AndroidHealthClinic

Hoe eten tijdens en vlak na ziekte? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

philaprilia

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
26 mei 2004
Berichten
384
Waardering
9
Ej,

Een drietal weken geleden kreeg ik last van opgezette klieren in de hals, diezelfde week kon ik nog goed trainen.
Ik was niet gerust in die klieren en liet mijn bloed vrij snel onderzoeken maar het bleek geen klierkoorts te zijn.
Echter doordat ik mijn bloed zo vroeg liet onderzoeken is de dokter ervan uitgegaan dat ik een virusinfectie had op mijn bovenste luchtwegen (hiervoor kon ik dus geen medicatie nemen). Week 2 heb ik dus ziek in bed gelegen.

Week 3 : Er was geen verbetering en mijn amandelen waren nu ook zwaar ontstoken => conclusie bacteriële infectie dus direct aan de antibiotica.
Ik moet de medicatie 8 dagen nemen (heb nu na drie dagen al verbetering, koorts is sinds vandaag weg)

Ik heb steeds geprobeert zoveel mogelijk te blijven eten (niet evident met die keelpijn). Ik maak me shakes van havermout en eiwitpoeder als ik echt geen honger heb en anders worstel ik gewoon zuiver eten naar binnen.

Ik sta vrij droog en nu is mijn vraag hoe pik ik het best terug aan op mijn oude voedingsschema want ik merk dat mijn stofwisseling heel wat trager verloopt als tijdens mijn voorbije zware trainingsmaanden?

Mijn gewicht is toch een kilo of 3 minder op die 3 weken, zou het lang duren om die terug te winnen? Er zal ook wel wat vet bij zijn want ik lijk van het uitzieken ook nog wat droger...

Groeten
Phil
 
hou nou eens op met op die weegschaal te staan :rolleyes: Gewoon weer gaan eten als je beter bent en het komt wel weer goed.
 
sja idd....die weegschaal:)
Wat doe je zoal als je een ganse dag op de zetel ligt natuurlijk....
 
Gut, gut, gut... De wereld vergaat weer eens! (Oh, wat heb ik dit gemist!)

Wat je nu kunt doen:
- Even ophouden met van een mug een olifant maken.
- Eet wat je binnen kan krijgen.
- Drink veel: slikken maakt de keelpijn minder.
- Houd rust als je je moe of slapjes voelt.

Wat je als je weer beter bent, kan doen:
- Langzaam aan meer gaan eten, gaat als het goed is bijna vanzelf.
- Langzaam aan weer gaan sporten.

Oftewel, gewoon datgene doen, wat je altijd doet (hoort te doen) als je goed ziek bent...
 
Back
Naar boven