Fitness Seller

HMB of toch iets anders? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

elefino

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 feb 2003
Berichten
222
Waardering
0
Ik heb wat 'onderzoek' gedaan naar welk supplement mij aanspreekt om te gaan gebruiken. En ik zit op het moment te denken aan HMB.
Voor zover ik het heb kunnen vinden voorkomt HMB de aanmaak van cortison, een hormoon dat voor spierafbraak zorgt tijdens de training. Hierdoor hou je dus effectief meer groei over.

Een andere optie is Isobol (=syntrabol), dat als werkzame stof 20-Hydroxyecdysterone heeft. Alleen hiervan kan ik niet vinden HOE het nou precies werkt.

Ik zou graag een paar dingetjes willen weten:
1. Hoe en hoe goed werkt Isobol?
2. Zijn er nadelen aan het 'niet aanmaken' van cortison?
3. Wat raden jullie me aan? (Waar hebben jullie ervaring mee?)
4. Zijn deze middelen goed icm creatine, whey en lijnzaadolie?
 
HMB heeft mij zeker geholpen, zeker ism creatine. De kilo's vliegen eraan, is echter vooral vocht wat er wordt vastgehouden.
Wil je echter snel groter worden dan is HMB met creatine wat mij betreft een aanrader.
 
Stukje van Ergo:

'HMB zit van nature in de spieren. Het ontstaat uit het aminozuur leucine. HMB zelf doet niks, maar zet weer om in HMG-CoA. Die stof helpt spieren cholesterol aan te maken. Spieren hebben dat nodig voor hun celwand, de membraan, omdat ze geen cholesterol uit het bloed kunnen opnemen.


Iedereen die met gewichten traint maakt zoveel HMB aan dat suppletie geen zin heeft, schrijft Aycock. Na vier weken tenminste. Dan is je lichaam ingesteld op de training. Maar tot die tijd is er wat voor te zeggen. De studies waaruit blijkt dat HMB bij sporters werkt, hebben betrekking op mensen die nog nooit een halter hadden aangeraakt en voor het eerst in hun leven met gewichten trainen. In de studies blijkt ook dat het verschil tussen HMB-sporters en placebo-sporters met de weken steeds kleiner wordt.(1) "
 
HMB (beta-hydroxy beta-methylboterzuur) zit van nature in de spieren. Het ontstaat uit het aminozuur Leucine. Na maximaal 4 weken een dosering van 3gr/dag is je lichaam erop aangepast, maakt het zelf en is suppletie nutteloos.
Wat ik van 20-Hydroxyecdysone weet is dat het proteine aanmaak/inname versnelt, geen bijeffecten heeft en zichtbaar goed werkt.
Je ziet weleens dat 20-Hydroxyecdysone wordt ingenomen met ZMA.
Al heb ik het weleens geprobeerd twijfel ik aan de werking ervan. Ik merkte er niet echt speciaal veel van. Misschien omdat ik het maar een maandje gebruikte.
Denk dat je beter af bent met creatine en dan met een maandje HMB. En natuurlijk genoeg voeding (eiwitten etc)

edit: SR was me voor :D!
 
Dit is juist wat ik er over gelezen had.
Wat moet ik nou geloven?

---------------

HMB ondersteunt het vermogen van het lichaam om de afbraak van proteïne na inspanning zoals b.v. intensieve lichaamstraining, tot het minimum te beperken. Door de afbraak van proteïne te minimaliseren kan HMB een toename in spiermassa en spierkracht bewerkstelligen. HMB zorgt dus voor een snel herstel en een snelle groei van de spiercel.

Bij verschillende vormen van lichamelijke belasting (intensieve training, stress, etc.) worden in ons lichaam verschillende enzymen geactiveerd die het loslaten van cortison bewerkstelligen. Cortison is een hormoon, die het spierweefsel tot aminozuren afbreekt die dan, door de stofwisseling, in de lever in energie worden omgezet. HMB heeft nu eenzelfde werking als steroïden: het blokkeert bepaalde enzymen, het loslaten van cortisonen wordt hierdoor verminderd en het spierweefsel blijft intact. HMB bouwt zogezegd een beschermingsschild om uw spieren op.

