XXL Nutrition

Hoe een goede personal coach kiezen?

Bezoekers in dit topic

Newton

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
465
Waardering
50
Lengte
1m79
Massa
73kg
Hallo,

Ik doe momenteel 5 jaar aan krachttraining en heb er ook heel wat over gelezen.
Ik heb echter wel het gevoel dat ik nog heel wat kan bijleren. Daarom dacht ik dat het een goed idee was om een personal trainer te nemen.

Nu zullen sommigen misschien denken: “Dat kan je allemaal online vinden”.

Maar het is vooral de uitvoering van de oefeningen die ik nog wil verbeteren en mijn computer zal me niet verbeteren wanneer ik een fout maak.

Waar moet ik nu op letten bij het kiezen van een goede coach?
 
Hallo,

Ik doe momenteel 5 jaar aan krachttraining en heb er ook heel wat over gelezen.
Ik heb echter wel het gevoel dat ik nog heel wat kan bijleren. Daarom dacht ik dat het een goed idee was om een personal trainer te nemen.

Nu zullen sommigen misschien denken: “Dat kan je allemaal online vinden”.

Maar het is vooral de uitvoering van de oefeningen die ik nog wil verbeteren en mijn computer zal me niet verbeteren wanneer ik een fout maak.

Waar moet ik nu op letten bij het kiezen van een goede coach?
Basma ;)
 
Dankjewel voor je reactie.
Mijn vraag is echter wat zoal de belangrijkste zaken zijn waar ik op moet letten bij het kiezen van een coach?
Ik zoek iemand in provincie Antwerpen.
 
Ben zelf ook op zoek naar een coach. Mij werd Siggi Segers aanbevolen. Heeft een gym in Turnhout, voor jou dus een optie aangezien je iemand zoekt in de provincie Antwerpen. Op wat moet je letten: iemand met jarenlange ervaring, kan zelf een mooi palmares voorleggen, kan je ook met voeding helpen, ...
 
Turnhout is handig vanwege de bereikbaarheid.
Kent iemand Michael Anderson? Ook een PT in omgeving Antwerpen.
 
Ik denk dat je beter bent met een coach ivm voeding dan met training. Hij kan je zelf ook trainingsschema's bezorgen.
 
Ben zelf ook op zoek naar een coach. Mij werd Siggi Segers aanbevolen. Heeft een gym in Turnhout, voor jou dus een optie aangezien je iemand zoekt in de provincie Antwerpen. Op wat moet je letten: iemand met jarenlange ervaring, kan zelf een mooi palmares voorleggen, kan je ook met voeding helpen, ...
Zit zelf al dikke 4 jaar bij hem. Heel tevreden over hem. Kleine aanpassing: de gym zelf is niet meer van hem maar is doorverkocht, zelf is hij wel nog aanwezig om eetschema's op te stellen.
 
Ik denk dat je beter bent met een coach ivm voeding dan met training. Hij kan je zelf ook trainingsschema's bezorgen.
Mijn voeding is in orde. Het is vooral de uitvoering van mijn oefeningen die ik wil verbeteren.
 
Iemand die een verstand heeft van basis voeding en training principes. Ik heb teveel PT's gezien die aan gewoon trucs, gimmicks een leeg beloftes doen. Als gevolg daarvan, mensen weten zichzelf nooit hoe zij met voeding en training om moet gaan.
 
Blijft lastig, je weet vooraf meestal niet goed of de diensten die iemand bied ook zijn waar je naar op zoek bent.
 
Misschien ook een goed idee om eerst te vragen wat ze van de Smith machine denken? Wanneer ze voorstander zijn dan weet je al dat je naar iemand anders moet zoeken :)
 
Misschien ook een goed idee om eerst te vragen wat ze van de Smith machine denken? Wanneer ze voorstander zijn dan weet je al dat je naar iemand anders moet zoeken :)

of een PT die wel een hele uur besteedt aan stretches : D
 
Ik heb ooit getraind met de beste coach die ik ken. Zij besteedde eigenlijk geen aandacht aan stretchen. Gewoon opwarmen met lichte gewichten en daarna de oefeningen juist leren uitvoeren met niet al te zware gewichten. Maar dat was dus enkel voor het aanleren van de oefeningen. Ik weet niet hoe belangrijk stretchen eigenlijk is voor een gewone training.
Wanneer ik zelf train warm ik gewoon op met lichte gewichten.
Ik heb maar éénmaal met haar kunnen samen trainen. Normaal gezien zou ik het haar vragen, maar ze woont een beetje verder dan Turnhout.
 
Ik heb ooit getraind met de beste coach die ik ken. Zij besteedde eigenlijk geen aandacht aan stretchen. Gewoon opwarmen met lichte gewichten en daarna de oefeningen juist leren uitvoeren met niet al te zware gewichten. Maar dat was dus enkel voor het aanleren van de oefeningen. Ik weet niet hoe belangrijk stretchen eigenlijk is voor een gewone training.
Wanneer ik zelf train warm ik gewoon op met lichte gewichten.
Ik heb maar éénmaal met haar kunnen samen trainen. Normaal gezien zou ik het haar vragen, maar ze woont een beetje verder dan Turnhout.


met alle respect maar je beweert al 5 jaar te trainen en je hebt dan nog hulp nodig voor het correct uitvoeren van de oefeningen ?

OT, zoek een PT'r met aanwijsbare ervaring in de krachtsport en/of wedstrijden,

niet zo'n random debiel met een vaag papiertje en nog vagere spiermassa
 
Over sommige oefeningen heb ik soms nog twijfels of ik ze juist uitvoer.
 
Over sommige oefeningen heb ik soms nog twijfels of ik ze juist uitvoer.


maak van die betreffende oefeningen maar een filmpje

en drop het hier ,

genoeg echte kenners hier op het forum die je willen helpen
 
Er zijn wel goeie PT's, maar die zijn best wel zeldzaam te vinden. Ik heb wel bij meerdere sportscholen in Nederland getraind en toch meestal, zie ik PT's die nix anders doen dan hun klanten bezig te houden met stretchen, apparaturen en cardio. Ik heb nooit een PT gezien die hun klanten laten zien hoe je compound oefiningen goede kunnen uitvoeren of je dagelijks macros kunnen uitrekenen (oftewel, wat zijn de fundamenteel principes die je vooruitgang laten maken qua aankomen en afvallen). Als je een goeie PT wilt worden, dan draait het niet alleen om cursussen nemen maar ook ervaring opdoen. Meest cursussen voldoen hier toch nooit aan dus ja, dat is mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel voor alle informatie.
 
Misschien ook een goed idee om eerst te vragen wat ze van de Smith machine denken? Wanneer ze voorstander zijn dan weet je al dat je naar iemand anders moet zoeken :)

Wat is er mis met een smith machine op zich? Voor bepaalde oefeningen is een smith handig.
 
Incline smith benches > losse smith benches.
 
Back
Naar boven