AndroidHealthClinic

Hoe doe ik het als beginner? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sommige trainers, maar daar ga je al dan heb je dus wel begeleiding, laten mensen eerst andere oefeningen doen om te kijken of je bepaalde bewegingen en ROMs wel kan maken. Dat zijn dan vaak wel oudere mensen of mensen die uit een blessure oid komen.

Een voorbeeld: Eerst iemand laten squatten, dan wall squatten, dan goblet squat en dan pas naar de barbell.

Of: Iemand die moeite heeft met sport of bewegen eerst BW oefeningen laten doen om het gevoel van het lichaam en bewegen een beetje te krijgen.

Dat gezegd, is het tegenwoordig lastiger om een goed filmpje te vinden met instructie dan dat ze er niet zijn. Er kan veel via internet.
Zoals ik al eerder aangaf: als je echt een slechte mobiliteit of motoriek hebt dan heb je andere problemen die eerst opgelost moeten worden. Buiten dat zie ik weinig redenen om niet gewoon te starten met een basic schema als SL 5x5, SS of Greyskull LP. Er zijn echt tutorials en goede bronnen in overvloed tegenwoordig. Twijfel je echt dan kan je het altijd proberen bij de medewerker in je plaatselijke gym.

En tja, als je al geen BW squat kan maken, ga je toch geen barbell squat doen?
 
Laatst bewerkt:
Hier een willekeurige dag in de week.

Ik doe ifym.
Proteinshake nemen?
Ik moet 132 eiwitten eten, en met gewone voeding bereik ik dot veel te makkelijk..

Zal miss iets verkeerd doen, daarom zoek ik tips van de ervaren sporters hier.

Bekijk bijlage 441989

Bekijk bijlage 441990

Bekijk bijlage 441991

Bekijk bijlage 441992

Met alle respect, ik zeg niet alle kennis te hebben maar als je 2900 moet binnen krijgen, en je registreert ook werkelijk 2900 is dat toch onderhoud of niet???
Daarbij, op het moment dat je traint, moet je dat ook registreren bij MFP. Je zult dan zien dat je eigenlijk te weinig eet.

Uurtje krachttraining zit je zo op 450kcal Dat betekent dat je onderhoud in eens niet meer 2900 is maar 3350. En om te groeien moet je dus meer eten dan deze 3350.

Succes.
 
Met alle respect, ik zeg niet alle kennis te hebben maar als je 2900 moet binnen krijgen, en je registreert ook werkelijk 2900 is dat toch onderhoud of niet???
Daarbij, op het moment dat je traint, moet je dat ook registreren bij MFP. Je zult dan zien dat je eigenlijk te weinig eet.

Uurtje krachttraining zit je zo op 450kcal Dat betekent dat je onderhoud in eens niet meer 2900 is maar 3350. En om te groeien moet je dus meer eten dan deze 3350.

Succes.
Onderhoud is 2500, binnen = 3100


Ik kom momenteel bij maar zeer traag, zit te schommelen tussen 61.5 en 62.5
 
Onderhoud is 2500, binnen = 3100


Ik kom momenteel bij maar zeer traag, zit te schommelen tussen 61.5 en 62.5

Maar daar zit het ook in. Als onderhoud 2500 is ongeveer, en met krachtsport verbruik je dus ca 450 extra. Dan is je onderhoud toch 2950 incl sport?
Dan lijkt het mij dat je ca 500 boven die 2950 moet gaan zitten. Dus 3450 zou je inname moeten zijn om te "groeien" nou is dat dus maar 200 en gaat het langzaam.

Nogmaals, een disclaimer is dat ik geen Dr. ben in deze maar dit is logica volgens mij.

Ik log ook alles in MFP en als ik gefietst heb, gewandeld, gesport, gezwommen etc etc dan registreer je dat ook en daarmee verhoog je automatisch je inname.

Succes verder:)
 
Maar daar zit het ook in. Als onderhoud 2500 is ongeveer, en met krachtsport verbruik je dus ca 450 extra. Dan is je onderhoud toch 2950 incl sport?
Dan lijkt het mij dat je ca 500 boven die 2950 moet gaan zitten. Dus 3450 zou je inname moeten zijn om te "groeien" nou is dat dus maar 200 en gaat het langzaam.

Nogmaals, een disclaimer is dat ik geen Dr. ben in deze maar dit is logica volgens mij.

Ik log ook alles in MFP en als ik gefietst heb, gewandeld, gesport, gezwommen etc etc dan registreer je dat ook en daarmee verhoog je automatisch je inname.

Succes verder:)

Normaal gesproken wordt er in het onderhoud al rekening gehouden met sporttoeslag. Maar goed, als je niet aankomt, eet je waarachijnlijk te weinig inderdaad.
 
Normaal gesproken wordt er in het onderhoud al rekening gehouden met sporttoeslag. Maar goed, als je niet aankomt, eet je waarachijnlijk te weinig inderdaad.

Edit: In je dagelijkse kcal doel bedoel ik ipv onderhoud.
 
Edit: In je dagelijkse kcal doel bedoel ik ipv onderhoud.

Dan ben ik het met je eens uiteraard. Echter zou je dan moeten lezen dat zijn dagelijkse behoefte niet 7dagen gelijk is (tenzij iemand 7 dagen in de week sport).
Vandaar mijn aanname dat onderhoud betekent eten om je dagelijkse gang van zaken te kunnen doen. En bijvoorbeeld 3 of 4 x per week extra behoefte (kcal) registreren en daar dan ook boven uit komen. Tenminste ik doe het zo. En ik kan heel makkelijk aankomen of afvallen. Tussen 90kg en 98kg kan ik in een aantal maand aankomen en weer afvallen.
 
Met alle respect, ik zeg niet alle kennis te hebben maar als je 2900 moet binnen krijgen, en je registreert ook werkelijk 2900 is dat toch onderhoud of niet???
Daarbij, op het moment dat je traint, moet je dat ook registreren bij MFP. Je zult dan zien dat je eigenlijk te weinig eet.

Uurtje krachttraining zit je zo op 450kcal Dat betekent dat je onderhoud in eens niet meer 2900 is maar 3350. En om te groeien moet je dus meer eten dan deze 3350.

Succes.
Denk dat je dit wel overschat
 
Hey mensen,

Is weer tijdje geleden dat ik iets heb gepost.

Weeg momenteel 64.5 - 65 kg
Ben van 60 naar 65 gegaan zeer langzaam met 3200 kcal. Heb goede gym progressie gemaakt met 5x5 sl.
Maar gewicht blijft nu 2 weken schommelen tussen 64 en 65. Dus heb ik er nog eens 200 kcal er bovenop gesmeten. Ben benieuwd wat dat gaat worden!

hoeveel kg per week/ maand is eigenlijk zowat de richtlijn om spiermassa aan te komen?


Groetjes
 
Totaal gewicht aankomen max 0,5 kg per week.
Zal altijd ook wat vet bijzitten. Je kan niet alleen spieren aankomen.
 
Wat zijn je stats momenteel op de compound lifts?
 
Back
Naar boven