Fitness Seller

Hoe af te blijven van SNOEP?

Bezoekers in dit topic

An_G

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
1
Jeps, dat is dit keer mijn vraag aan jullie......

Waren jullie vroeger niet ook grote snoepkonten? hoe krijgen jullie het nu dan voor mekaar om alleen maar BB voedsel te eten met eens in de zoveel tijd een Cheatday of misschien zelfs die niet?

Ik was en ben een ongelovige snoepkont, maar tot mijn verbazing kreeg ik het een tijdje geleden voor mekaar om 4 weken lang 6 dagen niet te snoepen en dan die ene cheatday ertussen te lassen...(ging van 16.7% naar 14.7% maar bleek uiteindelijk te laag te zijn gegaan met kcal inname)

Maar op de een of andere manier lukt mij dat nu dus niet meer... te vaag!
Je zou zeggen dat het gewoon tussen de oren zit en je gewoon sterk moet zijn etc... maar het lukt me gewoon ff niet.. :(

Het max wat ik nu voor mekaar krijg zonder snoepgoed is 2-3 dagen en dan worden de 'cravings' gewoon teveel, terwijl ik het daarvoor gewoon 4 weken vol hield?!?!

En met snoepgoed heb ik het dus alleen maar over chocolade,koekjes etc, en dus geen junk zoals oliebol,Big mac etc... want daar kan ik weer wel erg gemakkelijk vanaf blijven.....:dunno:

Vertellen jullie ff; hebben jullie nooit meer die grote snoep-cravings? of toch nooit een echt grote snoeperd geweest?
Zojah, hoe flikken jullie het nu dan om van die chocolade etc af te blijven, is het voor jullie echt alleen maar mentale blokering?

Ik vraag hier niet om motivatie of iets dergelijks, k vraag mij alleen af wat jullie historie hierover is en hoe jullie manier is om bij het BB-voedsel te blijven.....

BVD, het suiker-junkie?

Ik heb eigenlijk alleen nog maar gebulkt. Ik train 6,5 maand dus het cutten moet nog komen. Door het vele eten van bb voer heb ik weinig behoefte aan snoep en snacks. Maar als ik in maart ga cutten zal het wel moeilijker worden. Ik heb dit weekend voor het eerst een extreme snack uitspattimng gehad. We gingen met een groepje een dagje weg en ik had flinkk geblowd en gedronken en toen heb ik 3 hamburegers en 2 kroketten en een mars gegeten. Maar dit kwam vooral door het blowen. Ik blow ook bijna nooit alleen soms als ik wat biertjes op heb.

heb nergens meer moeite mee. heb gewoon een nieuwe verslaving gevonden. As simple as that.

lees mn artikel maar eens.
[Link niet meer beschikbaar]

snoepen deed ik zowiezo nooit veel, wel vette hap en dergelijke. Was echt verslaafd aan friet en frikandellen ed. kan nu ook zonde friet en dergelijke. T is dat ik af en toe thuis een frietje mee eet,. afgelopen zondag ook sinds maanden weer frietje gegeten, met een schnitzel, frikandel en goulashkroket..tja, dan ga ik ook echt los:D er kon zelfs nog wel meer bij maar dat is alles wat ik had besteld:sad::D

met een vette hap zit je vergeleken met snoep (suikers) ook eerder vol (zeggen ze en is ook wel:)) maar in mijn geval ging dat niet altijd op. mnn record stond toch wel op minimaal 10 frikandellen bij de haphoek:)

Het max wat ik nu voor mekaar krijg zonder snoepgoed is 2-3 dagen en dan worden de 'cravings' gewoon teveel, terwijl ik het daarvoor gewoon 4 weken vol hield?!?!
en geef je dan ook toe?:sad::finger:

je zit nu in je cut he, dan zal t wel tijd worden voor een refeed maar hou je wel aan je schema he:)

wtf: hij erkent de link niet???

de beste remedie tegen snoepen is een overdosis zoetigheid, je eet gewoon een pak gummies, drop, koekjes, grote zak schips(liefst die met kaas), 3 repen chocolade en klaar is kees!

je blijft gegarandeerd 2 mannden van dat spul af, en over de KH moet je je geen zorgen maken want die komen er na een uurtje wel weer uit, langs je slokdarm wel te verstaan.

