MuscleMeat

Hoe (be)spaar jij? Of waar bespaar je op? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nee joh tussen vrachtwagens is helemaal kut, beter gewoon beetje doorrijden maar zorgen dat er altijd iemand voor je rijdt :roflol:
 
Als je het al overweegt zou ik ook gewoon echt bepalen hoeveel een minuutje douchen kost. Het overgrote deel van je gasverbruik thuis gaat normaal gesproken op aan het verwarmen van je huis.
Even opgezocht, mijn gasverbruik is in de
zomer 1/10 van de wintermaand met het hoogste verbuik.
Een snelle berekening levert in ons geval een gasverbruik op van 300 kuub per jaar voor douchen op een totaal van 1400 kuub per jaar. Neem 100 kuub voor koken (erg veel), dan gaat 1000 kuub op aan verwarmen. Dan is daar dus meer winst te behalen.

Inzicht krijgen in je uitgaven is denk ik wel het belangrijkste als je wilt kunnen besparen.
 
Bespaar
- 1 streaming dienst (netflix/hbo etc)
- 17 graden in huis overdag en 19 in de avond en bijverwarmen met airco indien nodig
- Douchen met een reden (sport, bbq etc.) tot de 3e dag (komt eigenlijk nooit voor) en niet standaard elke dag meer. Gewoon elke dag wassen is prima en stinken doe je niet door te weinig douchen.
- Normaal blijven doen (1x per jaar op vakantie, 1x per maand lunch/diner, uitjes in de natuur ipv pretpark oid, boodschappen doen wat je nodig hebt)
- Zo min mogelijk consumeer maatschappij aankopen doen (e.g. 1 goed mes ipv 10 *$@* mesjes die na 3x kapot zijn, goede schoenen laten repareren, dingen zelf repareren als kan)
- Stroomslurpers zoals Ziggobox achter een simpele aan/uit stopcontact zetten met afstandbediening :D

We kijken hierbij niet naar boodschappen (vlees bij poelier&slachter / groente van boer / boodschappen AH) omdat we goed eten (geen kip die 50% verdampt) belangrijk vinden en het is altijd nog goedkoper dan uit eten gaan. Vaak is mijn biefstuk van betere kwaliteit dan in het restaurant, maar gelijk aan prijs in de supermarkt :D

Spaar
- Direct naar alle potjes op de spaarrekening sluizen en alleen bewust opnemen scheelt enorm ook al is het puur tussen de oren
- Iets sparen is een must, als ik niet zou sparen zou ik weer gaan bijbeunen. Je moet imo wat spek op de botten hebben.
- 1x uitgezocht wat ons verbruik is qua gas/licht en minder dan bovenstaand doen we nog niet zolang het kan, dus we zien wel wat we moeten betalen. We houden er wel rekening mee binnen onze spaarpotjes
 
Laatst bewerkt:
Douchen met een reden (sport, bbq etc.) tot de 3e dag (komt eigenlijk nooit voor) en niet standaard elke dag meer. Gewoon elke dag wassen is prima en stinken doe je niet door te weinig douchen.
Dagelijks douchen (zonder reden, mooi verwoord :)) is zelfs slecht voor je huid.
 
Heerlijk dat ik nooit hoef te letten op mijn energieverbruik.
 
Die is 2.24 euro nu. En je rijdt max 50km verder op een tank met euro 98(zelf ondervonden) (plus dat de meeste 98 octaan gewoon 95 is met toevoegingen) BP is de enigste in NL met ECHTE 98.

Zonde van je geld. Er is veel meer te halen in rijstijl/uitrollen/goed anticiperen, dit kan je 100km per tank schelen als je alles goed doet.
Motor wordt minder heet, minder slijtage. In Aygo misschien 50km, maar auto met grotere tank rij je meer dan 50km extra op volle tank.
Ik rij nu Hybride en moet nu ook weer benzine tanken ipv Diesel in mijn vorige auto (90L) Voor mensen die weinig rijden ook goed, het blijft langer houdbaar dan E10
 
Gewoon lekker uitgebreid douchen in de sportschool.

