MuscleMeat

Hmm, mag dit wel? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
20 jul 2005
Berichten
12.404
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
Omdat ik op mijn werk nogal veel rondloop in een groot gebouw vind ik het handig om een tool bij me te hebben die eigenlijk bijna alles heeft. Zo heb ik dus de Leatherman Wave gekocht, maar nu bedenk ik me ineens wat.
Ik zal deze tool eigenlijk de gehele tijd bij me hebben. Op mijn werk in mijn zak en onderweg naar huis in mijn tas. Maar mag dat eigenlijk wel?

Ik bedoel, je loopt toch met een aardige mes op zak. Zie http://www.oarsport.co.uk/products/images/leatherman_wave_part.jpg
krijg je daar niet gewoon een boete voor als men je ermee aantreft? Ik bedoel, dat ding heb ik voornamelijk voor de schroevendraaiers, tang en schaar, maarja, zo'n agent kijkt daar natuurlijk niet naar.

Dus...mag dit eigenlijk wel?
 
lemmet mocht vroeger niet langer zijn dan 30 cm............

ik kijk het voor de zekerheid nog ff na!
;)


edit:
je mesje is gewoon toegelaten, pas als het een jachtmes wordt gaan ze wel moeilijk doen ( of springmessen/stilleto's)
:thumbs:

[Link niet meer beschikbaar]


[Link niet meer beschikbaar]
Het bezit van verboden wapens is voortaan strafbaar.

Over welke wapens gaat het?

Artikel 3, §1er van de nieuwe wapenwet somt de verboden wapens op. Het gaat voornamelijk over wapens die reeds verboden waren onder de oude wet:
  • wapens ontworpen voor uitsluitend militair gebruik, waartoe ook de automatische vuurwapens behoren (zie hieronder) ;
  • spring- en valmessen met slot (ook knipmessen of stiletto’s genaamd), vlindermessen, werpmessen, werpsterren (ook shuriken genaamd), boksbeugels ;
  • blanke wapens die uiterlijk gelijken op een ander voorwerp (bijvoorbeeld een mes verborgen in een gordel of pen) ;
  • degenstokken en geweerstokken die geen historische sierwapens zijn ;
  • knotsen en wapenstokken (ook knuppels of matrakken genaamd);
  • vuurwapens die zijn gewijzigd om ze te kunnen verbergen, die zijn verborgen in een ander voorwerp of die niet meer voldoen aan hun kenmerken als beschreven in de vergunning ervoor (bijvoorbeeld een geweer met afgezaagde loop) ;
  • elektroshockwapens ;
  • allerhande spuitbussen (sprays) voor “zelfverdediging” ;
  • vouwgeweren boven kaliber 20 ;
  • nunchaku’s (in tegenstelling tot wat velen denken, bestaat hierop geen uitzondering voor Oosterse gevechtssporten!);
  • geluiddempers (al dan niet gemonteerd op een vuurwapen) en andere onderdelen of hulpstukken die een vuurwapen een verboden karakter geven ;
  • bepaalde munitie ;
  • krachtige katapulten (bijvoorbeeld slingers).
Dolken, dolkmessen en vouwmessen met een niet-automatisch blokkeermechanisme vallen hier niet langer onder, maar het dragen ervan blijft onderworpen aan een wettige reden.
 
Omdat ik op mijn werk nogal veel rondloop in een groot gebouw vind ik het handig om een tool bij me te hebben die eigenlijk bijna alles heeft. Zo heb ik dus de Leatherman Wave gekocht, maar nu bedenk ik me ineens wat.
Ik zal deze tool eigenlijk de gehele tijd bij me hebben. Op mijn werk in mijn zak en onderweg naar huis in mijn tas. Maar mag dat eigenlijk wel?

Ik bedoel, je loopt toch met een aardige mes op zak. Zie http://www.oarsport.co.uk/products/images/leatherman_wave_part.jpg
krijg je daar niet gewoon een boete voor als men je ermee aantreft? Ik bedoel, dat ding heb ik voornamelijk voor de schroevendraaiers, tang en schaar, maarja, zo'n agent kijkt daar natuurlijk niet naar.

