Fitness Seller

Hoe (be)spaar jij? Of waar bespaar je op?

Bezoekers in dit topic

Je abonnementen nalopen is er ook één waar vaak nog wel wat te halen valt.

Wat voor mij wel verschil maakt, is dat ik 1x in de week boodschappen doe en veel contant betaal. Vind ik veel overzichtelijker + dagelijks van die kleine bedragen is per maand al snel een paar honderd.
En dan kun je dat mooi van je zwarte geld betalen.
 
Bespaar op benzine door 2maal maands in Belgie te tanken. Verder valt er niet veel te besparen, geen tv abbonementen behalve de MotoGP en verder hebben we geen lease of andersoorts leningen. Eet nog steeds biologisch . Huis net volledig geisoleerd met 2 dubbel glas en nieuw dak en deuren en ook nog is een vast contract die nog 2 jaar loopt.

Houden gemiddeld rond de 900/1000 over per maand als alle vaste en variabele lasten eraf zijn. Dus nog prima te behappen voor ons. Boodschappen is wel een ding. Rond de 180 per week ,mja we eten dan ook veel biologisch dus is verklaarbaar

En nee heb geen lage woonlasten want die zijn bijna 900 euro per maand aan huur(vrije sector) maar we leven gewoon heel zuinig/hebben weinig nodig. We willen volgend jaar een huisje kopen als dat lukt met deze markt
 
Laatst bewerkt:
- Alle lampen in huis vervangen door LED lampen (hadden veel halogeen, dat tikt wel aan)

- Douche wekkertje, iedereen (4 pers) heeft 5 minuten on te douchen. In de praktijk is dit lamg genoeg.

- Boodschappen online bestellen bij AH. Minder impuls inkopen en bepaal aan de hand van wat in de bonus is wat ik haal. Verder zijn we premium lid bij AH, dus 10%korting op biologisch. We hebben het abo bedrag er makkelijk uit aangezien we de dierlijke producten zoveel mogelijk biologisch kopen.

- NEE / NEE sticker van m'n deur gehaald en op zondag lees ik de foldertjes door. Is er ergens echt een grote aanbieding dan rij ik er wel even langs om te scoren (bijvoorbeeld tijd terug Alpro yoghurt 1 + 1 gratis, dan sla ik 16 pakken in dat komt wel op)

- Kritisch naar energie abonnement gekeken en eind vorig jaar voor 3 jaar vastgezet tegen gunstig tarief en televisieabonnement gedownsized.

- Andere gordijnen opgehangen (voorheen soort rolgordijn/lamellen. Nu stoffen gordijnen van een zware kwaliteit, ook voor de deur. Houdt in de zomer de warmte iets tegen van buiten en in de winter de kou van buiten.

- We hebben al een aantal jaar zonnepanelen.
 
- Douche wekkertje, iedereen (4 pers) heeft 5 minuten on te douchen. In de praktijk is dit lamg genoeg.
Ik douche zelf ook maar 5 minuten, maar zou er toch niet aan moeten denken om te douchen met een wekker naast me
 
Een douche wekker lijkt mij wel echt complete armoede. Als ik een kwartier wil douchen ga ik een kwartier douchen. Al heb ik daar nooit echt behoefte aan.
 
Ik douche zelf ook maar 5 minuten, maar zou er toch niet aan moeten denken om te douchen met een wekker naast me
Same, douchen is me-time :(
+ mijn haar krijg ik nooit gewassen in 5 minuutjes :o
 
Ik douche zelf ook maar 5 minuten, maar zou er toch niet aan moeten denken om te douchen met een wekker naast me

Een douche wekker lijkt mij wel echt complete armoede. Als ik een kwartier wil douchen ga ik een kwartier douchen. Al heb ik daar nooit echt behoefte aan.

Mwhoa het scheelt hier echt veel. Kids stonden er makkelijk 20 minuten tot half uur per keer onder (en moeders ook 😅).
Als ik echt even uitgebreid wil douchen dan zet ik het wekkertje niet, of druk ik hem uit. Het is niet dat er dan koud water uit komt ofzo...
Maar ik vind het in het kader van de besparingen wel goed om er bewust van te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Er is zoveel te doen:
- Thermostaat 2 graden lager
- Kijk je supplementen na, whey heb je niet altijd nodig
- Koud douchen, 4 minuten douchen
- Zet je CV-Kombi op ECO
- Kijk wat vaker in de 35% korting schap/bak
- kies Soja/tofu (afwisseling met vlees)
- koop geen brood bij de bakker maar bij Appie
- Tank 98 of hoger (rijdt je auto beter op en zuiniger, slijt minder)
- Pak niet voor elke scheet de auto

- Let op je luxe uitgaven
 
Overal de stekkers eruit ivm sluimerend stroomverbruik kan 10 tallen procenten schelen. Ik trek altijd en overal de stekkers van uit. Behalve de modem omdat dat een ellende is om elke dag op te starten

Las laatst over iemand met een kapot deurrubber in zn koelkast, hij had met een app bekeken dat ie echt 10 tallen procenten teveel gebruikte.
 
Tank 98 of hoger
Die is 2.24 euro nu. En je rijdt max 50km verder op een tank met euro 98(zelf ondervonden) (plus dat de meeste 98 octaan gewoon 95 is met toevoegingen) BP is de enigste in NL met ECHTE 98.

Zonde van je geld. Er is veel meer te halen in rijstijl/uitrollen/goed anticiperen, dit kan je 100km per tank schelen als je alles goed doet.
 
Een douche wekker lijkt mij wel echt complete armoede. Als ik een kwartier wil douchen ga ik een kwartier douchen. Al heb ik daar nooit echt behoefte aan.
Als je het al overweegt zou ik ook gewoon echt bepalen hoeveel een minuutje douchen kost. Het overgrote deel van je gasverbruik thuis gaat normaal gesproken op aan het verwarmen van je huis.
 
Gewoon lekker uitgebreid douchen in de sportschool.
 
Lekker in de slipstream van een vrachtwagen :cool:
Bijvoorbeeld ! Slim rijden bereik je meer mee dan een marketing sprookjes benzine tanken van bijna een knaak per liter.

Ik tank belgie.
1.76 laatste keer💪
 
Het is ook een stuk veiliger.
Ligt eraan of de volgende vrachtwagen afstand houdt, je hebt er eikels bij en dan rij ik er liever niet tussen
 
Back
Naar boven