


Als jij 1 setje zwaar aanpakt dan kan je zelfs van 1 setje (20x) kapot gaan!!! :D
 
als je 1 setje van 20 maakt is je gewicht dat je tilt te licht ;) Meer tillen kreng! :D
 
Dat kun je niet menen van 1 setje kapot gaan...
Zo ja vertel jij dan maar eens wat je onder kapot verstaat?
 
MonsterStrength zei:
En dat verklaart dus meteen waarom je voor HIT moet kiezen ??? Moest je nu van een 3 dagen split naar een 4 dagen split gaan bv, is ook afwisseling, jou uitleg geld dan ook daarvoor. Leg dat maar eens uit! :D
dat is inderdaad ook afwisseling, maar toch heb ik periodes met HIT, en ik voel me er prettig bij. Voor ieder is het tuurlijk wat anders hé, maar voor mij werkt HIT ook wel, net zozeer als HVT. Weet je, ik probeer ieder schema uit wat ik voor handen krijg. Dus alle schema's naar mij...ik zal ze wel uitproberen, en wie weet ga ik er nog op vooruit ook. :D
 
Bartmen zei:
Dat kun je niet menen van 1 setje kapot gaan...
Zo ja vertel jij dan maar eens wat je onder kapot verstaat?

men neme je 10RM
en doet daar 20 squats mee (zonder terug te leggen)
uithijgen, douchen, klaar.
 
jerommeke zei:
wat is het doel? MASSA?
Dan moet je niet tellen , maar je volproppen!!!!!!!!!!!

d'r moet spier bij, geen vet.
 
Back
Naar boven