Fitness Seller

Hoe groot is de invloed van stress op spieropbouw?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Hoe groot is de invloed van stress op spieropbouw?
En wat is er buiten vitamine C tegen te doen?

Als je bijv door ruzie stress heb is dat dan van invloed op je spieropbouw?
Teveel ruzie zou dus groei in de weg kunnen staan??
 
Ik denk dat stress wel een slecht invloed kan hebben op je spieropbouw, maar dan bedoel ik wel langdurige en regelmatige stress. Een keertje ruzie kan geen kwaad.

Stress kan een bedreiging zijn voor je fysieke evenwicht.
Je lichaam raakt uitgeput door stess.

gevolgen stress:
verhoging bloeddruk, afname van spierkracht, stagnatie in de spijsvertering, verhoging van het bloedsuikergehalte en dus vermindering van de weerstand.
 
Wat je eraan kunt doen?

Ervoor zorgen dat je jezelf niet blootstelt aan stress-situaties.

Zorg voor ontspanning door: sauna, zonnebank, coïtus, trainen, gewoon dingen die je leuk vindt
 
Agressie, spanning, angst, woede ed kan je testosteron omhoog helpen maar ook je stress hormonen, deze maken meer energie vrij zodat je allerter, sterker en sneller gaat worden.

het nadeel is idd dat Gh, cortisol, adrenaline ed die energie halen uit vet maar ook eiwit.
Je komt wat de spieropbouw aangaat in een catabole situatie, vooral als deze stress factor langdurig en frequent aanwezig is.

Het kan altijd gebeuren dat dit voorvalt, en af en toe zal het zelfs wel eens gezond zijn om je af te reageren ed. Dan neemt het ook geen problematische vormen aan, enkel wanneer zoiets teveel gebeurd moet je gaan opletten. Stress kan ernstige gevolgen hebben voor je gezondheid en komt zeker niet ten goede voor je groei.
 
Een bepaalde mate van stress kan je prestaties bevorderen(optimaal arousalniveau)
 
Ik denk dat je je met deze vraag het best tot spike kan richten
 
stress heeft ook te maken met je cortisolspiegels. het zal je bloeddruk doenstijgen en adrenaline en corisol neemt toe. goede spanning zal je testos doen stijgen
tetsosteron is dus weer een soort van tegenhanger van cortisol. vandaar dat je misshcin wat info uit deze thread kan halen

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6215

Maar stress op langer termijn heeft uiteraard een oorzaak.

is t werkgerelateerd, liefde/coïtusproblemen of is t sportgerelateerd? hier zijn allemaal verschillende manieren voor om die stress enigszins te verminderen. hoe dan ook, blijf positief in t leven staan en korte intensieve sport/krachtinspanningen helpen ook je stress enigszins te ontnemen en je een goed gevoel te geven
 
Interessant misschien dat ik komende week voor de 2e maal mijn cortisol niveau laat bepalen.
Nu maar liefst 3x: op dag 1 om 8 uur en 16 uur (zorg ertussen in getraind te hebben) en op dag 2 nadat ik een cortisol-blokker heb geslikt (de avond te voren?).

In een eerdere test bleek de middag waarde verhoogd te zijn tov de normaal-grens.

Bijnieren zijn wellicht van streek (overactief, tumor?) , ook omdat de test- en androsteendion waarden 2-2,5 x te hoog waren. :(

Zo leuk is dat nu ook weer niet, te veel test.. zou nu wel moeten proberen zoveel mogelijk aan spieren te winnen.. ingeval de waarden weer normaliseren. Zat altijd op 'survival' en 'junk' dieet en heb dus nog nooit a la BB gebulkt..

Espi

Iig hoop ik dat het verklaart waarom het vet% bij mij altijd zo hoog is geweest...

Espi (zoekt ze nu een excuus)
 
Ik weet niet wat stress precies doet met het lichaam, maar het bied het lichaam in ieder geval geen voordelen.. gestresste mensen zien er vaak niet gezond uit..
 
ja stress verhoogt de cortisol afgifte!
 
Back
Naar boven