MuscleMeat

hoe achterliggende spiergroep te trainen

Users who are viewing this thread

ZoutZak

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Lengte
2m
Massa
110kg
Mensen ff een vraagje,

ik hoor wel eens tegenstrijdige verhalen over hoe je een achterliggende spiergroep het best kunt trainen. Ik zelf heb nu al 2 dingen geprobeerd met weinig resultaat:

-de spiergroep (borst) op maandag te trainen, dus begin van de week na aantal dagen rust.
-de spiergroep meer te trainen dus ipv 1x in de week 3x in 2 weken

lijkt me wel dat er iets in je training moet veranderen.

kan iemand me vertellen hoe hij dat doet?

grtz,
michel

Scighera

Advanced Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
7 mrt 2003
ik doe zelf:
-beginnen met die spiergroep, eindigen met die spiergroep
-xtra tijd ervoor uittrekken
-isolatie-oefeningen doen voor de desbetreffende spieren

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Originally posted by zoutzak
Mensen ff een vraagje,

ik hoor wel eens tegenstrijdige verhalen over hoe je een achterliggende spiergroep het best kunt trainen. Ik zelf heb nu al 2 dingen geprobeerd met weinig resultaat:

-de spiergroep (borst) op maandag te trainen, dus begin van de week na aantal dagen rust.

lijkt me wel dat er iets in je training moet veranderen.

kan iemand me vertellen hoe hij dat doet?

grtz,
michel

Hoelang heb je het geprobeerd? Een achterliggende groep ophalen is niet iets van 1-2 maanden (of je moet de rest niet trainen, maar dat is geen optie)

Als iets achterligt kanhet wel gewoon iets genetisch zijn, en dan duurt het geen maanden, maar kan het wel eens een jaar of langer duren voordat het gelijk getrokken is (er van uitgaand dat je natural bent)
Je moet echt niet denken dat als je een maand lang je borst eerst traint oid dat deze ineens enorm bijkomt

dandyman

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
1 mrt 2003
Originally posted by zoutzak

en rustdag na de training. volledig isolement.

ps. mijn avatar schijnt de jouwe te kennen;)

OP
ZoutZak

ZoutZak

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Lengte
2m
Massa
110kg
Re: Re: hoe achterliggende spiergroep te trainen

Originally posted by 3XL

Hoelang heb je het geprobeerd? Een achterliggende groep ophalen is niet iets van 1-2 maanden (of je moet de rest niet trainen, maar dat is geen optie)

Als iets achterligt kanhet wel gewoon iets genetisch zijn, en dan duurt het geen maanden, maar kan het wel eens een jaar of langer duren voordat het gelijk getrokken is (er van uitgaand dat je natural bent)
Je moet echt niet denken dat als je een maand lang je borst eerst traint oid dat deze ineens enorm bijkomt
de achterstand is idd genetisch bepaald, ben nu ruim 5 maanden extra aandacht aan et geven aan de spiergroep en ik merk wel een kleine verbetering maar dacht dat hier misschien betere manier voor is.

ps. mijn avatar schijnt de jouwe te kennen
:D

munk

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
21 apr 2003
over welke spiergroep gaat het hier?

dandyman

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
1 mrt 2003
Originally posted by munk
over welke spiergroep gaat het hier?

als ik me kan herinneren van zn foto replies gaat t om de borst

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
En de vraag is altijd..

Is er wel echt achterstand, of is het gewoon zo dat doordat de meesten helemaal blind gefixeerd zijn op borst en armen ze dingen zien die er niet zijn.

Valt me op dat je maar weinig vragen krijgt over bv achterligende benen, kuiten, delen van de rug
9 van de 10keer over borst en armen.

dandyman

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
1 mrt 2003
idd, helemaal mee eens. maar kuiten staan eenmaal bekend als een moeilijk groeiende spiergroep.

heb t zelf ook gehad, nog steeds wel een beetje:rolleyes:

helemaal gefixeerd op mn armen, borst vind ik juist mn sterkste punt samen met mn rug. achterste en laterale schouderkoppen zijn vooral een achterliggende groep en zie de laatste tijd pas in dat ik daar meer aandacht aan moet besteden. benen mogen ook groter (heb geen spillenbenen, maar eerder voetbalbenen) maar ik wil eerst mn bovenlichaam groter hebben. daarentegen ben ik me wel sinds mijn entree op dit forum degelijk bewust van mn benen en train ze dus wel gewoon als elke andere spiergroep.

OP
ZoutZak

ZoutZak

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
9 okt 2002
Lengte
2m
Massa
110kg
Originally posted by 3XL
En de vraag is altijd..

Is er wel echt achterstand, of is het gewoon zo dat doordat de meesten helemaal blind gefixeerd zijn op borst en armen ze dingen zien die er niet zijn.

Valt me op dat je maar weinig vragen krijgt over bv achterligende benen, kuiten, delen van de rug
9 van de 10keer over borst en armen.

ja de achterstand is er (was er) duidelijk mb tot borst.(zie foto;s eventueel. ik heb btw ook achterliggende kuiten (ook genetisch). maar daarom had ik het ook over het in algemeen trainen van achterliggende spiergroepen....
maar idd borst en armen zijn voor velen tog vaak de 'belangrijkste' spiergroepen.

Naar boven