XXL Nutrition

hoe beentraining en cardio(lopen) combineren?

Bezoekers in dit topic

killerbee

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
2.228
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
92kg
Sinds (nog niet zo lang)ik eindelijk begonnen ben met beentraining heb ik mijn cardio moeten opgeven omdat mijn benen gewoonweg nog niet hersteld waren(te uitgeput).Enig idee hoe ik het toch zou kunnen combineren,ik train nu 2 keer per week mijn benen,de ene keer met machines(legpress,...) in de gym en de andere keer gewoon barbellsquats (in combinatie met deadlift)thuis.
 
Gewoon rustig lopen en de oefening afmaken met een licht setje,dit werkt bij mij wel
 
doe je die cardio erbij voor je conditie of vanwege cutten?
ik zou als been oefeningen gewoon sqauten en leg extensions
gaan die squats nou te zwaar zou ik licht leg press en leg extensions doen

succes ermee
 
Als je je benen hebt getrained en je kan daarna nog cardio doen dan train je niet hard genoeg!
 
Dat is onzin Rawplayer, ligt er maar net aan hoe hoog jou pijngrens ligt.

Je kan beter zeggen: Als je je benen hebt getrained en je kan daarna nog cardio doen dan ben je gewoon hardcore! ;)
 
Outlawl zei:
Dat is onzin Rawplayer, ligt er maar net aan hoe hoog jou pijngrens ligt.

Je kan beter zeggen: Als je je benen hebt getrained en je kan daarna nog cardio doen dan ben je gewoon hardcore! ;)

"ok"
 
gast gewoon doen...
ik doe nu ook gewoon 45 min per dag cardio en 1 x zware benen workout per week
 
ook slo mo cardio ? Dat trek ik toch wel (zeker op mijn rustdagen).. sterker nog, het helpt me te herstellen. Al dat extra bloed doet mijn benen toch wel goed.

HIIT en beentraining is niet echt een goede combi (voor mij).
 
Het kan wel!
Zorg voor een lage intensiteit met de cardio en train voor de benen gewoon de basis, dus squats, deadlifts, front squats, stiff leg deadlifts, evt. legpress enz.
 
Na een zware beentraining fiets ik meestal nog zo'n 15 minuten met een zeer lage intensiteit.
Zo worden je afvalstoffen na de verzuring sneller afgevoerd en heb ik de daarop volgende dagen minder last van spierpijn.
En heb ik dus ook geen last als ik na 2 dagen cardio wil gaan doen.
 
inderdaad ga even 10 minuutjes rustig fietsen en daarna goed rekken, dit helpt echt
 
Back
Naar boven