XXL Nutrition

Hoe hard mag je muziek in de wagen gaan? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

avg

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
2.172
Waardering
64
Ik reed vanochtend naar huis toe en had mijn muziek hard staan. Een tegenover liggende motoragent rijd me tegemoet. Het is een vierbaansweg met tussenen wat groen. Draait ie ineens om en achtervolgt me een heel stuk. Hij reed zelfs door rood (ok eigenlijk niet door rood omdat ie met de motor over het fietspad ging om zo voor de auto's te kunnen schieten waarbij het stoplicht op groen stond) en heeft me dus een heel eind achtervolgt. Ik had mijn muziek zacht gezet op het moment dat ie omdraaide om te voorkomen dat ik aangehouden werd.

Nu is dus mijn vraag hoe hard mag je installatie gaan?

Ik had nooit verwacht dat ze het konden horen het tegenoverliggende verkeerd terwijl wij beiden voor ons aan de rechterkant reden en met 70 reden. Ik heb 2x kicker 12 inch op een caliber ca470 versterker (gebrugd voor 2x 630 watt) dus he valt nog mee als je het vergelijkt met echte wedstrijd wagens.
 
Waar die idioten zich al niet druk om maken. Muziek mag even hard als je zelf wilt, ze moeten niet zo zeiken..
 
De muziek mag zo hard als je zelf wil zolang je het andere verkeer maar niet stoort, dus eigenlijk mag je het niet horen buiten...

Dan kunnen ze je dus een boete geven voor geluidsoverlast.

De ervaring leert ook dat veel politieagenten in zo'n geval achter je aangaan omdat de meeste die dr audio volopen zetten in een gaar golf gtitje ofzo rijden en zonder gordel etc etc...

Maar ik deed in mijn auto t geluid nooit zo heel hard zetten, zeker niet in de bebouwde kom, het is toch vrij storend dan vind ik zelf.
Meestal wel wat harder op de snelweg op lange ritten.

Ik had overigens 1x12inch MTX Road Thunder Two, een oud beestje, maar dreunde nog wel aardig.
 
Toch link met de radio hard aan,vooral in de bebouwde kom.

Ambulance,brandweer enz. hoor je dan niet meer.
 
Mijn volumeknop niet hoger dan 14, relatief natuurlijk :p
Het moet gewoon aangenaam/zuiver zijn maar toch krachtig :)
 
die gasten moeten zich eens bezig gaan houden met nuttige dingen zoals het bestrijden van criminaliteit maar daar zijn ze tee lui voor . dus ze gaan de burgers even kaalplukken
 
Originally posted by peider
Toch link met de radio hard aan,vooral in de bebouwde kom.

Ambulance,brandweer enz. hoor je dan niet meer.

Valt mee als ze enkel achter je vandaan kunnen komen omdat er geen zijweggetjes zijn en een aparte wagen zie je goed in zo'n geval. Ik zag immers de agent ook goed.
 
Originally posted by admin
Mijn volumeknop niet hoger dan 14, relatief natuurlijk :p
Het moet gewoon aangenaam/zuiver zijn maar toch krachtig :)

In de wagen zet ik hem harder als volumestand 14, gewoon het maximum want het is immers goed gefilterd en ingesteld zodat de kwaliteit hetzelfde blijft. Ok je verliest een paar db die misschien wel goed hadden kunnen klinken maar het gaat al hard genoeg. Thuis zet ik hem nooit zo hard als op stand 14 maar vaak maar 5/6 als ik het hard wil laten gaan voor als we een feestje hebben in de tuin of de buren vragen weer een plaatje aan :D


Maar kwaliteit is zeker heel belangrijk, hard gaan is niet de kunst. De kunst is om hard en zuiver te gaan anders had ik er niet zoveel aan uitgegeven.
 
Originally posted by BIGTANK
die gasten moeten zich eens bezig gaan houden met nuttige dingen zoals het bestrijden van criminaliteit maar daar zijn ze tee lui voor . dus ze gaan de burgers even kaalplukken

Daar heb je gelijk in.
Een beetje flitsen en doen terwijl ze weten dat er op een bepaalde plek veel vernielingen aan wagens word toegebracht en radio's eruit worden gehaald. Waar mijn complete wagen door vandalen in brand is gestoken houden ze nog geen controle of zo snacht terwijl er toch al weer een enkele diefstallen zijn gepleegd in het begin van het jaar terwijl het jaar nog geen 2 maanden bezig is). Je zou toch denken dat als ze ze willen hebben dat het niet moeilijk is ze te pakken als het wekelijks gebeurd wat de politie ook weet. Te gevaarlijk voor ze de veiligheid bewaren waar de politie dacht ik toch voor waren, wat ik overigens nu dus niet zeker meer weet.............
 
Niet elke politieagent is een *** hoor......

Het is gewoon jammer dat erbij zijn die wel zo zijn... Maar die worden in het korps ook niet prettig aangekeken meestal.

Ik ken een aantal agenten...die toch wel anders zijn. Ik heb vorig jaar ook een achterlijke bekeuring gehad. Maar die zeiden toen ook: Schande voor het korps, zorgen dat de politie alleen maar een slechtere naam krijgt.....
 
Het gebeurd te vaak dat een ambulance een ongeluk krijgt doordat iemand de radio zo hard heeft aanstaan dat ze niets meer van buiten de auto horen.

Daarom zijn ze er strenger op. trouwens 630 wat is een mooi verhaal. weet je dat je met een zuivere 20 echte watts de ramen uit je auto kan krijgen. allemaal een mooi verhaal maar slaat nergens op.
 
