Fitness Seller

Hoe best mijn zwakheden verbeteren met plug-ins (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Axel V

Novice
Lid geworden
17 sep 2020
Berichten
15
Waardering
2
Lengte
1m90
Massa
80kg
Beste leden

Ik ben reeds januari consequent bezig met powerlifting/ powerbuilding sinds de aankoop van mijn home-gym. Hoewel ik tevreden ben over mijn progressie qua cijfers kan ik niet hetzelfde zeggen qua uiterlijk, vandaar ben ik vanwegen de mogelijkheid van plug-ins een tijdje geleden van Stronglifts overgeschakeld naar Greyskull lp. Maar helaas blijven een paar spiergroepen bij mij achteraan hinken met minimale (zichtbare!) progressie.
Ik heb namelijk geen zogenaamde V-shape, dit wegens mijn slechte aanleg voor lats en mijn afhangende schouders. Voor men lats doe ik nu 2x in de week pull-ups en 1x in de week barbell rows, voor men schouders doe ik 1x per week shoulder press en side raises.
Ik was nu aan het denken om mijn oefeningen voor lats en biceps tussen mijn “normale” workout dagen te doen, zodat ik in de plaats mijn 2x per week side raises kan doen voor mijn schouders en ook 2x per week men lats en biceps blijf trainen zonder dat mijn workouts onnoemelijk lang worden.

Mijn vraag is of het een negatief effect gaat hebben op de rust die men lichaam nodig heeft om te herstellen als ik men lats en biceps tussen mijn normale trainingsdagen doe (dus op dinsdag en donderdag als mijn normale workout dagen op maandag-woensdag en vrijdag vallen), wat er voor zou zorgen dat ik dus 5 dagen per week train. Ik denk het persoonlijk van niet aangezien ik dan men lats en biceps niet train op de overige 3 trainingsdagen (buiten dan misschien met deadlifts?)

Alvast bedankt voor de hulp!

Voor de geïnteresseerden: ik ben 1.90m, 21j oud, zit rond de 89kg.
Men Bench zit ik op 96kg 3x5
Squat: even uit wegens lichte blessure even geleden maar was 158kg 3x5
En deadlift zit ik 160kg 1x5
 
Back
Naar boven