AndroidHealthClinic

Hoe hard wordt jij genaaid door je telefoon provider? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Koning Eenoog

Incognito
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
16 okt 2002
Berichten
28.248
Waardering
5.505
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
15%
Ik vraag me af hoeveel mensen er hier problemen hebben met hun telefoon/telecom, of hoe je dat zooitje maffia ook mag noemen, providers?

Echt waar... Ik ben in staat om 1 dezer dagen een totale genocide te plegen en in 1 klap al het callcentrepersoneel van alle grote providers tegen de muur te zetten. Iedere zendmast in de hens te zetten en ieder hoofdkantoor met de grond gelijk te maken.

Nadat ik enkele jaren geleden bijna knokkend ben weggegaan bij Telfort, nadat ze mij een half jaar lang bestookt hebben met valse facturen, incasso brieven en deurwaarders ben ik nu bij de vrienden van KPN. Trouwens, dat Telfort was achteraf allemaal een foutje van hun. Foutje wat me heel wat bezoeken aan de telfort winkel, heel wat uren aan de lijn en heel wat aangetekende brieven heeft gekost.

Tja. KPN. Dit jaar sluit ik een sim only abo af. Ik had nog een telefoon en wilde wachten op de nieuwe iPhone. Geen probleem meneer. U kunt nu beginnen aan sim only, en zodra u wilt kunt u overstappen op een nieuw abo met een nieuwe telefoon. "Weet u dat zeker meneer van KPN, zit ik dan niet vast aan een jaarcontract wat ik af moet maken?". Nee meneer. We sluiten een nieuw contract af en dan bent u weer twee jaar klant bij ons, is voor ons toch ook voordelig. Weet u dat zeker meneer van KPN. Na 4 maal bevestigen ga ik over tot aanschaf.

300 minuten leek me wel schappelijk, met internet er bij voor 20 euro per maand.

De site van KPN werkt niet, dus ik kan geen facturen kijken.

Rekeningafschrift: 2 rekeningen (105 euro en 125 euro).

- Ja meneer: u belt wat buiten de bundel en dan kost iedere minuut of sms 33 cent, en als u 1 seconde belt dan telt dat voor 1 minuut.

Oh, dan doe maar een duurder abo.

Nieuwe iPhone komt uit.

"Nee meneer, u kunt niet overstappen, u moet eerst uw jaarcontract afmaken".

Ik kijk er niet eens meer van op. Ik denk alleen: hoe kan ik zo dom zijn telefonisch afspraken te maken.

Vorige maand krijg ik een belletje. "Meneer, u krijgt gratis 1000 sms van ons".

-Dat wil ik niet want ik wordt genaaid.

"U kunt direct een sms sturen met deze code om te zorgen dat het sms aabod niet langer uit loopt dan een maand. U krijgt dan gewoon 1000 sms van ons zonder voorwaarden."

Hoe dom kon ik zijn. Ik accepteer. Stuur direct een sms en krijg een bevestiging. 1000 gratis sms.

Ik krijg vandaag een factuur. 85 euro.

- Ja meneer u sms't nogal veel (230 sms ofzo).

"Ja heel gek ik had 1000 gratis sms".

- Ja maar die heeft u geblokkeerd door direct die opzeg sms te sturen.

PppppfffffffffUuuuuuuUUUUUU!!!!!!!!

Die, uhmz, niet zo leuke mensen, ze liegen gewoon glashard. Ze liegen gewoon en ze weten het. De gesprekken worden opgenomen. Ik zou ze graag terug horen. - Nee meneer dat kunnen wij niet doen.

Nee dat snap ik.

Ik heb het idee dat als ik mijn rekeningen niet nauwlettend in de gaten hou ze systematisch 500 euro per maand van mijn rekening boeken.

Ben ik nou de enige die zo'n gezeik heeft de hele tijd met die modderfokkers?

Pfffff..... Misschien toch maar eens tijd om weer over te stappen op de ouderwetse brief en het persoonlijk bezoekje.
 
Inb4 DBB Knokploeg
 
Mijn ma werkt bij tmobile en fixt alles voor me, nooit genaaid. Maar klopt, er gebeurt heel veel wat niet door de beugel kan.
 
Ja ik ben in staat om een keer zo'n kpn mannetje van de straat te plukken, een beatdown te geven en ergens midden in de stad aan een paal te hangen. Just to prove a point.