:D

ikzelf heb trouwens totaal geen behoefte aan zoetigheid, 10 jaar in een bakkerij en je vind een koffiekoek het onsmakelijkste voedingsmiddel aller tijden...

ps: er is niks mis met wat snoepen hoor, overdrijf er gewoon niet mee ;)

Ik hou best wel van een snoepje op zijn tijd, en neem dat ook gewoon... stukje chocoladeletter bijvoorbeeld... maar alles met mate. Ik weet dat ik dan niet goed bezig ben, en weet me tot een klein stukje te beperken.

Ik weet niet wat een echte craving is denk ik... ik heb soms wel zin, maar echt over de rooie gaan is er niet bij. Ik vind de refeeds tijdens het cutten zelfs een opgave, omdat ik toen best wel veel gesnoept heb op die dagen, maar dat was met een doel en dat moest ik me ook voor ogen houden tijdens...

Doe in ieder geval geen "alles of niets". Een snoepje is een snoepje (20 Kcal, that's it :)), niet het begin van het einde.

maar dan kan je beter geen snoepje eten dan er eentje nemen. vooral als ik An-G zo hoor:)

ik heb 1 cheatdag maar zelfs dan eet ik geen snoep of chocola, maar meer fastfood. Ik weet t niet, ik mis snoep of chocola ook niet echt

Dunno, mijn instelling is veranderd of zo..
Vroeger at ik ook graag veel mc donalds zooi, snoepgoed, koekjes enzo..
Nu vind ik het nog wel lekker om te eten, maar haal ik er geen voldoening meer uit of zo...
Ookal ligt de kast vol met chips, snoep, koek etc.. het komt niet eens meer bij me op om er van te nemen..
Pak nog liever een droge boterham dan..

• Topic Starter Topic Starter
dandyman zei:
maar dan kan je beter geen snoepje eten dan er eentje nemen. vooral als ik An-G zo hoor:)

Exactomundo, als ik eenmaal begin is het einde ver te zoeken....

Maar het is ook echt alleen maar de suikers waar mijn lichaam om zeurt! geen patat,fikandel oid zoals bij jullie vaak het geval is... daar kan ik wel vanaf blijven -> no problemo...

@Bart82
Dan helpt bij mij ook alleen maar voor 10min, ik word misselijk, stop ff, maar daarna kan er nog een hele hoop bij......bij mij dan iig :(
Vandaag bijvoorbeeld naar de bios geweest en ik moest gewoon M&M's hebben met het nodige losse snoepgoed......
Nadat ik beide weg gewerkt had, was ik dus kotsmisselijk (zoals altijd) maar na 15 min kan ik prc hetzelfde weer naar binnen werken hoor....
Maar op de een of andere manier ( *gelukkig* ) kan ik mij dan wel bedwingen en waarschijnlijk ook meteen voor de volgende 2 dagen, maar daarna.... :dunno:

Ik heb ook absoluut geen trek in snoep wanneer ik 'vol/verzadigd' ben, dus wanneer ik zal gaan bulken zal het waarschijnlijk wel geen al te groot probleem worden, maar nu in cut word ik alleen al gek van de GEUR VAN CHOCOLADE! :nut:

@Dandy
Dat artikel heb ik al van je gelezen (waar doe ik het toch voor?), maar dat is ook weer iets wat mij alleen op de korte termijn kan helpen :(

Tjah, k weet 't -> ik ben zwak....maar dan ook alleen maar meteen voor het ergste -> suikers suikers en nog eens suikers.. Arghhhh

Vroeg mij dus gewoon af wat jullie remedie hiertegen is.....

Laatst bewerkt:
RedruM zei:
Dunno, mijn instelling is veranderd of zo..
Vroeger at ik ook graag veel mc donalds zooi, snoepgoed, koekjes enzo..
Nu vind ik het nog wel lekker om te eten, maar haal ik er geen voldoening meer uit of zo...
Ookal ligt de kast vol met chips, snoep, koek etc.. het komt niet eens meer bij me op om er van te nemen..
Pak nog liever een droge boterham dan..

ja precies, de voldoening is gewoon weg

dat is niet zo heel vreemd Angelo, het is nl. vast zo dat je een setpoint bereikt hebt en je lijf niet meer zoveel zin heeft in verder lijnen.
En psychologisch kijk je er nu dan ook wat anders tegen aan misschien, je gaat meer eten wat toch op bulken lijkt.. ?

Ik heb nog steeds last van vreetbuien en met name met heel grijs weer of als het ineens ontzettend koud wordt. Bovendien hangt het samen met het kcaltekort dat je hebt.

Toch, het is 'peanuts' vergeleken met vroeger.. als ik maar blijf low-carben houd ik het heel behoorlijk onder controle.

