XXL Nutrition

Hoe belangrijk is whey? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

uitroepteken

Novice
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
20
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
73kg
Ik gebruik whey perfection en magnificent.
Ik vroeg me af hoeveel dit zou schelen wat betreft het toenemen van spiermassa na het trainen, buiten het feit dat het natuurlijk ook sneller hersteld.
Daarbij wil ik meteen ff vermelden dat ik genoeg eet.
Hopelijk kan iemand me hier een antwoord op geven.
 
Whey is handig, omdat je makkelijk aan je eiwitten kan komen. Echt nodig heb je het niet, omdat je dit namelijk ook uit je voeding kan halen. Zo is het bijna met alle producten hetzelfde. Eten komt altijd op nr 1. De rest moet je meer zien als hulpmiddel.
 
Laatst bewerkt:
Whey is een supplement en bedoeld als aanvulling het aantal eiwitten zou je ook uit je voeding kunnen halen, whey is gewoon makkelijker om snel grotere hoeveelheden binnen te krijgen.
Hoe belangrijk whey is is afhankelijk van jouw behoefte aan eiwitten en in hoeverre je het niet uit je voeding haalt.
De vraag die je stelt begrijp ik niet helemaal , bedoel je innemen na het trainen??
 
buiten het feit dat het natuurlijk ook sneller hersteld.

Hier ben ben ik het niet helemaal mee eens. Vergeet niet dat Whey nog omgezet moet worden in amino. Dit kost ook weer tijd. Of je zou moeten kiezen voor pure amino`s.
 
Hier ben ben ik het niet helemaal mee eens. Vergeet niet dat Whey nog omgezet moet worden in amino. Dit kost ook weer tijd. Of je zou moeten kiezen voor pure amino`s.

Ik denk dat hij de ''extra eiwitten'' bedoelde. Voldoende eiwitten = aanmaak van spiermassa en Whey Perfection is daarvoor een perfect eiwitsupplement. Hoog in de kwaliteit en ook nog scherp met de prijs. Verder kunnen losse aminozuren ook een bijdrage leveren aan het aanzetten van extra spiermassa. Maar vandaar dat de topicstarter ook Magnificent gebruikt. :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Aminozuren/eiwitten in Magnificent:

BCAA, PeptoPro, L-Carnitine (Taurine)

-Leon
 
Hier ben ben ik het niet helemaal mee eens. Vergeet niet dat Whey nog omgezet moet worden in amino. Dit kost ook weer tijd. Of je zou moeten kiezen voor pure amino`s.

Whey wordt niet omgezet in amino want een eiwit is een keten van aminozuren. De keten wordt in je lichaam afgebroken zodat de aminozuren op de juiste plaats komen.

Ik zou kiezen voor de combinatie van pure amino's en whey.
 
Niet noodzakelijk, wel verdomd makkelijk.
 
Maar het lijkt mij dat whey beter is dan normale voeding, omdat er behalve eiwitten nog enorm veel andere dingen inzitten enzo.
Maar kan iemand een gok doen hoeveel % voordeel je haalt uit whey shakes naast een goed eet en trainings schema?
 
Maar het lijkt mij dat whey beter is dan normale voeding, omdat er behalve eiwitten nog enorm veel andere dingen inzitten enzo.
Maar kan iemand een gok doen hoeveel % voordeel je haalt uit whey shakes naast een goed eet en trainings schema?

Goeie voeding bestaat uit meer dan alleen eiwitten.
 
Ik heb Whey Perfection en Magnificent.

Welke van de 2 kan ik het best VOOR en welke het best NA de training gebruiken?
 
Ik heb Whey Perfection en Magnificent.

Welke van de 2 kan ik het best VOOR en welke het best NA de training gebruiken?

Whey Perfection uurtje voor de training, daarna direct Magnificent.

Overigens ontopic: iemand met een goed voedingsschema die totaal geen supplementen gebruikt kan harder groeien dan iemand die allerlei supplementen neemt en slechter voedingsschema heeft. Whey is hooguit wat makkelijker en omgerekend goedkoper, maar er is verder niks magisch aan. En het bevat ook niet "nog veel meer dingen enzo" dan gewone melkeiwit, want daar is het van gemaakt.

Als je er voor zorgt dat je voeding top is, met hoogwaardige eiwitten uit voornamelijk eieren en vis en je neemt een uurtje na de training een bord met rijst en kip/vis dan kan geen enkele Whey of Post-workout supplement daar tegenop. En ook ik heb in het verleden vele supplementen gebruikt, dus ik praat uit ervaring ;)

Voeding, training en rust komen op 1. Daarna in de verste verte pas de supplementen. Enkele pro's hebben ook wel eens toegegeven helemaal geen supplementen te gebruiken. Alleen in filmpjes als reclame. En in de tijd van de echte old-skool bodybuilders met de mooiste fysieken ooit (tegenwoordig zit je naar monster freaks te kijken met uitpuilende buikspieren door groeihormoon) waren er nog helemaal geen supplementen.

Laat je niet gek maken ;)
 
Ik heb Whey Perfection en Magnificent.

Welke van de 2 kan ik het best VOOR en welke het best NA de training gebruiken?

Ik gebruik Magnificent direct na het trainen en 15min later Whey Perfection.

Voor het trainen neem ik gewoon een pwo.
 
En is het niet het best wanneer je voedingsschema goed is en je supplement als extra gebruikt?
 
En is het niet het best wanneer je voedingsschema goed is en je supplement als extra gebruikt?

Nee want supps (whey, weightgainer en dat soort spul dan iig) zijn een onderdeel van je voeding. Ga eerst eens een goed schema in elkaar draaien en mocht je niet aan je eiwitten kunnen komen, neem dan evt. wat whey erbij.
 
Is het dan nooit goed om teveel eiwitten te gebruiken?
 
Whey is niet belangrijk, het is een aanvulling van je voeding, je kan ipv whey gewoon kipfilet eten, maar whey is makkelijker.

Probeer een maand geen whey en koop daarvan kipfilet en je zult misschien meer gains maken.
 
Whey is niet belangrijk, eiwitten zijn belangrijk.
 
Ik heb ook een vraag over whey (neem het zelf namelijk ook om wat makkelijker aan mijn eiwitten te komen), of eigenlijk over kip/vis/ei etc. Bevat kip/vis/ei etc ook die aminozuren en BCAA's die whey bevat? Want dit is heel goed voor het herstel. Als dit ook de BCAA's bevat dan is er geen reden om whey te nemen behalve dat het verdomd makkelijk is ;)
 
Back
Naar boven