Het is gewoon bizar. Gewoon willens en wetens glashard tegen je liegen. Trust me, na dat Telfort gezeik was ik deze keer echt wel oplettend. Ieder gesprek alles 3 keer bevestigen. Ik ga ff een progje downloaden en alle telefoongesprekken opnemen. Had ik al lang moeten doen.

Mooie was ook nog: "Ja meneer, u heeft ook nog kosten gemaakt voor een 0900 nummer". JA TEEF DAT WAS OM JULLIE DIGITENNE AFDELING TE BELLEN OM TE ZEGGEN DAT DAT k*t SIGNAAL DE HELE TIJD WEG VALT EN OM potverdomme NA 2 WEKEN SNEEUW OP TV EEN NIEUW KASTJE AAN TE VRAGEN!!!!"

- Oh ja, dat moet u regelen met afdeling digitenne van KPN, daar gaan wij niet over.

Oh, verassend. U kunt me zeker doorverbinden...?
 
Laatst bewerkt:
Hm, nee, ik heb eigenlijk nooit gezeik met providers... Zit al jaren prima bij T-mobile.
 
Vooral als je buiten de bundel belt wordt je keihard genaaid.

Voor zover ik weet heb je alleen bij Hollands Nieuwe altijd hetzelfde tarief, dus ook buiten de bundel betaal je dan bijv 3,5 cent per minuut
 
Ze vinden altijd wel iets om geld te winnen, en de meeste personen zijn dan zo dom/bang om er niet op in te gaan en gewoon te betalen. Als ik iets betaal dan moet ik bewijs hebben waarom mijn rekening zo hoog is, klopt het niet dan betaal ik niet.
 
Ja ik ben in staat om een keer zo'n kpn mannetje van de straat te plukken, een beatdown te geven en ergens midden in de stad aan een paal te hangen. Just to prove a point.

ik doe met je mee maat!
wanneer je mij nodig hebt pm me!
 
ik werk al jaren met herlaadkaart en ben niet van plan te veranderen:)
 
Als videotelefoon standaard was zou je denk minder bullshit krijgen haha. Maar je moet zorgen dat je je eigen rechten goed kent. Check voorwaarden en bepalingen zelf en laat je niet in iets praten. Besef ook het principe van stilzwijgend akkoord gaan. Als zij je contract aanpassen gedurende de looptijd kun je bezwaar maken. Doe je dit niet naaien ze je alleen maar harder.
 
Kort samengevat :

Ik denk alleen: hoe kan ik zo dom zijn telefonisch afspraken te make

Waarom maak je dan ook telefonisch afspraken? Ik poeier iedereen af telefonisch, je moet je nooit iets laten aansmeren vanuit een impuls.
 
Je gaat zo gigantisch makkelijk buiten je bundel, zonder enige waarschuwing uiteraard. En maar rekeningen door je strot douwen, want daar zijn ze goed in. Ach, wat doe je er tegen?
 
Ze vinden altijd wel iets om geld te winnen, en de meeste personen zijn dan zo dom/bang om er niet op in te gaan en gewoon te betalen. Als ik iets betaal dan moet ik bewijs hebben waarom mijn rekening zo hoog is, klopt het niet dan betaal ik niet.

Zo is het maar net. Alleen heeft KPN de goede gewoonte om hun site 50% van de tijd plat te leggen zodat je niet bij de facturen kan.

De tijd en energie die het iedere keer kost om iedere keer die ****ing kosten terug te halen. Nu hebben ze me toegezegt 45 euro terug te storten omdat er toch blijkbaar wat fout was gegaan.

"Dat beloof ik op mijn woord meneer".

- Dat woord van jullie dat ken ik wel, ik ben benieuwd.

---------- Post toegevoegd Wed 16 Nov 2011 om 21:10 ----------

Kort samengevat :



Waarom maak je dan ook telefonisch afspraken? Ik poeier iedereen af telefonisch, je moet je nooit iets laten aansmeren vanuit een impuls.

Ja niet slim. Maarja, misschien naief van me, blijkbaar, maar als iemand tot 3 keer toe toezegt dat dit de afspraken zijn, dan ga je er toch vanuit dat ze de waarheid spreken.