Espi

Yep, geen voldoening, geen quick-fix.. maar elk snoepje dat ik NIET neem is een heel klein stukje extra gebouwd aan dit lichaam :) het voelt goed om sterk te zijn, om discipline te hebben.

De smaak van discipline is zoeter dan snoep.

gewoon zorgen dat je niet in de buurt bent van snoep.. en zet een fles water naast je.. neem daar om de zoveel tijd een slok.

na een tijdje heb je niet eens ZIN meer in snoep.. heb ik iig.. kan makkelijk in de kast slapen/wonen zonder maar 1 snoepje te eten.. heb r echt geen zin in die zoete troep :r

Ik vrat eerder alleen maar ongezond eten; van snoep, chocola tot frikandellen en hamburgers en sowieso 4/5 keer per week patat..
Maar sinds ik ben begonnen met trainen eet ik helemaal geen snoep meer, soms nog een shoarma'tje of kebab na het uitgaan. Maar als ik thuis ben eet ik helemaal geen snoep, chips en dergelijke. :D

Ik heb er ook niet aan moeten wennen om er mee te stoppen. Het ging vanaf het begin al automatisch. Daarentegen heb ik meer moeite om te stoppen met drinken en de biertjes/whiskey te laten staan. :(

mms... weet je waar je lichaam al die alcohol in omzet :rolleyes:
an_g, geef het toe je bent een junk.
Wat je niet moet doen is inééns van je slechte eetgewoonten op een superstrict bb-schema overgaan. dat trek je een maand en val je weer in oude gewoonten terug....
take it easy, je bent nog jong en het is nog lang geen zomer. Ga het snoepen gewoon steeds minderen, maar stop het niet ineens. dat gaat je niet lukken bro!!
geleidelijk aan, dat is de truc....

Ik heb exact hetzelfde probleem:

Ik ben er ook is in geslaagd om een hele maand zonder snoep en junkfood te gaan zonder 1 keer te cheaten (I'm so proud of myself :cool: ) maar de goesting die bleef, en ja, dan opeens is er snoep in huis en heb ik het er ff moeilijk mee en dan doe ik het toch, ik vind het dan niet eens meer lekker, alle snoepgoed en alle chocolade smaakt mierezoet BWARK :mad: Maarja, het went rap :/

Het enige dat voor mij echt werkt is het gewoon niet in huis hebben: geen snoep, geen koeken, en vooral GEEN CHOCOLADE (mijn favoriet, eet ik elke dag van als er is :D). Op die manier kan je dan gewoon niet cheaten, hoe hard je ook wil. En als je het echt niet meer kan harden, dan ga je naar een nachtwinkel of zo :)

De enige momenten waarop ik dan nog cheat is als ik uitga: voor ik naar huis ga eet ik altijd nog een kebap of een dorum :eyebrow:
Mja, en bier, maar dat wil ik binnen afzienbare tijd ook gaan laten ;)

chocolade... ohh daar was ik ook écht fan van.. maar om een of andere reden als ik nu naar de kast loop en zie zon reep chocolade liggen krijg ik een beetje van die kotsneigingen.. brrr maja vreemdgenoeg heb ik dit niet altijd. dus blijf ik blijf gewoon ver weg van snoep..

wat je ook moet vermijden is eigenlijk (wat best meoilijk is). uit de buurt blijven van mensen die dan snoep/chips etc. gaan ete.. bijv. je ouders.. want dan wordt je ook in de verleiding gebracht !

Volgens mij is het punt bij An-G nu dat je gewoon te laag in de kcal zit. Bovendien sport je abnormaal veel (cardio), dus je lichaam smeekt om voedsel. Maar jij ontzegt het dat, dus dan krijg je dit soort verlangens in meer dan normale proporties.
Ik zou toch maar eens wat meer gaan eten in je basisdieet want ik heb al eerder gezegd dat dat veel te weinig is, en kijken of het dan beter gaat.

Verder kun je misschien 2x per week een 'gedoseerde snoepbui' inplannen, bijvoorbeeld een mars, of een zak drop of waar je zin in hebt. Je weet dan steeds dat je over een paar dagen alweer mag snoepen. Nu denk je steeds: oh nee, mag niet, of pas over een heleboel dagen, en daardoor krijg je steeds meer trek! Plan die buien, en neem iets waar je echt trek in hebt, en stop dan ook als het op is. Je zult zien dat de behoefte minder zal worden op den duur.

An_g snoep kont!!!!
stoppen nu, anders ga je klappen krijgen.....

Mischien helpt dit??

Jopie

Terug
Naar boven