MuscleMeat

Hoe een goede personal coach kiezen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ongelooflijk veel mensen bij mij in de gym die al meer dan 5 jaar komen en er nog steeds geen fuck van snappen, en er nog precies hetzelfde uit zien.
95% van het sportschoolvolk (dat in ieder geval op komt dagen) zo ongeveer:
> Binnenkomen, beetje ouwehoeren aan de sapjesbar
> Omkleden: hippe soort hardloop outfit aan, handdoekje nonchalant over de schouder, flesje water mee
> Beetje ouwehoeren
> 10 minuten rustig opwarmen op één van de apparaten uit het immense cardio park, is tevens benentraining, intussen op telefoon rotzooien
> Beetje ouwehoeren
> Starten met benchpress (al 3 jaar lang 3x12 reps met 40 KG)
> Door naar de lat pulldown, maar zoals gewoonlijk bezet, dus beetje ouwehoeren en met telefoon klooien tot dat ding weer vrij is
> Lat pulldown vrij: 3 setjes van 12 en klaar!
> beetje ouwehoeren
> 2 biceps en 2 tricepsoefeningen (alles 3x12)
> Buikspieren doen (circuitje op Youtube gezien!)
> Nog beetje cardio en klaar!
> Eiwitshakie
> Klaar! Lekker naar de sportschool geweest!
 
95% van het sportschoolvolk (dat in ieder geval op komt dagen) zo ongeveer:
> Binnenkomen, beetje ouwehoeren aan de sapjesbar
> Omkleden: hippe soort hardloop outfit aan, handdoekje nonchalant over de schouder, flesje water mee
> Beetje ouwehoeren
> 10 minuten rustig opwarmen op één van de apparaten uit het immense cardio park, is tevens benentraining, intussen op telefoon rotzooien
> Beetje ouwehoeren
> Starten met benchpress (al 3 jaar lang 3x12 reps met 40 KG)
> Door naar de lat pulldown, maar zoals gewoonlijk bezet, dus beetje ouwehoeren en met telefoon klooien tot dat ding weer vrij is
> Lat pulldown vrij: 3 setjes van 12 en klaar!
> beetje ouwehoeren
> 2 biceps en 2 tricepsoefeningen (alles 3x12)
> Buikspieren doen (circuitje op Youtube gezien!)
> Nog beetje cardio en klaar!
> Eiwitshakie
> Klaar! Lekker naar de sportschool geweest!

Velen gooien er voor zo een kuttraining nog eens een preworkout in.
 
+1

En dan de halve tijd ook met hun kont voor de spiegel staan, ff checken...
 
Haha :) Off-topic inderdaad, maar ik heb er wel goed mee kunnen lachen :)
 
Ondertussen heb ik wat ervaringen opgedaan bij een PT in Antwerpen.
Positieve zaken:
- Ik heb een beetje vooruitgang geboekt.
- Ik heb ontdekt dat ik zwaarder kan trainen dan ik normaal doe.
- Het werkt motiverend.
- Ik vind het interessant om de mening van anderen te horen.

Negatieve zaken:
- Soms gaat het te snel vooruit. Daarmee bedoel ik niet de oefenningen zelf, maar de tijd tussen de oefeningen. Je bent bv. nog een paar opmerkingen aan het opschrijven aan het einde van een bench oefening. Je kijkt terug op en dan staat je trainer ineens al op een heel andere plaats. Een paar keer moest ik zoeken waar hij nu gebleven was. Dit stoort me.
- Ik had graag de focus op compound oefeningen gehad. Daar werd naar mijn mening niet voldoende op gefocust. Anderzijds vind ik het achteraf gezien niet zo heel erg omdat ik vrij zeker ben dat hij ze niet juist aanleert. Althans voor de squat. Over deadlift kan ik moeilijk oordelen.

Al bij al vind ik het een leerrijke ervaring.
 
  • Like
Waarderingen: p2I
Ondertussen heb ik wat ervaringen opgedaan bij een PT in Antwerpen.
Positieve zaken:
- Ik heb een beetje vooruitgang geboekt.
- Ik heb ontdekt dat ik zwaarder kan trainen dan ik normaal doe.
- Het werkt motiverend.
- Ik vind het interessant om de mening van anderen te horen.

