MuscleMeat

Hmb

Bezoekers in dit topic

benbenbenben

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
26
Waardering
0
Wie heeft er wel is HMB gebruikt, hoe was dit en werkt het goed samen met creatine?
 
Heb een jaar of 6 geleden wel eens HMB gebruikt met en zonder creatine. Ik denk dat ik meer door de creatine vooruit ging dan van de HMB.Want met alleen HMB gebeurde toen weinig spannends.
 
ik heb ook al HMB geprobeerd, geen effect.. :( geen aanrader volgens mij
 
Hmb werkt naar verluid alleen in zeer hoge doseringen . Minimum 14 pillen per dag bijvoorbeeld. (7 voor training, 7 voor slapen) Je zou dan voor een maand 400 capsules moeten hebben. Zal te duur zijn dan denk ik.
 
Wie heeft er wel is HMB gebruikt, hoe was dit en werkt het goed samen met creatine?

(Als je iets combineert met creatine dan werkt het bijna altijd. Waarom? Omdat creatine werkt (voor de meeste mensen).)

HMB is in het spotlicht gebracht door wetenschapper Steven Nissen. Hij zocht naar de stof die verantwoordelijk is voor het anabole effect van het aminozuur L-leucine.

HMB is een afbraakproduct van leucine. Nissen dacht dat deze stof het anabole effect van leucine zou verklaren. In de praktijk lijkt dat tegen te vallen.

Simpeler en doeltreffender is wellicht het direct innemen van het aminzouur leucine. Een BCAA supplement werkt ook. Dat bestaat vaak voor 50% uit leucine.

Het is aangetoond dat leucine het spieropbouwende effect van een maaltijd kan versterken (getest bij ouderen maar wellicht ook werkzaam bij jongere sporters). Je neemt dan 50mg Leucine per kilogram lichaamsgewicht.

Weeg je 80 kilogram dan is dat dus 4 gram leucine.

Zelf neem ik 10 tabletten BCAA's verdeeld over de dag bij de maaltijden (5 gram leucine). Op trainingdagen neem ik er 5 direct na de training.

Kris
 
nvrmnd
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven