AndroidHealthClinic

Hoe haal jij plezier uit deze maanden?

Bezoekers in dit topic

Fallingout

King of Manlets
Elite Member
Relnicht
10 jaar lid
Waardering
14.428
Lengte
1m89
Massa
95kg
Vetpercentage
18%
Ergens in oktober begint het, de zon verdwijnt achter een grijze waas, de temperatuur hangt tussen de 0 en 10 graden, bijna elke dag regent het en je ziet de zon als je mazzel hebt een paar uur per maand. Sneeuw valt er niet of smelt meteen. Pas ergens eind maart of april stopt het met regenen, stijgt de temperatuur en komt de zon weer tevoorschijn

Aka, de verschrikkelijk saaie 6 maanden lange herfstperiode in Nederland.

Noem het een winterdip, donkere dagen depressie, vitamine D tekort of iets anders, maar ik wordt hier elk jaar weer echt ongelukkig van.

Ongeveer 4x per dag zit ik in mijn hoofd de koffers van de motor vol te laden, zet ik de navigatie op het zuiden en stuur ik mijn werkgever een berichtje dat ze me tot ergens in april moeten missen. Maar dan moet ik toch accepteren dat dat niet echt een goede oplossing is.

Ik ben misschien meer plant dan mens, maar ik heb zonlicht nodig. Maar het is ook gewoon saai, kou maakt me niet uit, maar dan -5, blauwe lucht en wat zon, maar dat maken we misschien elke 5 jaar een dag of 3 mee.

Dus vandaar de vraag:

Hoe ga jij hier mee om? Wat doe je om nog een beetje lol, uitdaging en avontuur uit het leven te halen?

• Heart
Waarderingen: Mentat, bodybuilding.nl, Loca en 1 andere persoon
Ik heb momenteel veel aan deze twee boeken, misschien heb je er iets aan 🤗

1000085108.jpg

• Like
Waarderingen: K82, inVorm en Mentat
Elke week zuurdesembroden/stokbroden bakken (ruikt heerlijk), zalm of spek roken, stoofpotjes koken, pasta maken... Lezen over brood bakken, dingen roken en koken om nieuwe smaken en technieken uit te kunnen proberen. Gewoon huiselijke, warme dingen.
Zoeken naar nieuwe fruitbomen en -planten om in de tuin te planten en naar ideeën om al het fruit te verwerken.
Meer en meer mensen die ik ken zijn begonnen met haken en andere oma-activiteiten, vooral knuffels en poppetjes en sokken.

• Like
Waarderingen: Fallingout, Gremlin en Mentat
Zelfde probleem hier, snap ook niet dat mijn voorvaderen hier ooit gesettled zijn ipv in het warmere zuiden. Vooral met hoe streng onze winters voorheen zijn geweest. Er is geen alternatief voor zon, je kan hobbyen en dergelijke tot je een ons weegt, het gaat je winterdipje niet verhelpen.

• Like
  • Brow
Waarderingen: Fallingout en Mentat
Ik haat de winter idem de zomer maar om er nou depressief van te worden.

Ik kan in ieder jaargetijde trainen, buiten kom ik toch amper dus nergens last van. Wintertijd vind ik trouwens heerlijk lekker vroeg donker.

• Like
  • Heart
Waarderingen: The Hoff, Tommyx, azerate en 2 andere personen
Bij enigszins redelijk weer ga ik er alsnog graag op uit. (Bij slecht weer kom ik ook veel buiten. Niet echt genieten, maar ik maak mezelf wijs dat ik zo alsnog wat extra vitamine d krijg).
Verder doe ik veel dingen die me een zomers gevoel geven. Muziek luisteren of gerechten maken die me aan vakanties doen denken, dat soort dingen.
Wellicht een keer naar de sauna om op te warmen. Keertje onder de zonnebank. Dierentuin met een tropisch gedeelte bezoeken. Bloemen in huis.
Foto's kijken van mooie landschappen.
Boeken lezen die zich in een warmere regio afspelen. Gordijnen dicht wanneer er buiten een strakgrauwe lucht is.
In het algemeen dingen doen waar ik blij van word.
Okee ik kan blijkbaar even doorgaan 😂
Het lijkt mij wel wat te helpen.

• Like
  • Heart
Waarderingen: Vlamm, vntl en Mentat
Sowieso heb jij een beetje de neiging een zwartkijker te zijn (in mijn observatie).