Negatieve zaken:
- Soms gaat het te snel vooruit. Daarmee bedoel ik niet de oefenningen zelf, maar de tijd tussen de oefeningen. Je bent bv. nog een paar opmerkingen aan het opschrijven aan het einde van een bench oefening. Je kijkt terug op en dan staat je trainer ineens al op een heel andere plaats. Een paar keer moest ik zoeken waar hij nu gebleven was. Dit stoort me.
- Ik had graag de focus op compound oefeningen gehad. Daar werd naar mijn mening niet voldoende op gefocust. Anderzijds vind ik het achteraf gezien niet zo heel erg omdat ik vrij zeker ben dat hij ze niet juist aanleert. Althans voor de squat. Over deadlift kan ik moeilijk oordelen.

Al bij al vind ik het een leerrijke ervaring.

Heb je dit voorgelegd dat hij soms iets te snel ging of dat je bvb wat meer op compound oefeningen wou werken ofzo?

Waarom leert hij ze , volgens jou, niet correct aan?
 
Heb je dit voorgelegd dat hij soms iets te snel ging of dat je bvb wat meer op compound oefeningen wou werken ofzo?

Waarom leert hij ze , volgens jou, niet correct aan?

- Soms iets te snel > nog niet gezegd.
- Compound > heb ik in het begin gezegd.
- Niet correct - volgens hem mag je bij een squat niet met je knieën voorbij je tenen gaan. Ik ga hier niet mee akkoord. Knieën moeten bij squat voorbij de tenen gaan.
 
- Soms iets te snel > nog niet gezegd.
- Compound > heb ik in het begin gezegd.
- Niet correct - volgens hem mag je bij een squat niet met je knieën voorbij je tenen gaan. Ik ga hier niet mee akkoord. Knieën moeten bij squat voorbij de tenen gaan.
Ik denk als je dit aanhaalt, hij/zij daar wel rekening mee zal houden.

Technisch gezien ga je inderdaad beter met je knieën niet voorbij je tenen, dus hij leert het je correct.
Waarom moeten je knieën voorbij de tenen volgens jou?
 
- Niet correct - volgens hem mag je bij een squat niet met je knieën voorbij je tenen gaan. Ik ga hier niet mee akkoord. Knieën moeten bij squat voorbij de tenen gaan.

Dat is tegen mij ook gezegd, maar heb er nooit problemen mee ondervonden :)
 
@p2l anders kan je het anatomisch gewoon niet doen. Dan val je achterover.
 
? Toch niet. Rug rechter houden. Je valt heus niet om als je knieën niet voorbij je tenen gaan.
Heel licht erover is nu ook geen drama, maar je kan zo voorover leunen, dat je ook te ver over je tenen komt met de knieën, en dan ga je je onderrug gaan blesseren.
 
? Toch niet. Rug rechter houden. Je valt heus niet om als je knieën niet voorbij je tenen gaan.
Heel licht erover is nu ook geen drama, maar je kan zo voorover leunen, dat je ook te ver over je tenen komt met de knieën, en dan ga je je onderrug gaan blesseren.

weet jij wel waar je het over hebt?
voor bijna iedereen is het alleen maar mogelijk om de knieen niet voorbij de tenen te laten gaan bij de squat als ze een behoorlijke forward lean hebben of in een halve sumo stance gaan squatten.

verder snap ik niet wat knieen verder naar voren te maken heeft met een onderrug blessures. hoe verder de knieen naar voren gaan hoe rechterop je kan squatten (mits je het gewicht op hetzeflde deel van je voet houdt) en een torso die rechterop blijft heb je minder kans op blessures aan de onderrug.
 
IMG_4728.JPG
 
How to Squat Alan Trall instuctievideo
 
Een opmerking over de foto: de persoon verplaatst zijn zwaartepunt naar voren door zijn armen uit te strekken. Wanneer je een bar gebruikt moet je wel voorbij je tenen gaan, tenzij je niet diep squat, maar dan is het geen volledige squat.
 
- Soms iets te snel > nog niet gezegd.
- Compound > heb ik in het begin gezegd.
- Niet correct - volgens hem mag je bij een squat niet met je knieën voorbij je tenen gaan. Ik ga hier niet mee akkoord. Knieën moeten bij squat voorbij de tenen gaan.


jij betaald ,dus die clown werkt op dat moment voor u, niet andersom,

dus voortaan meteen zeggen dat hij te snel gaat of te weinig aandacht heeft voor compounds ,

is hij daar te arrogant voor dan meteen de vinger geven ,genoeg PT 'rs over om uit te kiezen
 
Selfcoaching... ^^
 
Back
Naar boven