MuscleMeat

Hoe droog is DROOG? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

richard2003

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 feb 2003
Berichten
286
Waardering
0
Mijn stats zijn

67KG en 6% vet.

Ik vind me zelf niet droog genoeg, maar de meeste mensen die ik ken op het sportschool zitten tussen de 8%-12% en vinden mij droog.


Wat is idieal? Wanner ben je te droog?
 
Te droog? Als je niet meer kunt zweten? Of als je in je graf ligt?
Ik denk dat dit subjectief is.
Zoals je al zegt denk je dat je 6% bent en je vindt jezelf nog niet droog genoeg vergeleken met anderen.

Wat is ideaal?
Zou gekoppeld moeten worden aan: Wat is je doel? Wat wil je bereiken?
 
Mijn doel is 4 a 5 kilo's meer spiermassa en zo weinig mogelijk vet%.

Ik hoor van mensen dat het erg ongezond is om 6% of lager te hebben. Vandaar deze vraag.

Op veel foto's lijkt het of de meeste BB maar 2% of 3% vet hebben. Ze lijken allemaal zo droog.

Is het een haalbaar doel? 70-72KG met 2-3% vet?
 
Laatst bewerkt:
Nee, 2-3% is echt te weinig. Je kan wel iets onder de 6% komen tijdelijk, maar gezond is het niet en ik denk dat het lang gaat duren om 4 à 5 kg erbij te winnen aan spiermassa als je zo laag zit met je vet%.
 
Als jij standaard op 6% zit ben je droog en heb je een gunstig setpoint. Hoe heb je het laten meten?
 
Ik ben in de laaste 8 weeken 4 Kilo aangekomen. Dus zo lang duurt het niet, met de juiste instelling, voeding, training en rust.

Ik heb het met een electronisch vet meter laten meten.

Hoe kan ik het beste laten meten?
 
Mijn trainingsmaatje is 1m75 en weegt 75 kilo met een vet% van 5.6. we hebben dit ook op de gym laten meten met zon stuurtje en hij werd wel ff naar toen hij dat getal zag staan omdat hij t wel erg laag vons.
hij ziet er ook echt droog uit, maar hij komt idd vrij weinig bij. Hij eet niet zo gezond en regelmatig als ons en vreet zich kapot aan snacks en vette hap en cola. vreemd dat hij dan toch ook niet aankomt?

maar om op Richards vraag terug te komen, t beste met een vettang. Maar die kosten ontzettend duur heb ik me laten vertellen. de enige keer wanneer ik daar mee in aanraking was gekomen was bij de keuring van de marine. bij mn huisarts hebben ze dat niet.
ben ook benieuwd naar t antwoord

vettang = huidplooimeter idd. kwam niet op t woord:D :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
die electronische vetmeters zijn waardeloos. geven hoger aan. Je moet met een huidplooi meter gaan meten.

De reden dat minder droog lijkt is mischien doordat jij een dikke huid hebt?
 
Waar kan ik terech voor een huidplooi meter? Behlave bij de marine.

Vreemd genoeg was mijn vet% vroeger rond 4% en toen zag ik er lekker droog uit. Dus ik weet niet of het aan me huid ligt.

Ik drink nu gem 4 a 5 liter per dag, kan het dat ik veel vocht heb, maar weinig vet waardoor ik toch niet droog eruit zie?
 
Originally posted by richard2003
Waar kan ik terech voor een huidplooi meter? Behlave bij de marine.

Vreemd genoeg was mijn vet% vroeger rond 4% en toen zag ik er lekker droog uit. Dus ik weet niet of het aan me huid ligt.

Ik drink nu gem 4 a 5 liter per dag, kan het dat ik veel vocht heb, maar weinig vet waardoor ik toch niet droog eruit zie?



Ik kan dat gewoon bij de gym waar ik train laten opmeten.

Ik denk dat je gewoon een hoger percentage hebt dan 6%. Daarom zie je er niet zo droog uit.
 
Originally posted by richard2003
Vreemd genoeg was mijn vet% vroeger rond 4% en toen zag ik er lekker droog uit.
die meters zijn nooit nauwkeurig en met 6% zou je er droog uit moeten zien.... en 4% is egt op et randje van wat nog 'gezond' is ongeveer.

de electronische meter die ik ken is redelijk accuraat, alhoewel het gewoon niet nauwkeurig kán zijn. aangezien je of 'atleet' bent of 'normaal', ik liet me vorige keer meten als 'atleet' en kwam toen op een (te) lage 12,6% uit. en als 'normaal' op iets van 16% wat weer (te) hoog is. kortom huidplooimeter is beste..
 
Back
Naar boven