MuscleMeat

Hit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ikbendesimon

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
19 jun 2007
Berichten
102
Waardering
1
Lengte
1m67
Massa
75kg
k volg al n tijdje High Intensity Training maar ik vroeg me nu af of daar een speciaal soort voedingsschema voor is of kan ik me best gwn houden aan een gewoon voedingsschema?

grtzz
Simon
 
k volg al n tijdje High Intensity Training maar ik vroeg me nu af of daar een speciaal soort voedingsschema voor is of kan ik me best gwn houden aan een gewoon voedingsschema?

grtzz
Simon


Gewoon gezond, gevarieerd en genoeg eten, dan zit je goed.
 
HIT zal een ander energieverbruik hebben dan een hoog volume schema (zowel in duur als frequentie).
Je zal hier dus je dieet op af moeten stemmen

Verders ben ik van mening dat door de hoge intensiteit de spieren nog ,meer schade oplopen en je dus nog voorzichter moet zijn met grote insuline afgiften na de training. Ook zal er minder glycogeendepletie zijn wat ook een vermindering van KH na de training betekend.
 
en wat is glycogeendypletie?
 
depletie..srry ken die woorden ammel nie zou goe e.. ben nog net geen biochemicus... :D
 
Dat je lichaam het in de spier opgeslagen glycogeen verbruikt als brandstof (anaerobe-lactische energieverbruik)
 
ow... dankje... nu versta ik er al wat meer van.. :)
 
Dat je lichaam het in de spier opgeslagen glycogeen verbruikt als brandstof (anaerobe-lactische energieverbruik)

Euh... glucose (uit glycogeen) wordt toch ook aeroob verbrand, als er voldoende zuurstof is. Bij een duurtraining zal het merendeel aeroob verbrand worden anders verzuur je snel en hou je het niet vol.
 
Euh... glucose (uit glycogeen) wordt toch ook aeroob verbrand, als er voldoende zuurstof is. Bij een duurtraining zal het merendeel aeroob verbrand worden anders verzuur je snel en hou je het niet vol.

ja klopt...maar ook bij duurtraining krijg je uiteindelijk anearobe verbranding, hetgeen ook logisch is...
 
hmm.. maar dat zal nu dan wss niet het gval zijn.. mijn hit training duurt maar027 min.. fwel?
 
Back
Naar boven