XXL Nutrition

Hoe denken jullie over illegale straatraces? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

avg

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
2.172
Waardering
64
Het lijkt me leuk om te weten hoe jullie erover denken.
Aan de ene kant lijkt het me leuk om er eens naar toe te gaan en te kijken maar aan de andere kant moedig je dan deze dingen weer aan. Ik vind het een slechte naam geven aan auto clubs die enkel vanwege hun hobby hun wagen willen versnellen en verleuken.

Ik kwam op deze vraag omdat er op dit moment zo'n race word gehouden en een paar kennisen willen gaan kijken.
 
Niet aan mij besteed...
 
Je geeft er dus niets om?

Tjah het verleidelijke was eigenlijk wel het wedden.
Mijn vermomde GTI inzetten en erop wedden. Niet veel verwachten al iets van een peugeot 309 laat staan de GTI versie. Dus een voordeeltje bij zo'n weddenschap. Zij denken tegen een normale wagen te rijden terwijl je zelf weet dat het aantal pk's fors is toegenomen. Dan gewoon een wagen uitdagen die je standaard met gemak kan verslaan. Maar het is te link het kan je je wagen kosten dus is het te link.
 
en gebeurt dat dan gewoon op de openbare weg??
 
nooit de film Fast & furious gezien zeker?


zoiets bestaat dus echt....

o.a. de bekende bubblegum race.


meeste mensen die daar trouwens aan meedoen zijn zonen van heel rijke mensen.
 
nee, nooit gezien. Maar is dat op de openbare weg of op afgebakende terreinen??
 
Bizar... In principe heb ik er geen problemen mee, alleen wel als er ongelukken gebeuren waarbij omstanders betrokken zijn...
 
Ik denk er net hetzelfde over als Robin.
 
het idee is gewoon strak, getunede auto's racen. maar wat ik dan niet snap is waarom het illegaal moet, je riskeert heel veel, en je kan ook naar een circuit gaan. al is dat laatste ook nog niet zo'n goedkope/makkelijke oplossing aangezien je waarschijnljk naar de nuhrburgring (?) moet in duitsland om zomaar een circuit op te mogen.
 
Jaar geleden was ik aan het chillen met een paar maten van me in een afgesloten garage. Opeens hoorden we echt veel lawaai, keken we naar buiten, waren ze gewoon op de openbare weg aan het racen. Echt supervette auto's gewoon. Was 2 uur in de nacht, dus verder niemand op de weg.
 
de illegale races vindt ik helemaal niks, stel er gaat wat goed fout, dan is er geen ambulance, brandweer oid aanwezig. Je kan net zo goed meedoen op de grotere meeting waar sprints worden gehouden (zoals 9 maart in assen). Dan is er tenminste ook een ambulance aanwezig voor als er wat fout gaat.

Mensen die aan illegaal straatracen doen vindt ik persoonlijk maar domme mensen, je weet namelijk nooit of er iets uit een zijstraat komt waar je op kan klappen.......
 
Ik kan me de aantrekkingskracht van zo een race wel voorstellen maar er kan teveel misgaan vind ik om er aan deel te nemen of er naar gaan kijken (moedigt aan).
 
Met je motor scheuren over de A4 is veel leuker!!!

[Abeelding niet meer beschikbaar]
 
Dat met de motor scheuren , moedig ik zeker aan......effe de 300 aantikken :)
 
Ben een regelmatige bezoeker (omg R'dam)
 
Originally posted by 3XL
Ben een regelmatige bezoeker (omg R'dam)

Op de maasvlakte?

Daar zijn ze regelmatig bezig als ik dat zo hoor van een kennis van me die vaak met het schip daar in de buurt was.
 
Ten eerste The Fast and the Furious mooi filmke maar geeft een vertekend beeld hoor ...

Die dingen gebeuren idd in amerika wekelijks, wat ze er niet bij vertellen is dat er regelmatig doden vallen en er constand een klopjacht wordt gehouden door de politie.
Meestal gebeuren die dingen op 2 vaks banen met over de quarter mile langs de zijkant toeschouwers ...
Let wel op dat die wagen soms ferm over de 200km/h gaan ... 1 missing en die vlieg pal in de toeschouwers ...

Dat is natuurlijk amerika, het land der extremen.

En: " you owe me a 10sec car .... "
Weinig wagens doen dit hoor ... zal je al naar de 500pk+ moeten uitkijken ...

Bij ons in belgië/nederland gebeurd dit ook, maar ben der nooit naar toe geweest ... vind het eerlijk gezegd een beetje overantwoord.

Er zijn genoeg officiële sprints : Chiney, speedtropolis, ford vrienden, mangy cours ... etz ... etz ....

Heb regelmatig contact met de mannen die dit doen officieel en ga er dan ook af en toe naar toe.
Is georganiseerd en weet je teminste wat je doet op de 400 ...

En zijn zeker geen stinkendrijke mannen ...
Bubbelgum is meer voor de beau monde niet voor het " gewone volk " ...
De mensen die ken rijden met golf mk1's , mk2's , A4 , ...

Greetz

ps: voor het echte straatrace werk ... eens kijken naar getaway in stockholm, 2 wagens een cossie 450pk en een supra 450pk+ die een race'je houden in stockholm ... zijn wel allebij rallypiloten.
 
Laatst bewerkt:
Spitsvondige opmerking, Robin!
 
Back
Naar boven