AndroidHealthClinic

Hoe bak met salade 'vers' houden

Bezoekers in dit topic

FlemishPride

Cool Novice
Lid geworden
1 sep 2011
Berichten
211
Waardering
6
Lengte
1m87
Massa
90kg
Geachte,

Ik zit nu in de cutfase en ik denk eraan aan salades te eten ipv boterhammen. Enerzijds omdat ik boterhammen echt beu ben en anderzijds omdat ik mijn koolhydraten drastisch wil verlagen.
Alleen vraag ik me serieus af hoe ik die salade eigenlijk ga meenemen. Ik wil natuurlijk geen salmonella oplopen of aan de schijt geraken omdat de omgeving van het bakje veel te warm werd. Het makkelijkste is een koelbox, maar ik zie het met alle respect niet zitten om iedere dag ermee te reizen via het openbaar vervoer en dat van 7 uur tot 5-6 uur bij me te dragen.

Hoe houden jullie je salades of kip met rijst vers?
 
Je krijgt geen salmonella van eten dat te warm wordt in een bakje, alleen als het niet goed gekookt/gebakken (kip) is.
Je kunt het gewoon in een bakje doen.
 
XXL heeft een thermal bag, die kan het koel houden.

[Link niet meer beschikbaar]
 
inwikkelen met aluminiumfolie en een koelelement.
Je hebt ook kleinere koeltasjes die niet zo lomp zijn als een koelbox en makkelijk in een rugtas erbij passen.
 
Salmonella is een bacterie die in vlees o.i.d. zit en die doodgaat wanneer je het goed bakt/kookt. Dus als je bijvoorbeeld een salade of pasta met kip eet en je hebt de kip goed gebakken/gekookt kun je geen salmonella krijgen van diezelfde gebakken kip puur omdat hij een aantal uur in je tas heeft gezeten waardoor hij te warm is geworden. Met pasta's etc. kun je hem gewoon 's nachts invriezen en 's ochtends meenemen. Tegen de tijd dat je hem op wilt eten zal die wel ontdooid zijn, qua smaak is het iets minder maar je hoeft je echt geen drukte te maken over salmonella..
 
En voor een krokante salade: ijsbergsla. Deze blijft redelijk smakelijk en kan je lang bewaren in de koelkast zonder dat deze verlebberd. (bewaren in 1/2 of 1/4 dus geen hele snijden)
 
Back
Naar boven