AndroidHealthClinic

Hoe gezond eten implementeren in mijn schema? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rxm12

Novice
Lid geworden
19 feb 2018
Berichten
19
Waardering
1
Lengte
1m78
Ik zou graag wat meer mikken op micro's, ipv alleen mijn caloriebehoefte proberen te behalen, zodat het niet alleen mijn spiertjes ten goede komt, maar ook mijn gezondheid, energie, cognitieve functies. Geen verstand van al die dingen. Kan iemand misschien even checken of ik de juiste en genoeg voedingstoffen binnen krijg met mijn mijn onderstaande schema?

Mijn voedingschema bevat de volgende voedingsmiddelen:

ontbijt: (600 kcal)
6 sneden volkoren brood
2 schellen kaas, 1 schel random beleg

shake: (1000 kcal)
500ml melk
40g pindakaas
30g whey
50g havermout
1 banaan
10g cacao

avondmaal: (800 kcal)
1: Rijst, aardappelen, pasta
2: kip, vis of rundvlees
3: broccoli, erwten en wortelen, bonen, spinazie, bloemkool

maaltijd 4: (350 kcal)
500g yoghurt

Drank: (200kcal)
Water, sinaasappelsap
 
Zonder je doel / behoefte en totale macro’s van e/v/k kunnen we niet zoveel ..
maar zou je vooral niet druk maken om je micro’s , daar ga je geen winst uithalen
 
Zonder je doel / behoefte en totale macro’s van e/v/k kunnen we niet zoveel ..
maar zou je vooral niet druk maken om je micro’s , daar ga je geen winst uithalen

Qua spieropbouw inderdaad niet, nee, maar het leven is meer dan alleen fitness naar mijn mening. Wil graag mijn mentale helderheid, focus en mijn cognitieve functies in het algemeen optimaliseren. Macro's zijn denk ik niet perse nodig daarvoor. Denk dat je dat uit de voedingsmiddelen wel kan afleiden. Heb er zelf geen verstand van wat een persoon nodig heeft voor optimale breinfuncties.
 
wat zijn je macro's?
Kcal en grammen ekv
Wat is je Onderhoud?
Wil je cutten of bulken?
Hoeveel groente?

Dan kan er wat gezegd worden over T totaal plaatje.

Qua cognitief etc is vooral rust/slaap ook van belang.
Balans voeding training rust.
 
Wat is een schel?
Het voedingscentrum adviseert geloof ik 2 ons groente en 2 stuks fruit. Probeer hierin te variëren en dan zul je de verschillende vitamines wel binnen krijgen.
 
Wat is een schel?
Het voedingscentrum adviseert geloof ik 2 ons groente en 2 stuks fruit. Probeer hierin te variëren en dan zul je de verschillende vitamines wel binnen krijgen.
een plakje kaas jonguh
 
Afhankelijk van hoeveel vis je eet misschien nog iets van omega3s met vitamine e. En vit d? Maar verder zie ik niks dat er uit zou springen dat mist dus als je nergens last van hebt..
 
een plakje kaas jonguh

Misschien wil je ook nog de moeite nemen om op de vragen van mij en van marina1975 antwoord te geven .
Van alle vragen pak je de minst relevante om te antwoorden, verwacht dan van ons ook geen serieuze reacties meer
 
Misschien wil je ook nog de moeite nemen om op de vragen van mij en van marina1975 antwoord te geven .
Van alle vragen pak je de minst relevante om te antwoorden, verwacht dan van ons ook geen serieuze reacties meer
Right, maar het zijn in principe geen relevante vragen die jullie stellen. Je kan afleiden uit de voedingsbronnen of er de nodige micro's inzitten.
Caloriebehoefte zit rond de 2800. Doel is bulken. Qua eiwitten moet ik er 140 ong. K & v, let ik niet op. En de hoeveelheid groenten? Een dikke portie. Geen idee hoeveel gram.
 
Geen relevante vragen ?
Ik weet niet wat voor micros er in die voedingswaarden zitten die je benoemd ..

Dus dan zeg ik ... NEE hier zitten niet alle benodigde micros in .. succes he
 
Right, maar het zijn in principe geen relevante vragen die jullie stellen. Je kan afleiden uit de voedingsbronnen of er de nodige micro's inzitten.
Caloriebehoefte zit rond de 2800. Doel is bulken. Qua eiwitten moet ik er 140 ong. K & v, let ik niet op. En de hoeveelheid groenten? Een dikke portie. Geen idee hoeveel gram.