Tja, idd...wat is watt??? RMS Wattage vind ik dan veel belangrijker. :D
 
Rms wattage is idd het belangrijkste die licht bij de subs op 2x 210 watt.

Maar met maar 20 watt (rms) de ramen eruit krijgen lijkt me niet zo makkelijk. De frequentie's die je dan kunt behalen zijn dan niet sterk
 
RMS vermogen is zeker het belangrijkste, piek vermogen is niet zo belangrijk
vb. Pioneer sub 150 Rms vermorgen 500 watt piek vermogen.

Rockford :rocker: sub 500 Rms 1000 watt peik vermogen, deze Rms vermogens liggen beter en stabieler op ander ohm's.

Ben zelf helemaal gek van Rockford.

Mijn audio.

Pioneer 7300 R

Pioneer 2 -weg van 100 Watt voor

Pioneer 4-weg 300 Watt achter

JBL subwoofer 250 RMS

Rockford fosgate 160.2 (gebrugd voor de sub 160 RMS)

Rockford fosgate 500 S (achterspeaker 2* 125 Rms)

Rockford fosgate condensator 1.0 Fahrad.

Alle boxen van pioneer hoop ik dit jaar te vervangen door RF, en nog een zwaardere versterker voor een RF dubbelspoels.

ROCKFORD FOSGATE is the best!!!!!!
 
Ik weet het vermogen van me kicker subs niet enkel van me infinity sub 350 rms en 1400 watt piek. Speakers heb ik overgekocht en heb ze nog nooit uit hun kast gehaald.

Ikzelf ben helemaal weg van infinity en kicker. Infinity vind ik vooral een mooi en helder geluid geven. Kicker maakt vooral goede subs vind ik.

Oh ja ik heb ook een pioneer cd speler erin zitten type weet ik niet. 3 pre outs, zonder versterker erin en dus enkel geschikt icm versterker. Versterkers zijn dus caliber 4 kanaals (gebrugd) en alpine 4 kanaals.

2de radio is een simpele sony van +/- 1 jaar met 1 pre out maar heb deze nog niet in de andere wagen gebouwd en deze heeft helaas geen afstandbediening. De infinity sub moet ook nog in die andere wagen en dan nog de jbl speakertjes voor in de voordeur.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje big ben, waarom heb je de voordeur speakers niet aangesloten op de versterker? Zij bepalen voor het grootste gedeelte de kwaliteit van het geluid omdat je door immers dichterbij zit. Zo komt je geluid straks voornamelijk van achter en dat beinvloed de kwaliteit. Je gaat bij een concert immers er ook niet met je rug naar toe staan toch?
 
Ja big ben vind ik ook wel raar dat je je achterste speakers versterkt ???

Sowieso je achterste speakers dienen normaal gewoon als rearfill de klank moet vanvoor komen hé, met een deftige bass vanachter.

Ken zelfs veel SQ'ers die gewoon met een compo zitten vanvoor en 1 woofer in de koffer.
Heel belangrijk is gewoon de kwaliteit van deze producten + kabels + demping + plaats van de speakers ... etz ...

Tja ik zit ook niet met de perfecte instal ze , verre van ...
Heb nog veel werk eraan ... 8-)

Alleen gaat je muziekkwaliteit echt vooruit gaan door de versterker op je voorste speakers te zetten hoor, believe me.

En nog een raad staar je niet blind op 1 merk.
RF is zeer goed daar niet van hé, ma is ook redelijk prijzig.
Voor dezelfde prijs kan je misschien van een anders merk een duurdere serie kopen...

Merken als DLS, Helix,Caliber,Boston ... etz ....

Greetz peter
 
Daar heb je zeker gelijk in speedy dat je je eigen niet op 1 merk moet blind staren. Ikzelf heb toevallig alle speakers van kicker maar voor voordeurspeakers gaat mijn voorkeur toch uit naar infinity. Iedereen heeft wel een bepaald merk dat hem het beste bevalt, maar of ze in alle fronten je het meeste voldoening geven kwa klank is meestal niet.

Ikzelf heb nog geen eens achterspeakers ingebouwd, ik heb wel speakers liggen ervoor maar niet wat ik erin wil hebben. Het gaat me niet om het hardste te gaan.
 
Tja het hardste gaan ... zijn lollen die heeeeeeel veeeeeel geld kosten en veel heb je er niet aan.

Ken ook een fanatiek DB dragger en das wel eens plezant om in te zitten maar geef mij maar een instal die zuiver en warm speeld.

En niet alleen geschikt is om house af te spelen, R&B , rock ... alles
De ideale test gewoon celine dion afspelen ...:D

Ma komt ook nog veel bij kijken, en weet effe niet of ik der nog mee wil doorgaan... komen weer grote kosten aan exterieur en de ice ma weet nie of ik der nog men geld ga insteken :(

We zien wel, de moto kriebels beginnen weer hé, mooi weer.
En de vorige is verhuisd naar de eeuwige jachtvelden ...

Greetz
 
hebben jullie (avg speedy G) ook helemaal gelijk in, de versterker waar ik nu m'n sub mee aanstuur wil ik gaan gebruiken voor de voorboxen,deze zitten nu in het dashbord. Zodra ik de andere versterker heb, wil ik eerst een composetje van Rf erin bouwen anders is het toch niet naar m'n zin.

wat betreft Rf duur, valt wel mee als je het maar niet in europa koopt en zelf importeer uit amerika:D
 
Back
Naar boven