MuscleMeat

HMB of ZMA

Bezoekers in dit topic

Jordyvl

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 apr 2012
Berichten
2.148
Waardering
181
Lengte
1m80
Massa
92kg
Vetpercentage
13%
Mijn 1e potje ZMA is bijna op.

Heb het gekocht omdat ik had gelezen dat veel mensen er beter / dieper van sliepen. Heb zelf ook gemerkt dat ik er beter door sliep.

Nu heb ik net gelezen over HMB en bij de beschrijving stond;
HMB is het product voor sporters om te zorgen dat het lichaam constant in een spieropbouwende staat blijft tijdens een zwaar trainingsprogramma.

Heeft iemand ervaring met dit product,

Zouden jullie kiezen voor HMB of ZMA ?

Oh btw dat ZMA het testosteron gehalte verhoogt geloof ik zelf niet in, Heb het puur gekocht om er beter door te slapen en zo mijn lichaam extra rust te geven.
 
Heb een tijd terug wat over HMB opgezocht en kwam veel dingen tegen waar werd beweerd dat er geen officiele studies bestaan over dat HMB al dan wel of niet zou werken.
Bv. http://www.ergogenics.org/supplement170.html

Natuurlijk zijn er altijd tegenstrijdigheden op het internet, dus je zal zelf moeten kiezen wat je ermee doet. Bij mij is het bij een neen gebleven :p

Edit: ZMA blijkt bij veel mensen aan te slaan ivm beter slapen en dromen etc. Slik zelf 30mg pd (zit in Animal Pack), dromen is nice :D
 
Laatst bewerkt:
'Studies hebben aangetoond dat het met HMB in combinatie met een hoge proteine inname mogelijk is in 3 weken tijd 300% meer aan spiermassa en 295% meer aan kracht te winnen.'

Is this real life?

Ik zou het gewoon bij ZMA houden.
 
Heb een tijd terug wat over HMB opgezocht en kwam veel dingen tegen waar werd beweerd dat er geen officiele studies bestaan over dat HMB al dan wel of niet zou werken.
Bv. http://www.ergogenics.org/supplement170.html

Natuurlijk zijn er altijd tegenstrijdigheden op het internet, dus je zal zelf moeten kiezen wat je ermee doet. Bij mij is het bij een neen gebleven :p

Edit: ZMA blijkt bij veel mensen aan te slaan ivm beter slapen en dromen etc. Slik zelf 30mg pd (zit in Animal Pack), dromen is nice :D

Dromen had ik ook heel erg bij Intimidate, Maar prijs van ZMA is een stuk beter en ik slaap er net zo lekker op

---------- Post toegevoegd Wed 10 Oct 2012 om 05:43 ----------

'Studies hebben aangetoond dat het met HMB in combinatie met een hoge proteine inname mogelijk is in 3 weken tijd 300% meer aan spiermassa en 295% meer aan kracht te winnen.'

Is this real life?

Ik zou het gewoon bij ZMA houden.

Haha ja het word altijd heel mooi gemaakt, Maarja bij ZMA wordt het ook mooier gemaakt dan het is, maar het heeft zeker wel een positieve werking op de spiergroei ivm beter slapen
 
'Studies hebben aangetoond dat het met HMB in combinatie met een hoge proteine inname mogelijk is in 3 weken tijd 300% meer aan spiermassa en 295% meer aan kracht te winnen.'

Is this real life?

Ik zou het gewoon bij ZMA houden.

Haha ja het word altijd heel mooi gemaakt, Maarja bij ZMA wordt het ook mooier gemaakt dan het is, maar het heeft zeker wel een positieve werking op de spiergroei ivm beter slapen
 
Ik gebruik eigenlijk altijd HMB, maar wil dan wel eens ZMA proberen.

2 vragen:

Ik zie bij XXL een stack staan icm Tribulus, is dit zinnig?

En je slaapt dus beter met ZMA als ik het goed begrijp. Als je hiermee stopt, krijg je dan weer problemen met in slaap komen? Aangezien ik dat nu eigenlijk al heb om andere redenen.
 
