MuscleMeat

Hoe belangrijk is het om de zoveel tijd van schema te wisselen?

Bezoekers in dit topic

Straas

Cool Novice
Lid geworden
14 apr 2013
Berichten
59
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Heb nu een schema gevonden dat echt perfect voor mij is, het heeft alle oefeningen die voor mij werken en ik ook nog eens leuk vind om te doen. Toch hoor ik vaak dat het aangeraden wordt om om de 2-3 maanden van schema te wisselen
 
Zolang het werkt, werkt het.
 
Schema wisselen is meer voor de motivatie dan voor het resultaat in de meeste gevallen.
 
Als je geen resultaat meer boekt is het tijd om iets te veranderen. Repranges, indeling, oefeningen, rust tussen setjes etc, wat voor jou werkt.
 
Je kan in principe altijd hetzelfde schema blijven gebruiken. Zolang je maar in reps, gewichten blijft varieren
 
Is net zoals een vrouw, elke dag op dezelfde begint saai te worden
 
Je hoeft niet van schema te veranderen, zolang je vooruit gaat en je je er goed bij voelt is het een goed schema voor jou.
 
Je hoeft niet van schema te veranderen, zolang je vooruit gaat en je je er goed bij voelt is het een goed schema voor jou.

Dit, geloof er zelf niet in. Denk zelfs dat het niet productief. want je moet weer uitvogelen hoeveel gewicht je aankan en wat je limieten zijn. Al is dat eigenlijk alleen echt belangrijk bij "de grote 3".
 
Als je redelijk op weg bent is het in mijn ogen wel goed om elke 6 weken van schema te veranderen.
Dit heeft als gevolg dat je je lichaam weer een nieuwe prikkel geeft en dus opnieuw stimuleert.
 
Als je redelijk op weg bent is het in mijn ogen wel goed om elke 6 weken van schema te veranderen.
Dit heeft als gevolg dat je je lichaam weer een nieuwe prikkel geeft en dus opnieuw stimuleert.
Als je het gewicht verhoogt, geef je je lichaam ook een nieuwe prikkel!

Het is zinloos om elke 6 weken te veranderen. kleine veranderingen kunnen wel.
 
Als je het gewicht verhoogt, geef je je lichaam ook een nieuwe prikkel!

Het is zinloos om elke 6 weken te veranderen. kleine veranderingen kunnen wel.


Klopt je hoeft het natuurlijk ook niet helemaal te veranderen :eek: maar omgooien kan geen kwaad
 
omgooien voor persoonlijke redenen kan geen kwaad inderdaad. Maar dat een schema omgooien zorgt voor meer progressie, dat is volgens mij onzin.

Maar ik bekijk het ook meer uit krachtperspectief dan uit massaperspectief.
 
Back
Naar boven