AndroidHealthClinic

hoe als bodybuilder toch een stukje sterker worden? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nilsjei1234

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
1.580
Waardering
0
Oke hoe doe je dit..

Ik zit al redelijk laag in herhalingen 6-8 maar ik wil gewoon blijven groeien maar ook graag wat sterker worden hoe doe ik dit?
Zonder mijn groei te belemmeren uiteraard
 
Ik spreek nt uit ervaring, noch met echte onderbouwde kennis. Maar zou het nt lukken als je 3 sets doet opbouwend in gewicht en afnemend in reps en dan nogeen 4e setje met je eerste gewicht, maar dan herhalen tot je volgepompt bent... als ik fout zit zeg het dan!!!!
 
Wel, je moet een keuze maken... In bodybuilding is het niet belangerijk om veel gewicht te heffen, maar om eruit te zien alsof je veel gewicht kan heffen.
Als je aan bodybuilding doet wordt je zowieso sterker...
 
je trainingen onderverdelen in macro/meso/micro cycles. zo kan je volgens mij concentreren op kracht en later weer op massa. voor alles zn tijd.

Vraag 3XL hierover maar eens wat
 
Als je groeit zul je altijd sterker worden.... misschien is de spiergroei/krachttoename niet gelijk aan elkaar of is de krachttoename kleiner dan de krachttoename, maar als je groter wordt dan wordt je altijd sterker. Verder heeft het ook weer met genen te maken, ik ben bijvoorbeeld weer sterker dan een vriend van mij die toch wel iets groter is....
 
Lager in reps gaan 5-1, explosieve reps, afwisselen in cycles (ene week lage intensiteit,andere week hoger etc.)
Maar je moet idde keuzes maken, BB is niet gericht op kracht dus kan je niet bij beiden evengoed vooruitgaan.
Ik zo uidd eens aan 3XL of Spike vragen voor een schemaatje da je kan volgen om op kortere termijn je records te verbeteren en/of een combinatie van cycles te doen.
 
Ik zal deze post trouwens naar het powerlifting forum kopiëren zodat je daar ook reactie krijgt.
 
:)

Nils, als je het wil proberen, kan ik je een schema geven dat al door veel mensen met succes werd gebruikt. zowel qua kracht als overall massa.

't volgt wat de principes van mijn trainingsstrategie.

laat me hier iets weten als je het wil proberen
 
Originally posted by Spike
:)

Nils, als je het wil proberen, kan ik je een schema geven dat al door veel mensen met succes werd gebruikt. zowel qua kracht als overall massa.

't volgt wat de principes van mijn trainingsstrategie.

laat me hier iets weten als je het wil proberen

Ook wel interesse, wil me training toch verdelen in periodes waarin ik kracht opbouw en periodes voor massa... so be my guest..
 
Als je naast groei ook echt sterker wilt worden moet je gewoon een groter rep-range nemen. Dus ipv jezelf te
beperken bij de standaard rep-range (6-12) ook eens lage reps doen (1-5) en af&toe voor je 1RM training.

Zelf vind ik trouwens het 1-6 trainingsprincipe, eigenlijk heet het "mixed neural drive/hypertrophy program"een
lekkere manier om kracht en massa op te bouwen


http://www.t-mag.com/html/body_58princ.html
 
Back
Naar boven