In een recent onderzoek waarbij mensen betrokken waren die deelnamen aan een vergelijkbare lichaamstraining, werd aangetoond dat de proefpersonen die gedurende 3 weken 3 gram HMB per dag consumeerden tot 300% meer aan spiermassa en 295% meer aan spierkracht hadden opgebouwd dan degenen die geen HMB hadden gebruikt.Ander onderzoek bij lange afstands-wielrenners heeft aangetoond dat HMB in tegenstelling tot veel andere middelen ook bij duursporten een zeer positief effect heeft, doordat het uithoudingsvermogen wordt vergroot.

---------------

Dit komt trouwens van body-health.
 
Wat jij hebt gelezen wat hier dus boven staat is waarschijnlijk neergezet door de verkoper van het product in dat geval moet je het niet al te nauw nemen want die proberen ook maar hun producten te verkopen.
can't blame them
 
Ik moet zeggen dat ik op dit forum ook genoeg mensen heb horen beweren dat je niet echt op ergogenics moet vertrouwen.
Je vindt er zelfs complete ruzie's over als je de search gebruikt.


Maar zijn er nog anderen die ervaring hebben met een van deze middelen?
Of natuurlijk andere adviesen hebben?
 
HMB werkt alleen bij beginnende fitnessers, en dan werkt het ook maar een of maximaal 2 keer. Ik vind HMB ronduit slecht! Ik denk zelf Madman dat je die gains had van de creatine, en niet van de HMB! HMB is typisch weer zo'n fake wat mij betreft
 
ik heb het 2x 4wkn gebruikt en in die korte tijd had ik veel progressie. Ik heb ook weleens alleen creatine gebruikt, zoner dezelfde winst te boeken. Ik kan me voorstellen dat de progressie na 4 wkn snel afneemt. Voor beginners is het naar mijn mening een goed product
 
HMB werkt goed...maar dat alleen in combinatie met een WG. Appart zou ik het niet nemen als ik jou was.

Een product met Ecdysterone werkt wel goed...alleen moet je bij deze producten oppassen dat je wel een juiste dosis binnen krijgt. Helaas worden dit soort producten meestal ondergedoseerd waardoor ze niet of nauwelijks werken. Een product als syntrabol of methosterone force zal goed werken. (beide in de shop hier te vinden)

Het drukken van cortisol...ik zie enkel voordelen hiervan...

Wat ik je nu zou moeten aanraden om mee te beginnen? Tja, daarvoor krijg je een wedervraag...hoe lang train je al?
 
Ik train al ruim 2 jaar met wisselende inzet :-)
Maar nu sinds 3 maanden echt bezig. Ik train nu 3 keer in de week en heb ook m'n voeding aangepast.
Al eerder heb ik tijdens een fanatieke periode creatine gebruikt.
In principe gaat het lekker nu. Het lijkt me alleen leuk om nét iets meer resultaten te zien.
 
Gebruik je eiwitten?
 
Originally posted by Robin
Gebruik je eiwitten?

Ik let er op dat ik zoveel mogelijk binnenkrijg via voeding. Maar nog niet als supplement.
 
Als ik supplementen in volgorde van belangrijkheid even neerzet, is dat voor mij:

- eiwitten
- multivitaminen
- creatine
- stackers

dit is puur voor mij, maar zeker de bovenste drie vormen toch de basis..
 
Originally posted by elefino


Ik let er op dat ik zoveel mogelijk binnenkrijg via voeding. Maar nog niet als supplement.

Ga daar dan eerst een mee beginnen voor je aan de rest begint te denken...
 
Originally posted by Robin


Ga daar dan eerst een mee beginnen voor je aan de rest begint te denken...

Ik had in m'n hoofd om tegelijk te beginnen met een supplement voor wat meer kracht, en eiwitten om de spiergroei optimaal te laten verlopen in die periode van extra kracht.
Dat leek mij een goede combi (maar wie ben ik;) )

Waarom raad jij aan om eerst alleen eiwitten te gebruiken?
 
Omdat dat de basis is voor spieropbouw. En zoals ik het nu zie heb je die nog niet optimaal afgestemd..dus daarmee kan je voorlopig voldoende vooruit...
 
Dan ga ik het eerst daar maar eens mee doen. Dank je wel.

Is er trouwens nog verschil tussen de verschillende merken whey?
 
Ja... de kwaliteit is een extreem groot verschil. Kijk eens rond op het board wat er zoal geprefereerd wordt. Als je niet op de hoogte bent van de producten kan je namelijk niet zien of het wel of geen goeie whey zal zijn...
 
Back
Naar boven