Ik ben ook al naar de KPN winkel geweest. "Ja meneer, u heeft dat telefonisch geregeld, en wij staan daar als winkel los van, dus u zult toch moeten bellen."
 
Telefoonmaatschappijen blijven gewoon het smerigste tuig dat er is.
Khad ook een abonnement afgesloten via internet bij vodafone, was een actie van 3 dagen met extra voordeel. Komt me eerste rekening binnen hebben ze weer die hele korting vergeten en veel minder internet. Daarna weer de klantenservice gebeld die ook echt letterlijk onbereikbaar zijn. Die zijn echt gewoon aaaaltijd in bezet. Toen eindelijk na 3 dagen bellen na de klantenservice werd ik eindelijk doorverbonden en hebben ze het veranderd. Stelletje teringlijers.

Heb trouwens ook best vaak dat er bij ''kosten buiten bundel'' nog 1 a 2 euro staat terwijl ik zeker weet dat ik geen rare nummers heb gebeld of in buitenland of iets.
 
ik heb het niet gelezen, maar ik zag dat je met kpn ruzie had. had ik ook, ik had daar opgezegd en dan geven ze je dus (zonder het te melden) de laatste maand geen belbundel meer :roflol:

ik vrolijk bellen, krijg ik een ****ing hoge rekening als laatste afschrift. half jaar brieven heen en weer gezonden en uiteindelijk mijn geld terug gekregen, maar moest er wel flink achter aanzitten. paupers. die gasten van de helpdesk die je dan belt die zeggen gewoon: "staat in je voorwaarden, heb je voor getekend". ze kunnen je alleen niet vertellen wanneer je ervoor getekend hebt en waar het precies staat in die voorwaarden :roflol:


zit nu bij Ben. is ****ing goedkoop, beter bereik en nog nooit buiten de bundel gekomen. zelfs op bellen op vakantie viel in die bundel.
 
wat ik vooral niet begrijp is ook waarom de tarieven zo hoog zijn.
ik las laatst ergens dat er andere landen waar internet meer dan 2x zo goedkoop is en voor een 10tje kon je onbeperkt smsen.

is het niet een kwestie van wat zendmasten neerpleuren, kantoormensen en winkels regelen en verder nog wat met andere providers voor het internationaal netwerk... ?
 
wat ik vooral niet begrijp is ook waarom de tarieven zo hoog zijn.
ik las laatst ergens dat er andere landen waar internet meer dan 2x zo goedkoop is en voor een 10tje kon je onbeperkt smsen.

omdat ****ing 2/3e van nederland een internet-op-hun-telefoon-fetish heeft... daar kunnen ze dik op verdienen.
 
Ja die kosten slaan sowieso nergens op. 33ct per minuut. Ook als je iemand belt en na 3 keer krijg je voicemail. Bam. Minuut weg. 33ct. Is er nou geen manier hoe je die gasten op kosten kan jagen? Ik zou er nog bijna een sport van willen maken.

Naja, zo snel mogelijk weg bij kpn. En ja, dan blijven er niet meer veel providers meer over haha. Bij T-Mobile ging het altijd wel goed, maar bij het aflopen van mijn abbo ging het ook weer erg moeizaam en hebben ze me ook net weer paar maandjes extra door weten te naaien. Bovendien hadden ze toen enkele maanden zo'n ontzettend slecht bereik dat ik halve tijd niet kon bellen. Tijdens afspraken voor sollicitatie gesprekken viel de hele tijd de lijn weg. Erg naar. Zelfs toen ik T-Mobile ging bellen om te klagen over het bereik viel het gesprek 3 keer weg. Het was gewoon lachwekkend zo slecht. Je hoeft dan ook echt niet te verwachten dat je korting op je rekening krijgt ofzo.

Ik vraag me af welk aandeel van de omzet van een provider komt uit eerlijke kosten, en uit ****-your-ass kosten. Denk dat het niet ver uit elkaar ligt.
 
zit bij tmobile, op zich geen problemen qua abbokosten, wel dat het bereik af en toe een ramp is, en de website niet altijd even lekker meewerkt.
 
Nooit last van gehad. Voor 10 euro/maand kan ik een uur bellen en onbeperkt (of nouja, 10000 smsjes, maar dat is eigenlijk onbeperkt...) smsen.
 
Back
Naar boven