Je bent mij net voor. Ik zie het nut er ook niet van in om thuis een tweede keer te douchen als ik in de gym al gedouched heb.

Ben daar overigens mee begonnen omdat ik het wel chill vond om thuis de badkamer niet te hoeven uitdrogen. :roflol:

Hangt er vanaf wat je wilt doen onder de douche niet?

Helaas wordt het scheren van de balzak in de douche bij de gym niet gewaardeerd. Dat moet dus thuis.. :thumbdown:
 
Je bent mij net voor. Ik zie het nut er ook niet van in om thuis een tweede keer te douchen als ik in de gym al gedouched heb.

Ben daar overigens mee begonnen omdat ik het wel chill vond om thuis de badkamer niet te hoeven uitdrogen. :roflol:



Helaas wordt het scheren van de balzak in de douche bij de gym niet gewaardeerd. Dat moet dus thuis.. :thumbdown:
Ik bedoelde het alleen grappend :o
 
Ik heb gelukkig nog een energiecontract tot oktober 2023. Hopelijk is het tegen die tijd een beetje genormaliseerd. Ik heb sowieso het geluk dat mijn appartement goed geïsoleerd is en de hele dag de zon op de ramen schijnt. Vorig jaar heb ik de verwarming alleen aangezet tussen half november en eind januari. De rest van het jaar staat hij uit.

Verder let ik op aanbiedingen en bepaal ik mijn avondeten aan de hand daarvan. Ook ga ik tegenwoordig regelmatig naar de Vomar. Die ligt toch tegenover de AH dus qua tijd scheelt het hooguit 20 seconden. Ook ben ik meer huismerk gaan kopen, omdat het kwaliteitsverschil soms verwaarloosbaar is.

Ik heb ook mijn tv abonnement opgezegd en alleen internet behouden. Er komt toch alleen maar stront op tv, dus iedere keer dat ik dat aanzette, kwam ik weer tot de conclusie dat het kut was en vijf minuten van mijn tijd had verspild.
 
Ik heb ook mijn tv abonnement opgezegd en alleen internet behouden. Er komt toch alleen maar stront op tv, dus iedere keer dat ik dat aanzette, kwam ik weer tot de conclusie dat het kut was en vijf minuten van mijn tijd had verspild.
Heb ik toevallig afgelopen week ook gedaan.
 
Denk aan de stroomkosten van je wasmachine/droger die elke dag je dekbed dan moet wassen!
Bij tren gebruik slaap je denk ik niet onder je dekbed ;)
 
Voornamelijk koud douchen.
Verwarming eigenlijk nooit aan.
Aantal abonnementen opgezegd.
Ik eet iets minder vlees dan voorheen en ik gooi nooit eten weg.

Het is allemaal niet per se vanuit financiële nood maar als je er op kunt besparen, waarom niet. Dan geef ik mijn geld liever ergens anders aan uit.
 
Voornamelijk koud douchen.
Verwarming eigenlijk nooit aan.
Aantal abonnementen opgezegd.
Ik eet iets minder vlees dan voorheen en ik gooi nooit eten weg.

Het is allemaal niet per se vanuit financiële nood maar als je er op kunt besparen, waarom niet. Dan geef ik mijn geld liever ergens anders aan uit.
Waaraan geef je het dan liever uit?
 
Turkse nummer en creditcard gefixed en al mijn abbonnementen betaal ik Turkse prijzen. Economie daar is fucked up dus alles is voor ons vet goedkoop. Spotify, YouTube, Netflix allemaal paar euro per maand.

Laatst 25tl betaald voor youtube premium, dat is minder dan 2 euro. Leuke is, door een actie nog 50% terug gekregen :D
 

Bijlagen

  • E1E9B823-7D91-41CB-8242-4D5473F79175.png
    E1E9B823-7D91-41CB-8242-4D5473F79175.png
    148,8 KB · Weergaven: 41
Back
Naar boven