AndroidHealthClinic

hoe berekenen eiwitten/vetten/koolhydraten???

Bezoekers in dit topic

kwibus

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
24 jan 2003
Berichten
16
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben mijn voedingsschema kritisch aan het bekijken en dr klopt niet veel van...
Echter nu probeer ik het zo goed mogelijk te doen maar het lukt niet...
Ik weeg nu 85kg bij 19%vet en 69kg is me vvm.
Ik ben bij dit schema uitgegaan van 40kcal per kilo lichaamsgewicht(mij is verteld dat dat ongeveer goed is...)
Ik kom dan uit op ongeveer 3500kcal(ik ben nu aan het bulken,maar wordt te snel vet nu).
Ik krijg nu gewoon teveel vetten binnen(en de rest is ook nog niet goed afgestemd),dit wil ik echter verbeteren,ik heb van alles gelezen,maar krijg nu geen goed schema voor elkaar,wie kan me verder helpen???
Hieronder is een schema wat zou moeten kunnen volgens mij, maar ik weet niet of ik dit goed berekent heb,wie kan hier iets zinnigs over zeggen???

Als ik dan 55%koolhydraten wil in me voeding en 30%eiwitten en 15%vet dan kom ik op dit uit;
55%koolhydraten=1923kcal=480gr.
30%eiwitten=1049kcal=262gr.
15%vet=528kcal=58gr.

vvm=69kgx2gr eiwit per kg vvm=138gr echter met dit schema kom ik op 262gr uit!!!
Dit is 3.8gr per kg vvm,is dit nu wel een goed schema of begrijp ik er geen snars van nu???

Alvast bedankt voor de reacties....
 
kan je niet beter je schema posten? kunnen we daar naar kijken en suggesties geven. Het gaat niet allen om de Kcals en eiwitten, maar ook om de tijdstippen wanneer je iets neemt

voedingswaarden producten:
[Link niet meer beschikbaar]
 
hoi,

De tijdstippen kloppen wel hoor het gaat alleen om de juiste verhoudingen in eiwitten/koolhydraten en vetten...

9.00 ontbijt
12.00 middageten
15.00 middageten
17.00 middageten
19.15 shake na trainen
20.15 avondeten
21.45 avondeten

Wil nu alleen weten of deze verhoudingen en hoeveelheden kloppen die hierboven staan,ik vind de eiwitten naar me gevoel te hoog maar is slechts 30% in verhouding...
 
Originally posted by kwibus
hoi,

De tijdstippen kloppen wel hoor het gaat alleen om de juiste verhoudingen in eiwitten/koolhydraten en vetten...

9.00 ontbijt
12.00 middageten
15.00 middageten
17.00 middageten
19.15 shake na trainen
20.15 avondeten
21.45 avondeten

Wil nu alleen weten of deze verhoudingen en hoeveelheden kloppen die hierboven staan,ik vind de eiwitten naar me gevoel te hoog maar is slechts 30% in verhouding...

de verhoudingen kloppen aardig hoor

wat ik bedoel is dat je zegt dat je te vet wordt, dus zou ik je hele schema willen zien om te kijken hoe je het precies hebt verdeeld over de dag, wat en hoeveel eet je op welk tijdstip, wannneer neem je welke eiwitten etc
 
Aha ok ik begrijp wat je bedoelt,echter mijn oude schema sucks...die durf ik nu niet eens meer te posten maar ik wil nu met die verhoudingen gaan werken die ik hierboven heb beschreven dus 55%koolhydraten,30%eiwit en 15% vet of ongeveer 50%,30%,20%...
Alleen dan kom ik op 262 gram eiwitten uit en vraag me af of dat niet veels teveel is...vvm is 69kg=3.8gr eiwit per kg vvm.
Ik heb sinds gisteren alle voeding(die ik eet) berekent met kcal,eiwitten en vetten noem maar op,eerst wil ik weten of verhouding 55/30/15 een goed is en dan ga ik een schema helemaal afmaken aangezien dit groot karwei is wil ik eerst zeker weten of dit goede verhouding is of dat ik heel ergens anders aan moet denken...

maw is 3500kcal goed om beetje te bulken...en dan in 55/30/15 verhouding???????
 
Back
Naar boven