Vandaag bij rug en schouders, kuiten en abs moest ik voor de 1e kuitoefening erg lang op de leg press wachten en wachtte dus met die te doen tot het laatst.
Daarna was de verleiding te groot en probeerde ik eens of ik voor de quads een 1RM zou kunnen bepalen...
Nou, ik kan binnenkort aan de front squat gaan beginnen (ook even met een heel licht gewicht geprobeerd om te testen)... weet je wat ie was? 250 kg! Ik stond paf! Of valt dat gewicht mee? Ik heb nog nooit iemand zien leg pressen op 250 kg.. steeds 20kg omhoog toen ik de halve beweging maakte en merkte nog evt wat hoger te kunnen.. ik durfde niet voorbij de 250 te gaan (max is geloof ik 270 kg van dat apparaat bedoel ik)! Maar 250 kg moet ik met wat training straks makkelijk kunnen verbeteren denk ik....
Was dit nou de goede manier om een 1RM te bepalen.. de gewichten er onder even aan'
voelen'.
Edit: heb er met wat powerlifters over gesproken.. die vonden mij heel heel fout bezig. Veel te snel al met een 1RM begonnen dus..

en dat ik toch vooral de leg press niet meer moest doen.. had ik alleen wat aan voor mijn kuiten.. maar ja, de squat is niet voor korte achillespezen weggelegd.
Ook zeiden ze dat de leg press slecht voor je rug was