MuscleMeat

Hoe belangrijk zijn voor jullie de dumbbell flies?

Bezoekers in dit topic

doedieakka

Cool Novice
Lid geworden
11 jun 2011
Berichten
129
Waardering
1
Lengte
1m85
Massa
80kg
Vetpercentage
14%
hey DBB,

ik heb een vraagje over de dumbbell flies. Ik voel bij deze oefening vooral de voorkant van mijn schouder en in mindere mate mijn borst, terwijl je volgens mij juist meer in je borst zou moeten voelen. Heb de oefening op allerlei manieren geprobeerd; ben er niet zo weg van. Hoe belangrijk is deze oefening voor jullie?

Mijn borst train ik thuis op deze manier:

3 sets plat bp
3 sets incline bp
(volgorde plat en incline afwisselen)
3 sets dumbbell flies

Zit er aan te denken om de flies weg te laten, wat is jullie mening hierover?

danku
 
Voor mij is de incline dumbbell chestpress de belangrijkste
 
Ik doe ook alleen maar presses voor borst flat barbell Bench. Incline en decline db press
 
Ik press ook alleen maar. Wil overigens niet zeggen dat ik het geen goede oefening vind.

Eventueel kun je de standing cable fly proberen. Die vind ik persoonlijk beter voelen dan de variant met dumbbells.
 
Ik zou ook omwisselen naar standing cable flys :) Hiermee kan je je pecs nog uit verschillende hoeken trainen. Works for me :).
 
Vindt het altijd wel lekker ter afsluiting. Hiervoor speciaal de Pecflyeacc. van Powertec aangeschaft. Had toch moeite met het knuffelen van de denkbeeldige grote boom. :p
Daarvoor altijd met dumbbells, maar het werden toch weer halve presses.

Hoewel presses m'n basis zijn, heb ik zeker het gevoel dat flyes een goede toevoeging zijn voor borst.
 
Niet.
De "zwakheid" in de oefening zit 'm met name in het laatste stuk van de oefening.
Hier gaat de spanning totaal van je pecs af.
Als er toevallig een pec machine staat die er uitziet zoals de foto die ik er bij post dan is dat denk ik het meest ideale.
De hele flye beweging wordt behoorlijk goed gesimuleerd en na 3x10 zit ie behoorlijk "vol".


Pec.jpg
 
Totaal niet, krijg nou niet bepaald een lekkere pomp in m'n borst van flies. Eerder een ongemakkelijke lichte pijn in m'n schouders ofzo.
 
Niet.
De "zwakheid" in de oefening zit 'm met name in het laatste stuk van de oefening.
Hier gaat de spanning totaal van je pecs af.
Als er toevallig een pec machine staat die er uitziet zoals de foto die ik er bij post dan is dat denk ik het meest ideale.
De hele flye beweging wordt behoorlijk goed gesimuleerd en na 3x10 zit ie behoorlijk "vol".
Bekijk bijlage 29612

Zo'n machine hebben wij staan, voelt idd goed.
Voor de afwisseling switch ik af en toe naar cables, dumbbells gebruik ik alleen als ik hem incline doe.
 
Totaal niet, krijg nou niet bepaald een lekkere pomp in m'n borst van flies. Eerder een ongemakkelijke lichte pijn in m'n schouders ofzo.

pomp zegt niks. daarnaast is een flye voor veel mensen een betere massabouwer dan een bench is. vooral de cable variant.

---------- Post toegevoegd Sun 17 Jun 2012 om 12:21 ----------

Niet.
De "zwakheid" in de oefening zit 'm met name in het laatste stuk van de oefening.
Hier gaat de spanning totaal van je pecs af.
Als er toevallig een pec machine staat die er uitziet zoals de foto die ik er bij post dan is dat denk ik het meest ideale.
De hele flye beweging wordt behoorlijk goed gesimuleerd en na 3x10 zit ie behoorlijk "vol".
Bekijk bijlage 29612

tja je wordt toch in "machinepositie" gezet met al zn nadelen. cable flye is toch een stuk idealer.
 
Niet.
De "zwakheid" in de oefening zit 'm met name in het laatste stuk van de oefening.
Hier gaat de spanning totaal van je pecs af.
Als er toevallig een pec machine staat die er uitziet zoals de foto die ik er bij post dan is dat denk ik het meest ideale.
De hele flye beweging wordt behoorlijk goed gesimuleerd en na 3x10 zit ie behoorlijk "vol".
Bekijk bijlage 29612

Machines aanraden? Machines zijn troep
 
Ik vind de cable fly een erg lekkere oefening in ieder geval. Maar aangezien je thuis traint zul je dat wel niet kunnen doen
 
Ik doe de oefening omdat ik niet alleen presses zou doen. Maar ik blijf van mezelf vinden dat die beweging niet goed is. Blijft niet goed voelen met dumbbells en met kabels zit je met je polsen tegen de kabels:D
 
Machines aanraden? Machines zijn troep

Klopt.
Als je m'n post goed leest zie je ook dat ik flyes niet belangrijk vindt.
ALS je 'm al wilt doen dan is de machine en dan DIE machine die ik erbij plaatste een optie.
Waarom?
Omdat de gewone pec deck qua rotatie INDERDAAD beperkt is, maar DEZE machine je rotatiebeweging enigszins VRIJ laat en daardoor de flye beweging het meest simuleert met de tensie er ook de laatste centimeters er nog op.
 
Ik doe flies met cable. veel beter dan dumbbells naar mijn mening.
 
Klopt.
Als je m'n post goed leest zie je ook dat ik flyes niet belangrijk vindt.
ALS je 'm al wilt doen dan is de machine en dan DIE machine die ik erbij plaatste een optie.
Waarom?
Omdat de gewone pec deck qua rotatie INDERDAAD beperkt is, maar DEZE machine je rotatiebeweging enigszins VRIJ laat en daardoor de flye beweging het meest simuleert met de tensie er ook de laatste centimeters er nog op.

Cable fly > machine, maar je hebt een goed punt ivm spanning etc.
 
Ik doe flies met cable. veel beter dan dumbbells naar mijn mening.

Of het beter is weet ik niet :). Zolang je de 'stretch' van een fly beweging maar hebt :). Dat heb ik toch opgestoken van enkele DVD's :p.
 
Back
Naar boven