MuscleMeat

hoe belangrijk is vezelrijke voeding? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Buitenwipper

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
10
Waardering
0
ze zeggen tegen mij altijd dat je bruin brood moet eten ipv wit. en dat je ook vezels nodig om spiermasse te ontwikkelen. ik geloof er zelf eigenlijk niet zoveel van, als je maar genoeg kalorienen en eiwitten binnen krijgt, dan komt het wel goed lijkt me.
 
vezels zijn gewoon goed voor je lichamelijke gezondheid...volgens mij boeit het niet heel veel of ej bruin of wit eet qua vezels.
 
Geen vezels = kans op problemen op 't toilet. Heb 't zelf nog niet meegemaakt maar als ik de verhalen van m'n grootouders moet aanhoren... Beter zorg je dat je ook genoeg vezels eet.
 
zit er in fruit ook vezels? in welke etenswaren zitten er zoal vezels?
 
oooohboy...

neem je ons in de maling?
 
ik weet eigenlijk alleen van bruin brood dat er vezels in zitten. en de vlies van rijst geloof ik.
 
In fruit zitten meer vezels dan graanproducten
 
Gezonde spijsvertering (als in lekker schijten, geen constipatie)
Hongerstillend effect
Verlaging cholesterolgehalte
Prebiotisch effect (als in gezonde darmflora)
 
Vezels zorgen dat je darmen goed blijven funcioneren.
 
alison brood is ook goed....oook rijk aan vezels
 
Je moet is het zwartste brood bij de bakker nemen.
Wedden dat je niet meer dan 4 sneetjes door je strot krijgt per maaltijd :D
 
Ja meer dan 4 sneetjes hoef je ook niet per maaltijd te eten, dus dat is geen probleem. Sowieso met wat light boter krijg je zwartbrood prima weg.

Voordeel van vezelrijk voedsel is ook dat het lastiger te verteren is, een minder hoge insulinepiek veroorzaakt, en je er minder gauw vet door vormt.

Als ik niet genoeg vezels binnen krijg dan loop ik de hele dag te farten.
 
vezels vind je in geraffineerde graanproducten, fruit en groenten

Juist in ongeraffineerde graanproducten zitten veel vezels ( volkorenbrood, volkoren pasta, zilvervliesrijst).
 
Back
Naar boven