Dus...mag dit eigenlijk wel?
Geen idee in Nederland op het moment maar in België is het sinds kort verboden om zelfs messen mee te nemen naar de Ardennen.... Belgen.:rolleyes:
 
lemmet mocht vroeger niet langer zijn dan 30 cm............

ik kijk het voor de zekerheid nog ff na!
;)

30cm :roflol: volgens mij niet meer dan 8 duim.
 

waarschijnlijk dus niet, het is namelijk een zakmes; geen valmes of stilleto!
http://www.nu.nl/news/1358189/11/Hirsch_Ballin_wil_verbod_op_stiletto's.html
:D

Messen volgens de wet:

Ballistisch mes Een mes waarvan het lemmet, al dan niet tezamen met het heft, door middel van lucht-, gas- of veerdruk rechtstandig uit een geleidingscilinder wordt gedreven. Stiletto Een opvouwbaar mes waarvan het lemmet door een druk-, of vergelijkbaar ontgrendelingsmechanisme zijdelings scharnierend uit het heft wordt gebracht. Valmes Een mes waarvan het lemmet door een druk- of vergelijkbaar ontgrendelingsmechanisme, dan wel door een zwaaibeweging rechtstandig uit het heft wordt gebracht. Vilmes Een niet-opvouwbaar mes waarvan het heft zeer kort is, haaks op het lemmet staat, en dat is bestemd om bij gebruik in de palm van de hand te worden gehouden, terwijl het lemmet tussen de vingers door naar buiten steekt. Vlindermes Een mes waarvan het heft in de lengterichting in tweeën is gedeeld en waarvan het lemmet naar buiten wordt gebracht door elk van de delen van het heft in tegenovergestelde richting zijdelings open te vouwen.:D

ik zie een zakmes, zoals Yzord heeft, er niet tussen staan!
;)
 
Ja dat dacht ik ook al toen ik het las...
 
Bijlen staan er niet bij.

Dus een tot absoluut scherp geslepen vierkante metaalplaat van 29 cm bij 29 cm, gemonteerd op een mooi stuk hardhout met een lekker in de handliggend handvat brengt het echte viking gevoel in jezelf naar boven.
 
Bijlen staan er niet bij.

Dus een tot absoluut scherp geslepen vierkante metaalplaat van 29 cm bij 29 cm, gemonteerd op een mooi stuk hardhout met een lekker in de handliggend handvat brengt het echte viking gevoel in jezelf naar boven.

beetje lastig meenemen in de binnenzak van je jas!

[Afbeelding niet meer beschikbaar] terwijl dit nog wel past!!:D
 
'Tis gewoon leuk om ter provocatie van te voren precies de wet op te zoeken en dan als een mongool bewust expliciet aanwezig te zijn en opgemerkt worden, politie rekenen je in en je geeft justitie en OM met een halve centimeter het nakijken.

Ik heb weleens terroristje gespeld als 16 jarige met 4 anderen, met luchtbuks, gastpistolen, illegaal vuurwerk en veel kabaal. (strijders van de Balkan noemde we onszelf, wisten wij veel :roflol: ) Bivakmutsen op en gaan. Achtervolgd worden door de matrozen met licht op die flitsende bak van ze. Wij ontglippen. Die tijd was beter dan de hedendaagse orgasmes met dope on.
 
'Tis gewoon leuk om ter provocatie van te voren precies de wet op te zoeken en dan als een mongool bewust expliciet aanwezig te zijn en opgemerkt worden, politie rekenen je in en je geeft justitie en OM met een halve centimeter het nakijken.

hmmmmmmm!!
:D

( ik ga even 20 jaar terug toen ik nog een puber was........ik had precies dezelfde gedachten!)

BTW: ik had toendertijd mijn binnenzak kapotgeknipt om dat bijltje in mee te kunnen nemen zonder dat het zou opvallen:)
 
Ja, lul maar raak, De Bijbel ontgroei je in ieder geval niet. :D
 
Ja, lul maar raak, De Bijbel ontgroei je in ieder geval niet. :D
toendertijd had ik nog geen Bijbel op zak!
:p

maar ik heb me wel vermaakt als er ruzie was, en tegenover staat zo'n jochie met een stilleto te zwaaien........

ik doe mijn leren jack open en trek die bijl eruit..............ik heb nog nooit iemand zo hard zien lopen!
:roflol:
 
mag je ook geen wapenstokken bezitten wtf ???
je mag wel een kettingzaag/bijl/etc bezitten maar niet een knots? ok...

ik heb wel mooie knots thuis liggen :P
2v0ecjm.jpg
 
wat maakt het uit, als je er niets mismee doet hoeft niemand en zal niemand toch weten dat je het bij hebt?
 
Ziet er onschuldig uit, denk niet dat je daar een boete voor zult krijgen.
 
2600.jpg


Deze zou dus ook mogen? ^^ als je die over je rug hangt maak je wel indruk in de kroeg :)
 
wat maakt het uit, als je er niets mismee doet hoeft niemand en zal niemand toch weten dat je het bij hebt?

Dat is het probleem. Ik zal die tool dus gebruiken bijv. tijdens een urgent probleem ofzo.
 
Die tool mag je gewoon gebruiken en mee op zak lopen. Zakmessen zijn ook niet verboden als je die gebruikt waarvoor ze gebruikt moeten worden.
 
Back
Naar boven