@ButchMcDick, als je spiermassa met 300% toe neemt na 3 weken goed eten en rusten, betekent dit dat je ongeveer 3 keer zo groot wordt als je nu bent... en als je kracht met 295% toe neemt dat je 3X zo sterk bent... ik kan dan eigenlijk met 99% zekerheid zeggen dat dit onzin is.. zelfs met AAS is dit bijna niet te halen lijkt mij... Dus zoals gezegd het wordt mooier gemaakt dan het is.
 
@ButchMcDick, als je spiermassa met 300% toe neemt na 3 weken goed eten en rusten, betekent dit dat je ongeveer 3 keer zo groot wordt als je nu bent... en als je kracht met 295% toe neemt dat je 3X zo sterk bent... ik kan dan eigenlijk met 99% zekerheid zeggen dat dit onzin is.. zelfs met AAS is dit bijna niet te halen lijkt mij... Dus zoals gezegd het wordt mooier gemaakt dan het is.

Denk niet dat ze t zo bedoelen. Je zou in die periode 3x meer gainen met supp dan je zonder supp zou gainen.. Maar ook dit is onzin natrrlijk.

OT: Ik merk niks van t beter slapen met ZMA
 
@supersized, ja zo zou je het ook kunnen zien maar ik denk dat ik wel mijn geld aan wat beter algemeen bekende producten ga besteden waar t effect van beter te zien is. (eiwit,creatine)
 
Ik gebruik eigenlijk altijd HMB, maar wil dan wel eens ZMA proberen.

2 vragen:

Ik zie bij XXL een stack staan icm Tribulus, is dit zinnig?

En je slaapt dus beter met ZMA als ik het goed begrijp. Als je hiermee stopt, krijg je dan weer problemen met in slaap komen? Aangezien ik dat nu eigenlijk al heb om andere redenen.

Tribulus is toch ook een testo booster ?
Ik denk zelf dat testo boosters geld verspilling zijn.

Het is vooral dat ik met ZMA of Intimidate me dromen beter onthoudt en meer uitgerust wakker word, Ook is mijn slaapritme beter geworden.

Ik werk namelijk 5 dagen, 9 dagen vrij, 5 dagen werken, 9 dagen vrij, etc...
Mijn werktijden zijn van 00:30 tot 05:00,

Dus elke week moet ik mijn slaaptijden helemaal omgooien van 07:00 slapen en 14:00 eruit naar 01:00 slapen en 09:00 eruit.

Hier had ik eerst veel moeite mee, maar toen ik ZMA pakte kon ik makkelijker in slaap komen. Het kan natuurlijk ook tussen me oren zitten.. Maar of het nu tussen me oren zit of aan de ZMA ligt, bij mij werkt het iig.

En een betere nachtritme is uiteraard voordelig voor de spiergroei
 
Ga voor ZMA dat heeft tenminste een werking terwijl de werking van HMB in twijfel gesteld kan worden...
 
Denk niet dat ze t zo bedoelen. Je zou in die periode 3x meer gainen met supp dan je zonder supp zou gainen.. Maar ook dit is onzin natrrlijk.

OT: Ik merk niks van t beter slapen met ZMA

Bedoelen ze idd op die manier,
Ik moet wel zeggen dat ik merk dat ik vooruit ben gegaan op kracht..

Maar is natuurlijk altijd moeilijk te zeggen of dat door de ZMA komt of door voldoende rust + voeding
 
Bedoelen ze idd op die manier,
Ik moet wel zeggen dat ik merk dat ik vooruit ben gegaan op kracht..

Maar is natuurlijk altijd moeilijk te zeggen of dat door de ZMA komt of door voldoende rust + voeding
Iedereen die denkt dat ZMA een wondermiddel is komt bedrogen uit

wat het naar mijn inzicht doet is dat je beter slaapt, beter uitgerust je bed uitkomt en daardoor dus beter functioneert ( traint en eet )
 
Tribulus kan je bed prestaties verbeteren..., maar verhoogt de testosteron niet.

Iedereen die denkt dat ZMA een wondermiddel is komt bedrogen uit

wat het naar mijn inzicht doet is dat je beter slaapt, beter uitgerust je bed uitkomt en daardoor dus beter functioneert ( traint en eet )

Merk zelf een sneller herstel doordat ik dieper en beter slaap dankzij ZMA. Voor sommige misschien een wondermiddel (mede ook omdat het weinig kost), en voor de ander niet. Ligt net aan je voeding, als je al genoeg ZMA binnenkrijgt uit je voeding, zal de supplementatie niks doen!
 
Laatst bewerkt:
Merk zelf een sneller herstel doordat ik dieper en beter slaap dankzij ZMA. Voor sommige misschien een wondermiddel (mede ook omdat het weinig kost), en voor de ander niet. Ligt net aan je voeding, als je al genoeg ZMA binnenkrijgt uit je voeding, zal de supplementatie niks doen!
Ik slaap beter en rust beter uit dus idd een beter herstel :)

dat bedoelde ik ook te zeggen :P maar je moet er geen wonderen
 
@supersized, ja zo zou je het ook kunnen zien maar ik denk dat ik wel mijn geld aan wat beter algemeen bekende producten ga besteden waar t effect van beter te zien is. (eiwit,creatine)

of helemaal geen supps? haal zelf t liefst alles uit voeding, geld aan supps is weggegooit geld imo. Gebruik ze dan liever voor echte 'supps' :rolleyes:
 
of helemaal geen supps? haal zelf t liefst alles uit voeding, geld aan supps is weggegooit geld imo. Gebruik ze dan liever voor echte 'supps' :rolleyes:

ja je hebt wel gelijk in alles uit je voeding halen, en supps zijn gewoon supps je kan het niet als vervanging gebruiken maar (nu kom ik met een bekende voor argument voor supps) iedere dag kipfilet kopen is wel echt duur.. en naar mijn mening werken sommige supps wel echt zoals shakes.. maar je voeding 100% goed hebben dat is een basis voor sporters..
 
ja je hebt wel gelijk in alles uit je voeding halen, en supps zijn gewoon supps je kan het niet als vervanging gebruiken maar (nu kom ik met een bekende voor argument voor supps) iedere dag kipfilet kopen is wel echt duur.. en naar mijn mening werken sommige supps wel echt zoals shakes.. maar je voeding 100% goed hebben dat is een basis voor sporters..

valt mee, kip koop je al voor 4 euro per kg.
 
of helemaal geen supps? haal zelf t liefst alles uit voeding, geld aan supps is weggegooit geld imo. Gebruik ze dan liever voor echte 'supps' :rolleyes:

Wat zijn volgens jou de echte supps ?

Hier heeft denk ik iedereen een ander idee bij.

Imo zijn echte supps dus supps die een positieve werking hebben op het doel dat iemand wil bereiken.

Dus als iemand een positieve werking ervaart bij ZMA kan dat voor hem een "echte" supp zijn.

Maar als een ander van zichzelf al slaapt als een roosje heeft ZMA voor diegene niet echt een positieve werking, en vind deze persoon dat ZMA weggegooid geld is.
 
valt mee, kip koop je al voor 4 euro per kg.

ja ok, je hebt wel gelijk (effe feit gechekt) alleen ik zeg je een ding gewoon heel eerlijk, ik ben daar wel een beetje lui in. dat koken enzo! btw woon nog thuis dus ik eet eigenlijk wat de pot schaft s'avonds heelvaak is dit wel kip/vis/rund.. maar ik zou eigenlijk ook overdag tussendoor wat kipfilet moete nemen (dus niet die beleg filet maar gewone kipfilet).. maar dat is beetje offtopic,
Ik zelf vind eiwit shakes wel gewoon echt resultaat leveren.. ik heb een heel lange tijd gedacht dat het weggegooid geld zou zijn, maar sinds ik het gebruik zie ik echt wel vooruitgang. ik gebruik het ongeveer 5 maanden nu en ik zie meer definitie en meer volheid + kracht toename.. mede door de eiwit suplement wil iknog meer uit mijn gewone voeding halen. dus dat is al 1 supp dat wel voor mij werkt!
 
Back
Naar boven