AndroidHealthClinic

Hoe best op te bouwen na korte afwezigheid (4 weken)

Bezoekers in dit topic

G-Man

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 mrt 2005
Berichten
40
Waardering
0
Ik ben net 4,5 weken weg geweest en nu begin ik weer, ik heb niks gedaan tijdens die weken. Ik heb nu 2 keer redelijk licht getraind. Maar nu: gewoon vol gaan of toch rustig aan opbouwen? En als het beter is rustig op te bouwen, op welke manier?

Alvast bedankt
 
ik zou als ik jou was even kijken hoe het gaat. Gewoon op 80% van je eerdere gewicht gaan zitten ongeveer, en dan elke training weer iets meer, zodat je over ongeveer 4 weken weer op je oude intensiteit traint. Ligt er ook aan waarom je 4 weken niet hebt getraind, als dat door een blessure komt zou ik zeker rustig aan doen. Als je gewoon rust hebt gehad kan je al wat sneller weer de gewichten omhoog gooien. Gewoon kijken wat prettig voelt.
 
Ik ben net terug van vakantie en heb een week ervoor en erna niets gedaan! Ook 4,5 week! Dit doe ik elk jaar!

Ben vandaag weer begonnen met trainen en ga er gewoon weer voluit tegenaan! Je zult merken dat deze 4 weken totale rust je lichaam goed hebben gedaan!

Mocht je geblesseerd geweest zijn dan kijken hoe je blessure het houdt! En kan je beter rustig aan beginnen!
 
ff 2 x in de 1e week fullbody en daarna er weer flink tegenaan :thumb:
 
Ik was ook op een soort van vakantie maar had vlak voordat ik wegging wel een aantal kleine pijntjes, daar kom je idd denk ik dan wel mooi vanaf. Nu maar hopen dat de spierpijn de eerste paar keer niet te erg is ;-)
 
2 weekjes opbouwen, dan voluit gaan. Da's mijn mening :)
 
1ste weekje rustig aan doen, weights "uittesten" en zelfs al lukt het aardig, nog niet voluit gaan.
 
1week 80% nemen, en anders gelijk voluit, full-body vind ik wat overdreven:cool:
 
Back
Naar boven