AndroidHealthClinic

Hoe blaren verzorgen? (1 bezoeker)

Moet je de huid van een blaar wegknippen?


  • Totaal stemmers
    27

Bezoekers in dit topic

el smurfo

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
14 sep 2006
Berichten
7.728
Waardering
481
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
11%
Donderdag moest ik op mijn vakantiejob al het werk te voet doen i.p.v. met een fiets waardoor in vele kilometers gelopen heb en er zich een grote blaar op mijn hiel ontwikkelde. Ik heb die kapot geprikt met een naald zodat al het vocht eruit kon lopen, maar is het nu ook de bedoeling dat ik de "huid" van de blaar wegknip of moet ik dat eraan laten? Ik kan nergens eenduidig advies vinden op het internet en die blaar moet zo snel mogelijk genezen!
Karma voor advies.
 
Ik heb geleerd dat je hem door moet prikken zodat de sappen eruit lopen, en dan na 1/2 dagen heb je of aangehechte huid van de blaar, of je kunt het er zo afhalen en de nieuwe huid zit er al onder.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.
 
Ik heb geleerd dat je hem door moet prikken zodat de sappen eruit lopen, en dan na 1/2 dagen heb je of aangehechte huid van de blaar, of je kunt het er zo afhalen en de nieuwe huid zit er al onder.

Hoop dat het een beetje duidelijk is.

dit dus :)
 
Vergeet de naald niet te desinfecteren.

Succes.
 
Zeker niet weghalen, dan maak je er helemaal een open wondje van. Oude huidlaagje geeft nog wat bescherming tegen infecties.
 
wegbranden
 
Ja, is dode huid en kan vocht en vuil achter gaan zitten en gaan ontsteken. Moet dus eraf en vervolgens ontsmetten en pleister erop. Als je niets aanraakt kan je de wonde ook laten uitdrogen.

PS: Ik heb het over open blaren trouwens. Bij gesloten blaren niet de huid wegknippen.
 
gewoon dat velletje aftrekken tot er geen sap meer uit komt
 
Ik laat hem altijd zitten.. beschermt de onderliggende "huid" die nogal gevoelig is. Aftapen wil wel eens helpen om hem op zijn plaats te houden. Mocht de huid er af zijn kun je iets als "second skin" gebruiken (als dat nog steeds bestaat (of compeed). Spul beviel mij nooit zo, maar er zijn mensen die erbij zweren. Doe mij maar tape.

Desnoods ductape :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Als je hem al doorprikt gebruik je best een steriele naald van bij de huisarts.

Huid laten zitten en plakker erop zodat nieuwe huid beschermd is en op het gemak kan vormen. Als je dit ontsmet vraag ik me al af wat voor middel je zou gebruiken? Alcohol zal branden als een mofo.

Best doorprik je hem gewoon niet en plak je er een pleister op of zo'n compeed.
 
steriele naald? Is toch onzin. Die blaar scheurt meestal zowieso open wanneer je je handen weer gebruikt of wanneer je weer verder looopt/wandelt en dan is dat ook niet steriel en dat heeft nog nooit voor problemen gezorgd bij mij.

Ik doorprik ze soms met een gewone naald die ik even in een vlam van een aansteker hou, soms knip of scheur ik ze gewoon open. Als het mogelijk is leg ik er een pleister op tegen de vuiligheid, is aangenamer als er geen vuil in zit.

Kheb momenteel een grote open blaar op mn handpalm, vervelend :D
 
nvm, blaar gewoon prikken btw.
 
Naald in de fik steken = steriel.
Dan wat naaigaren in kaarsvet dompelen.
Naaigaren aan de naald hangen, blaar doorprikken en de draad doorknippen zodat die in de blaar blijft zitten.

Oude truc van de grootvader maar het werkt wel ;)
 
En wat is de functie van die draad?
 
Back
Naar boven