AndroidHealthClinic

Hoe bepaal je de intensiteit voor je kuiten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Iemand toevallig een tip om van pijnlijke voeten (aan de onderkant) af te komen, tijdens en na standing calf raises? Ik heb minder huilen al geprobeerd maar dat geeft helaas nog niet het gewenste effect.
 
Iemand toevallig een tip om van pijnlijke voeten (aan de onderkant) af te komen, tijdens en na standing calf raises? Ik heb minder huilen al geprobeerd maar dat geeft helaas nog niet het gewenste effect.
Goede schoenen? :dunno:
wat voor pijn is het?
 
Iemand toevallig een tip om van pijnlijke voeten (aan de onderkant) af te komen, tijdens en na standing calf raises? Ik heb minder huilen al geprobeerd maar dat geeft helaas nog niet het gewenste effect.
Meer vanuit de bal van je voet drukken ipv de voorkant of een andere Calf Machine proberen.
 
  • Like
Waarderingen: GO02
Goede schoenen? :dunno:
wat voor pijn is het?
Het is een beetje een stekende pijn. Ik heb het idee dat het die dikke pees in de voetzool is die de pijn geeft (de pees die je met je hand goed kan voelen als je je tenen omhoog wijst). Pijn zit net voorbij de bal van de voet (richting hiel).
Met de schoenen is volgens mij niet zo veel mis.
 
Sta je met die pees precies op de rand zeg maar.
mogelijk drukt dat net op de gevoelige plek.
Misschien net wat meer naar voren of achter staan met je voet. Dan verdeelt de druk misschien beter.
 
  • Like
Waarderingen: GO02
Sta je met die pees precies op de rand zeg maar.
mogelijk drukt dat net op de gevoelige plek.
Misschien net wat meer naar voren of achter staan met je voet. Dan verdeelt de druk misschien beter.
Ik denk dat ik inderdaad maar wat meer moet gaan spelen met de stand van mijn voeten. Ik vermoed dat ik de beweging gewoon niet goed onder de knie heb (leuk, kuit zit onder knie). Heb het gevoel dat ik teveel vanuit mijn voeten werk ipv mijn kuiten.
 
Ik denk dat ik inderdaad maar wat meer moet gaan spelen met de stand van mijn voeten. Ik vermoed dat ik de beweging gewoon niet goed onder de knie heb (leuk, kuit zit onder knie). Heb het gevoel dat ik teveel vanuit mijn voeten werk ipv mijn kuiten.
Klinkt misschien wat moeilijk. Maar je moet proberen vanuit je kuit te strekken en niet door kracht te zetten met je tenen.
 
  • Like
Waarderingen: GO02
Ik ken het gevoel wel. Het is een kwestie van zoeken naar een goede voetpositie. Daarnaast zijn sommige machines gewoon ruk, zoals de Technogym Pure Strength Calf Raise.
 
  • Like
Waarderingen: GO02
Probeer eens schoenen met een harde zool.
 
Klinkt misschien wat moeilijk. Maar je moet proberen vanuit je kuit te strekken en niet door kracht te zetten met je tenen.

Dit is voor mij de gouden tip gebleken. Dank daarvoor! Ik heb inmiddels een aantal keer geoefend. Het gewicht wat omlaag en focus op hak van de grond liften door strekking van de kuiten (ipv duwen vanuit tenen).
:bow2:


91D25F08-7806-4F70-8F05-CAFBE5C234F0.jpeg
 
Dit is voor mij de gouden tip gebleken. Dank daarvoor! Ik heb inmiddels een aantal keer geoefend. Het gewicht wat omlaag en focus op hak van de grond liften door strekking van de kuiten (ipv duwen vanuit tenen).
:bow2:


Als je calf raises goed en langzaam en geconcentreerd uitvoert, heb je ook helemaal niet zoveel gewicht nodig. Veel mensen lopen met veel te zware gewichten te stuiteren.
 
Het zou mij niet verbazen als de kuitspieren net als buik en onderarmen relatief veel herhalingen nodig hebben om te groeien. Dit zijn allemaal spieren die de hele dag aan het werk zijn, ze kunnen wat belasting aan.
Lopen en fietsen hebben mijn kuiten gemaakt, krachttraining heeft daar niets aan bijgedragen.
 
Het zou mij niet verbazen als de kuitspieren net als buik en onderarmen relatief veel herhalingen nodig hebben om te groeien. Dit zijn allemaal spieren die de hele dag aan het werk zijn, ze kunnen wat belasting aan.
Lopen en fietsen hebben mijn kuiten gemaakt, krachttraining heeft daar niets aan bijgedragen.

Kuit bestaat uit gastrocnemius en soleus.

Gastrocnemius is overwegend FG/FOG dominant terwijl de soleus SO dominant dominant is.

Komt er op neer dat om de gastrocnemius te ontwikkelen voor de meesten de bulk van de training op zware belasting met lage reps moet liggen en voor soleus hogere reps goed werken. Gastrocnemius is gericht op springen ed. Soleus op lopen.

Dat voor iemand fietsen ed geleid heet tot grotere kuiten zegt meer iets over de betreffende persoon dan over de vezelverdeling van de spier(delen) en benadering hiervan.

Ik ken trouwens weinig duursporters met echt dikke kuiten.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Het zou mij niet verbazen als de kuitspieren net als buik en onderarmen relatief veel herhalingen nodig hebben om te groeien. Dit zijn allemaal spieren die de hele dag aan het werk zijn, ze kunnen wat belasting aan.
Lopen en fietsen hebben mijn kuiten gemaakt, krachttraining heeft daar niets aan bijgedragen.
Goede bs post 187cm 83 kilo. Tot wat precies zijn je kuiten gemaakt ?
 
Kerl, ik foto's maken, vrouw gebeld op haar werk, waar ligt dat meetlintje van jou ?
Foto was ook wel weer heel snel weg.
aangezien we op dbb zitten
pics van je vrouw? Mag ook in pm
 
Back
Naar boven