MuscleMeat

Hoe goed zijn eieren nou echt?

Bezoekers in dit topic

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
8.593
Waardering
13
Hoe goed zijn die dingen nou?

Hoeveel mag je er van eten, wanneer,...?
 
Mijn docter zegt dat twee eieren per dag echt geen kwaad kunnen......

Anders kun je ook alleen het eiwit opeten en het geel laten voor wat het is....:lifter:
 
ik eet er 4 per dag maar dan enkel het wit
 
het eiwit kan je altijd eten maar ik zou er 2 per dag eten met eigeel
 
Maximaal 2 eigeel per dag, volgens mij kan verder zo veel mogelijk eiwit eten als je kunt. 9 gram eiwit per ei dus iets van 7 eieren per eetmoment zonder eigeel zou moeten lukken..
 
ik eet 6 hele eieren per dag.
 
De enige reden dat je niet teveel eidooiers moet eten is omdat het je vetinname omhoog gooit. Als dat geen probleem is kun je ze gewoon met eidooier eten. De biologische waarde van een heel ei is ook een stuk hoger dan van alleen het ei-eiwit!

Eidooiers zijn dus niet cholestrol verhogend of wat dan ook.
 
eidooiers verhogen iig niet het LDL-cholestrol (het 'slechte' cholestrol) en in een ei zit eerder ca. 6 gram eiwit dan 9 gram.
 
Eigeel bestaat voor zover ik weet toch vooral uit verzadigde vetten. Niet echt gezond dus om er teveel van in te nemen.
 
VAlt toch wel mee?

Een gemiddeld ei van 50gr bevat ca 1.6gr verzadigd vet (waarvan 2/3 16:0 en 1/4 18:0), maar bijna 3gr onverzadigd vet .

Dus 4 dooiers/dag betekend 6-7gr verzadigd vet
 
thx

dan kieper ik die dooiers er toch maar uit.
 
Leuk, ik wist niet meer dat ik dat gepost heb.

Idd gewoon die eidooiers erin laten.. zijn voor veel mensen het lekkerste van een ei.
Bovendien vind ik het persoonlijk zonde voedsel weg te gooien.

Er is wel een positieve correlatie tussen slecht cholesterolgehalte en te veel tv-kijken (of internetten), dus ik zou daar vooral mee oppassen, niet met je ei-consumptie ;)

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
Er is wel een positieve correlatie tussen slecht cholesterolgehalte en te veel tv-kijken (of internetten), dus ik zou daar vooral mee oppassen, niet met je ei-consumptie ;)

Espi

Is dat een vermaning op men internetgebruik? ;)
 
ik zat op de 10 per dag maar werd het pellen ect etc zat dus nu gewoon paar blikjes tonijn extra
 
Ik eet er 5 in de ochtend (waarvan normaal gesproken 2 met dooier in de bulk en nu geen een..alhoewel) en neem er nog eens twee gesneden mee op brood maar dan zonder dooier.
maar het is ook persoonlijk of je cholesterol zal stijgen.

nieuwe wending: hoe lang koken jullie jullie eitjes. ikzelf 8 a 10 minuten. lekker hard gekookt en dan kan ik t niet laten om het eigeel op te eten als die nog half vloeibaar is laat maar zeggen. een beetje t spiegeleieffect in een gekookt eitje. dat is dus de beteeknis van alhoewel in t bovenste gedeelte;)
 
10 minuten koken en nog lopend eigeel!?!

bedoel je niet 5-6 minuten?

10 min. is hardgekookt.
 
3-4 minuten zacht. 6minuten hard.

En dus pas t meten vanaf 't moment dat het water kookt....
 
Originally posted by bart82
10 minuten koken en nog lopend eigeel!?!

bedoel je niet 5-6 minuten?

10 min. is hardgekookt.

vanochtend waren er weer 2 die die kenmerken hadden ja..maar dat vind Dandy helemaal niet erg:D

ik doe mn eieren pas in t water als die kookt en zet de eierwekker vervolgens altijd op 10
 
15 minuten is hardgekookt (eieren in pan, water erbij, op het vuur zetten en dan 15 minuten koken(grote pit))
 
Back
Naar boven