XXL Nutrition

Sticky Hoe begin ik aan een homegym? - de ultieme beginners sticky! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

** edit: iets met een pot en een ketel **
 
Laatst bewerkt:
Nou, dan leg ik liever iets meer neer voor zo'n halterbank. Dan weet je ook dat je gewoon goede kwaliteit hebt.
Gast geloof me die bench die jij linkt is echt eerste klas kut. Als je heavy gaat benchen dan begrijp je wel waarom.

Overigens die prijs is ook absurd, gorilla verkoopt diezelfde rommel onder een andere naam zit ie denk net onder de 100€, maar wederom kut kwaliteit zodra je heavy gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan om mijn kelder/ gym grondig aan te pakken. De ruimte moet zo polyvalent mogelijk zijn maw maximale bergruimte en maximale vrije vloeroppervlakte.
Mijn kelder is (vermoedelijk) door de vorige eigenaar uitgegraven tussen de fundering, waardoor we op 3 kanten met een laag muurtje zitten. Daarom komen daar hoge kasten, waardoor ik het centraal opbergrek kan elimineren.
Eén kant blijft echter vrij, daar wil zou ik op het lage, vlakke gedeelte mijn dumbbells en daarboven mijn verschillende halterstangen willen ophangen. Dat was het initiële plan, dat ik al een tijdje in mijn hoofd heb zitten.

Echter kom ik plaats tekort voor mijn Hex bar, kabelaccesoires ( triceps rope, straight triceps bar, parallel grip, lat bar), bumperplates (2x 20, 2x 15, 2x10, 4x5, 2x2.5, 4x1.25), gewichtsvest, jammer arms, safety spotters ...

Ik volg al een tijd lang verschillende Instagram accounts om inspiratie op te doen, maar meestal wordt er vanalles opgeborgen in rekken, maar dat is nu net wat ik wil vermijden. Alles aan de muur ophangen wordt op den duur ook een wildgroei van vanalles en alles in een kast stoppen is ook niet bepaald praktisch naar gebruik toe.

Heeft iemand ideeën om op een mooie en nette manier mijn spullen op te bergen?
 

Bijlagen

  • Presentatielaag-2-Titel.JPG
    Presentatielaag-2-Titel.JPG
    72,2 KB · Weergaven: 124
  • Presentatielaag-1-Titel.JPG
    Presentatielaag-1-Titel.JPG
    91,6 KB · Weergaven: 118
Even wat beginnersvragen over een homegym:

- Wellicht niet de meest handige op dit forum gezien de sponsoring: is de ATX PRX-520 nou de holy grail in zijn prijsklasse?
- Ik lees op sommige plekken dat een pulley systeem met schijven wordt afgeraden. Hoe vervelend is dit echt? Qua budget scheelt het een hoop.
- Ik ben pas sinds kort op zoek: hoe vaak komt het voor dat je en PRX-520 tweedehands kan kopen?
- Idem dito voor een olypmic barbell van 20kg: hoe vaak komen die voorbij op marktplaats?

Alvast bedankt!
 
Ben je specifiek op zoek naar de 520 vanwege de beperkte hoogte? Ik zie de 520 niet heel vaak op MP voorbij komen maar je moet soms wat geluk hebben. Als je niet gebonden bent aan de hoogte kun je ook voor de andere racks van ATX of Barbarian kijken.

Ik heb zelf een rack van Barbarian, echt een topding, zou zelf geen ander merk dan dit of ATX kiezen vanwege de prijs/kwaliteit verhouding.

Barbells komen regelmatig voorbij op MP.

Succes!
 
De 520 is toch 215cm hoog? Ik dacht dat dat aan de hoge kant was. De keuze valt op de 520 ivm budget. De goedkoopste rack die in de buurt van 240cm komt is bij ATX 900 EU. Bijna een verdubbeling.

Wat is een goede Nederlandse leverancier die Barbarian powerracks verkoopt? Via Google kom ik niet heel ver vreemd genoeg.
 
De 520 is toch 215cm hoog? Ik dacht dat dat aan de hoge kant was. De keuze valt op de 520 ivm budget. De goedkoopste rack die in de buurt van 240cm komt is bij ATX 900 EU. Bijna een verdubbeling.

Wat is een goede Nederlandse leverancier die Barbarian powerracks verkoopt? Via Google kom ik niet heel ver vreemd genoeg.
De 500 serie is het basis rack. De 600 serie passen net wat meer accessoires op. Als het budget het toelaat zou ik voor de 600 serie gaan.
De pulley met schijven werkt prima en kan je goed mee microloaden,
 
Valt mee toch? Het grootste verschil tussen de PRX-520 en PRX-620 zijn de spotter arms dacht ik?
 
Wat is een goede Nederlandse leverancier die Barbarian powerracks verkoopt? Via Google kom ik niet heel ver vreemd genoeg.
Het merk Barbarian Line bestaat niet meerc dat is in 2019 namelijk overgegaan in ATX. De Barbarian racks vind je dus enkel nog tweedehands, dit zijn nu allemaal ATX Racks.
 
Back
Naar boven