Om advies vragen en dan de mensen die je willen helpen zo benaderen? ???
 
Geen relevante vragen ?
Ik weet niet wat voor micros er in die voedingswaarden zitten die je benoemd ..

Dus dan zeg ik ... NEE hier zitten niet alle benodigde micros in .. succes he
Om advies vragen en dan de mensen die je willen helpen zo benaderen? ???

Het is niet nodig om emotionele interpretaties hierbij te betrekken. Ik zeg gewoon dat het niet erg relevant is voor de vraag die ik stel. Qua micro voedingstoffen heeft elk mens ongeveer dezelfde dingen nodig afhankelijk van zijn gewicht natuurlijk, en nog wel wat factoren. Maar zal grotendeels wel hetzelfde zijn. Daarom zou het voldoende moeten zijn om uit de informatie die ik in het topic heb geschreven dat te kunnen afleiden. Welke meerwaarde biedt het om te zeggen wat mijn doelen zijn, mijn EKH verhouding, ... En ja, mijn doel heb ik al in het topic geschreven. van overwegend focussen op macro's, naar micro's. Ik bedoelde het overigens niet op een negatieve manier. Is gewoon rationeel. Ik apprecieer elke vorm van input.
 
Ik zou voor een antwoord op je vraag niet te veel verwachten van dit forum aangezien die kennis hier niet aanwezig is.
 
De vragen zijn juist wel van belang.
Hoeveel groente bepaald het aantal micro's.
Hoeveel je van iets nodig hebt wordt ook bepaald door rust/training etc.
Iemand die weinig slaapt zal van bepaalde stoffen mogelijk meer nodig hebben.
Iemand die teveel traint kan best wel genoeg micro's binnen krijgen als een "normaal" persoon maar voor zijn behoefte niet genoeg.

Dus ja... sporters hebben andere behoeftes dan andere mensen en alles is een totaal plaatje.

Micro's zijn dus afhankelijk van je macro's en wat je eet. Vandaar.
250 gr groente wordt geadviseerd voor de gemiddede persoon. Sporters zweten meer en daarmee bijvoorbeeld worden ook zouten uitgescheiden. Mogelijk kan je dus daarvan net meer nodig hebben. Snap je?

dus het gaat om alles in totaal. Sporters gebruiken vaak meer magnesium in verband met de spieren. (kan he.. hoeft niet). Dus als je maar genoeg magnesium in je voeding hebt is het prima. Maar als je dit uit bijvoorbeeld bananen haalt kan 1 misschien genoeg zijn maar voor jou als sporter 2. Zo ook met kalium (wat vooral in groente zit).
Dus dit zijn een paar simpele voorbeelden waaruit blijkt dat hoeveel je van iets eet ook van belang is.
 
Kan iemand misschien even checken of ik de juiste en genoeg voedingstoffen binnen krijg met mijn mijn onderstaande schema?

Laat je bij de huisarts prikken op vitaminen. Weet je precies of je voldoende van alles binnenkrijgt.
 
Aight, Bedankt allemaal. Nog een andere vraag. wel off topic, maar ga er nu geen andere voor maken.
Telkens wanneer ik terug staande barbell overhead press ga doen, begint mijn rechter bovenrug pijn te doen.
heb de locatie aangeduid op de foto van waar het pijn doet. Ik voer de oefening juist uit (atleast dat denk ik toch)
Iemand een idee?
 

Bijlagen

  • rug.PNG
    rug.PNG
    136,6 KB · Weergaven: 84
Aight, Bedankt allemaal. Nog een andere vraag. wel off topic, maar ga er nu geen andere voor maken.
Telkens wanneer ik terug staande barbell overhead press ga doen, begint mijn rechter bovenrug pijn te doen.
heb de locatie aangeduid op de foto van waar het pijn doet. Ik voer de oefening juist uit (atleast dat denk ik toch)
Iemand een idee?
ik vind je nu al vervelend
@Potentie
 
Aight, Bedankt allemaal. Nog een andere vraag. wel off topic, maar ga er nu geen andere voor maken.
Telkens wanneer ik terug staande barbell overhead press ga doen, begint mijn rechter bovenrug pijn te doen.
heb de locatie aangeduid op de foto van waar het pijn doet. Ik voer de oefening juist uit (atleast dat denk ik toch)
Iemand een idee?
Ik denk dat het karma is voor je betweterig geneuzel
 
Back
Naar boven