Fitness Seller

Hoe bepaal je de intensiteit voor je kuiten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik train dus sinds 2 maanden 3-4x per week mn kuiten en pas de rep ranges 30-50 herhalingen voor 1-3 sets toe. Hierdoor zijn mn kuiten echt geëxplodeerd. Kijk gewoon wat voor jou werkt ik heb gemerkt dat met extreem hoge reps er groei ontstaat bij mij. Ook moet je letten op dat je de weg omlaag dus het eccentric gedeelte van de rep gecontroleerd en rustig doet. Wat je sowieso moet doen is het implementeren van een oefening waarbij je been 90 graden gebogen is. Je hebt een keer een oefening nodig zoals een standing calve raise waarbij je been gestrekt is en een oefening waarbij je knie 90 graden gebogen is. Je gastrocnemius zit aan je bovenbeen aangehecht dus hier heb je een andere spanning op als je je been gestrekt hebt. En als je je been buigt haal je wat spanning eraf en kan je meer op de soleus focussen. Dus sowieso als tip 2 oefening een met 90 graden een zonder. En dan volume omhoog als dat voor je werkt en langzame herhalingen op de weg omlaag.
 
kuiten hebben ook gewoon spiervezels en volgens mij in dezelfde verhouding als je andere spieren dus zal je gewoon hypertrophie moeten trainen (8-12reps( Probeer vooral met je tenen naar binnen, buiten, en recht de oefeningen te doen zo kun je wat meer focussen op bepaalde delen van de spier. En ze om en om te pakken helpt vaak ook om wat meer te focussen op de spier
Alleen zijn dit wel spieren die de hele dag gebruikt worden en dus de hele dag al aangesproken worden. Deze zal je volgens mijn mening toch echt anders moeten aanspreken dan bijvoorbeeld de borst spier. Ik doe altijd 30+ reps en zie bizar veel groei
 
Alleen zijn dit wel spieren die de hele dag gebruikt worden en dus de hele dag al aangesproken worden. Deze zal je volgens mijn mening toch echt anders moeten aanspreken dan bijvoorbeeld de borst spier. Ik doe altijd 30+ reps en zie bizar veel groei
Als je het zo bekijkt gebruik je je bovenbenen ook de hele dag. En een bouwvakker gebruikt zijn armen en schouders ook de hele dag. Moeten zij dan ook hun armen op repranges van 30+ doen voor optimaal resultaat? Prima dat 30+ reps werkt voor jou, maar ik zou het niet als algemeen advies geven.
 
Als je het zo bekijkt gebruik je je bovenbenen ook de hele dag. En een bouwvakker gebruikt zijn armen en schouders ook de hele dag. Moeten zij dan ook hun armen op repranges van 30+ doen voor optimaal resultaat? Prima dat 30+ reps werkt voor jou, maar ik zou het niet als algemeen advies geven.
Maar je loopt veel actiever met je kuit dan met je bovenbeen. Maar je hebt wel gelijk. Er staat ook naar mijn mening ik zeg niet dat dit een algemeen advies is voor iedereen. Is wat ik heb ervaren en ik merk dat dit mij resultaat geeft. Iemand kan het altijd proberen als hij met 8-12 reps geen groei ervaart en dat is de tip die ik geef. Als de ene rep range niet werkt probeer een andere.
 
Maar je loopt veel actiever met je kuit dan met je bovenbeen. Maar je hebt wel gelijk. Er staat ook naar mijn mening ik zeg niet dat dit een algemeen advies is voor iedereen. Is wat ik heb ervaren en ik merk dat dit mij resultaat geeft. Iemand kan het altijd proberen als hij met 8-12 reps geen groei ervaart en dat is de tip die ik geef. Als de ene rep range niet werkt probeer een andere.

true maar je heb gewoon spiervezel 1 en 2 een wielrenner en een sprinter wel is vergeleken.
 
Maar je loopt veel actiever met je kuit dan met je bovenbeen. Maar je hebt wel gelijk. Er staat ook naar mijn mening ik zeg niet dat dit een algemeen advies is voor iedereen. Is wat ik heb ervaren en ik merk dat dit mij resultaat geeft. Iemand kan het altijd proberen als hij met 8-12 reps geen groei ervaart en dat is de tip die ik geef. Als de ene rep range niet werkt probeer een andere.

Als je niet weet waar je over praat geef niet random tips:/
 
Maar met wielrenners zie je vaak grote kuiten, want ze doen in theorie eigenlijk ook hoge herhalingen. Het constant bewegen van de voet en dus de kuitspier voor een lang afstand. Hier heb je dus hoge reps—->grote kuiten. Een sprinter die “lage herhalingen” doet heeft veel kleinere kuiten.
 
Voor mij heeft het geholpen om +- 10 jaar zwaar overgewicht te hebben :eyebrow:
 
o
Sprinters hebben dikke ballonkuiten vol met type 2 vezels, klimmers ranke kuiten vol met trage type 1 vezels. Dat is grotendeels aangeboren.
oh bedoelde hij als in 2 verschillende soorten wielrenners? Ik dacht hij bedoelde iemand die sprint dus rent en een wielrenner gewoon
 
Maar met wielrenners zie je vaak grote kuiten, want ze doen in theorie eigenlijk ook hoge herhalingen. Het constant bewegen van de voet en dus de kuitspier voor een lang afstand. Hier heb je dus hoge reps—->grote kuiten. Een sprinter die “lage herhalingen” doet heeft veel kleinere kuiten.
Hier praat je dus onzin.
 
Sprinters hebben dikke ballonkuiten vol met type 2 vezels, klimmers ranke kuiten vol met trage type 1 vezels. Dat is grotendeels aangeboren.

Maar sprinters doen dan dus snelle en veel reps op lagere weerstand terwijl klimmers veel reps doen met langzame snelheid en veel weerstand. Toch?
 
Back
Naar boven