De zon heeft deze dagen bijzonder weinig geschenen in vergelijking met gemiddeld, maar het heeft volgens mij niet bijzonder veel geregend. Veel zit ook in de momenten dat je toevallig of bewust buiten bent.

Ik vind ieder jaargetijde wel wat hebben, al betrap ik mezelf er deze winter ook op dat ik weinig buiten ben. Een herstdag kan met al die kleuren bij een beetje zon prachtig zijn, die dagen zijn er echt wel geweest dit jaar.

De winter is ook het seizoen van snert, stoofschotels en donker bier. Het kan altijd, maar is dan net wat lekkerder. Eventueel (extra) vitamine D slikken. Ga naar buiten op die momenten dat het wel licht is en/of de zin doorbreekt!

• Like
Waarderingen: Fallingout, The Hoff, Gremlin en 1 andere persoon
Het is even niet anders zeg ik dan en stug door gaan.

Maarja het is kut

Hoe ga jij hier mee om? Wat doe je om nog een beetje lol, uitdaging en avontuur uit het leven te halen?

Vanaf half november tot half maart besta ik slechts, echt "leven" doe ik niet.
Klinkt misschien wat dramatisch, maar zo is het al jaren en jaren. Heeft vooral met gebrek aan daglicht te maken qua kwaliteit en kwantiteit.
Het liefst zou ik in deze periode in winterslaap willen gaan of iets dergelijks.

Waar ik ook slecht tegen kan is het opgefokte commerciële feest-gedoe in december, het gelul over goede voornemens etc.
Allemaal van die gestreste mensen om me heen met ontevreden gezichten, omdat het allemaal zo nodig leuk en gezellig MOET zijn.
En dan die deceptie in januari, nadat alle illusionaire bubbels weer uit elkaar zijn gespat. (en weer heerlijk met de alledaagse realiteit worden geconfronteerd)
Ik word daar altijd soort van depri van..

Ik kom hier ieder jaar weer door, puur op discipline en door me vast te bijten in een regelmatig leefpatroon van werken, eten, trainen, slapen.
Daar voel ik me dan relatief gezien het beste bij.
Natuurlijk zijn er in de winter ook wel momenten van vreugde en plezier, maar wat mij daarbij vooral helpt is de gedachte dat de lente zich altijd weer trouw aan zal dienen.

(Beetje klagen en mopperen op DBB helpt natuurlijk ook wel wat ;))

• Like
  • Heart
Waarderingen: Fallingout, Mentat, RonnReeves en 2 andere personen
Vanaf half november tot half maart besta ik slechts, echt "leven" doe ik niet.
Klinkt misschien wat dramatisch, maar zo is het al jaren en jaren. Heeft vooral met gebrek aan daglicht te maken qua kwaliteit en kwantiteit.
Het liefst zou ik in deze periode in winterslaap willen gaan of iets dergelijks.

Waar ik ook slecht tegen kan is het opgefokte commerciële feest-gedoe in december, het gelul over goede voornemens etc.
Allemaal van die gestreste mensen om me heen met ontevreden gezichten, omdat het allemaal zo nodig leuk en gezellig MOET zijn.
En dan die deceptie in januari, nadat alle illusionaire bubbels weer uit elkaar zijn gespat. (en weer heerlijk met de alledaagse realiteit worden geconfronteerd)
Ik word daar altijd soort van depri van..

Ik kom hier ieder jaar weer door, puur op discipline en door me vast te bijten in een regelmatig leefpatroon van werken, eten, trainen, slapen.
Daar voel ik me dan relatief gezien het beste bij.
Natuurlijk zijn er in de winter ook wel momenten van vreugde en plezier, maar wat mij daarbij vooral helpt is de gedachte dat de lente zich altijd weer trouw aan zal dienen.

(Beetje klagen en mopperen op DBB helpt natuurlijk ook wel wat ;))
Je lijkt wel een (echte) Nederlander :windup:

• Haha
Waarderingen: Mentat
Deze maanden pak ik wat vaker een dagje sauna, heerlijk. Voor de rest laat ik mij zo min mogelijk beïnvloeden door het weer. Een wandeling door wind en regen met daarna een kop warme thee of koffie kan ik ook echt waarderen.

• Like
Waarderingen: Fallingout en Mentat
Het regent een beetje, paar uur eerder donker en men gaat al half dood.

Waaaaaaaaa is dit voor een onzin.

• Haha
  • Like
Waarderingen: The Hoff, WLB, Steks en 2 andere personen
  • Like
Waarderingen: Gremlin en Mentat
Terug
Naar boven