AndroidHealthClinic

Hoe heb jij BB/krachttraining in je leven geïntegreerd? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

critmonster, respect voor je verhaal! je hebt het niet gemakkelijk zo te lezen, maar goed dat je doorzet.
 
critmonster, respect voor je verhaal! je hebt het niet gemakkelijk zo te lezen, maar goed dat je doorzet.

thanks...zit wel goed, zijn mensen die het veel erger hebben ;)
 
Hoe heb jij bodybuilding/krachttraining in je leven geïntegreerd?​

Hoe ik begon.​

Ik ben begonnen toen ik een jaar of 19 was.
Wou toen graag het leger in. En heb mijn eigen toen aangemeld bij de sportschool.
Heb daar een jaartje getraind.Want had mijn nieuwe hobby gevonden: Bodybuilding.
Ben toen ook meteen naar een andere gym gegaan. Trainde eerst bij achmea health center. Ben toen overgestapt naar de gym van Randy Vogelzang.(die de meeste hier ook wel kennen).
Heb daar nog een jaartje of anderhalf een beetje aanlopen klooien.
Dacht dat ik serieus bezig was. Maar eigenlijk sloeg het nergens op.
Voeding was ruk net als de training.
Ben me steeds meer gaan verdiepen in bodybuilding. En steeds gemotiveerder geworden. Tot op de dag van vandaag. En hopelijk nog vele jaren.

Bodybuilding en werk.​

Ik heb een baan van 9 tot 5. Dus het plannen voor traingen en voeding is niet zo heel lastig.
De ene keer kan je half uurtje later eten dan normaal. Maar dat is ook wel het einge.
Natuurlijk word ik ook nog wel vreemd aangekeken vanwege mijn eet gewoontes.​

Hoeveel tijd maak ik vrij voor mijn trainingen.​

Ik train van dinsdag tot vrijdag. Elke traing duurt 60 tot 90 minuten maximaal.
Dat is meer dan genoeg tijd om mijn schema af te gaan.​

Voeding.​

Opzicht is mijn voeding niet zo heel bijzonder.
Mijn voedingsschemabestaat voor het meerendeel uit brood, kip, tonijn, rijst, aardappelen, melk en noten.
Mijn calorie inname ligt op dit moment rond de 4300.
Probeer zo clean mogelijk te bulken. Heb af en toe ook wel een junkdag.
Als ik een dagje weg ga dan neem ik al mijn voeding mee in mijn rugtas. Om toch
nog mijn voedingsschemaaf te werken.​

supplementen.​

De supplementen die ik neem.
Bestaan veel al uit whey, creatine mono en bcaa´s.
En soms nog een sample die ik dan bij mijn bestelling krijg.
die ik soms ook, als ze me goed bevallen, bestel.​

Doelen en motivatie.​

Om gemotiveerd te blijven trainen moet je doelen stellen.
Zo heb ik ook een doel. Waarvoor ik ook helemaal ga.
Als je wilt beginnen met bodybuilding, moet je je eigen toch wat afvragen.
- Wat wil ik bereiken?
- Wat heb ik er voor over?
- Hoe ver ben ik bereid te gaan? Om mijn doel te behalen.

Als je eenmaal je doel heb steld. Dan raak je nog meer gemotiveerd. Om te gaan trainen. En elke keer als je dichter bij je doel komt. Hoe verslavender bodybuilding wordt.
En is het niet meer weg te denken uit je leven.

bijdeze mijn bijdrage aan dit topic.​
 
Bodybuilding is een lifestyle op zich.
Iedere bodybuilder die serieus met zijn/haar sport bezig is, ervaart dit dagelijks.
Bodybuilding is niet iets wat je de ene dag fanatiek mee bezig bent en de andere dag totaal vergeten bent. natuurlijk zijn er momenten of omstandigheden waarbij het iets naar de achtergrond verdwijnt, maar het blijft altijd aanwezig, 24-7.
Het is een droom, een doel, om dit te bereiken is die dedication nodig.
Ik ken weinig sporten waarbij die dedication zo belangrijk is. Het gaat niet alleen om die paar uur in de week trainen, het gaat om je complete voedings/ levenspatroon.

Ik zeg niet dat je niet `groot` kan worden zonder die dedicaton, er zijn genoeg mensen die af en toe de gym bezoeken en zonder voedingsschema leven en zich ieder weekend (of vaker) van de kaart zuipen en toch nog wat weten te gainen. Maar de echten herken je aan die continue focus, die drang naar verbetering in hun fysiek en hun weg daar naartoe. Deze mensen houden langer vol en zullen naar mijn mening uiteindelijk veel meer bereiken.

De tijd die ik voor mijn training vrijmaak is niet abnormaal veel, ik train 4x in de week 1.5uur met het opwarmen in totaal, dus een 6uurtjes in het totaal.
De tijd die ik er mentaal mee bezig ben loopt echter veel hoger op. Je staat er mee op en je gaat ermee naar bed.

Ook de voeding is een essentieel onderdeel wat zowel veel tijd als geld vraagt.
Ik ben zelf student dus heb onregelmatige dagen en het geld komt ook niet aanwaaien.
Daar staat wel tegenover dat ik veel dagen vrij ben of in ieder geval gedeeltelijk.
Ik heb voor mezelf een Excel bestand waar ik mijn voeding in opstel en aanpas aan mijn doelen (clean bulk/ onderhoud/ cut/ verhoudingen e/k/v).
Je kan dit zo gek maken als je zelf wil, hoe ver je hier in wil gaan moet je voor jezelf bepalen.
Dit zeg ik omdat het heel leuk is om een voedingsschema van iemand over te nemen die bloedfanatiek is maar wanneer je dit zelf niet bent houdt je dit geen week vol.
Probeer dingen te combineren die makkelijk/ goed/ goedkoop zijn en die je lekker vind.
Ik zelf moet vaak snel een maaltijd wegwerken tussen lessen door. Rijst is hierbij vaak niet mogelijk en daar voor in de plaats pak ik ultra fine oats en een bak kip.
Thuis kan ik wel gewoon zilvervliesrijst en een kippetje eten. Deze maaltijden staan dus niet vast maar varieren omdat ik de ene dag smorgens en de andere dag smiddags op school ben. De voedingswaarden zijn wel het zelfden dus dit maakt niet uit.
Ik zal dit hieronder weergeven in een voorbeeld


7:30 12gr peptopro 1multivit.
8:00 100gram havermout 20gr whey isolaat 20gr caseine
10:30 100gram zilvervliesrijst 150gram tonijn op waterbasis 10ml olijfolie
13:00 100gram volkorenbrood 200gram kipfilet
15:00 100grarm havermout 20gr whey 20gr caseine
17:00 100gram zilvervliesrijst 200gram kipfilet
20:00 200gram koolvis 50gram pindakaas
22:30 500gram magere kwark 3caps omega3




Een vaste trainingstijd heb ik niet vanwege het feit dat ik nog studeer. Een training plan ik anderhalf uur na een maaltijd. Een uur na de maaltijd neem ik cafeine en direct voor de training peptopro. Direct na de training dextrose/maltodextrine en peptopro. Kwartier/half uur later whey/havermout. Een uur daarna een complete maaltijd (behalve bij een avondtraining, dan neem ik enkel nog de kwark)

Trainingsschema

Ik heb 2/3 jaar een normaal splitschema getraind, borst/buik rug/achterkant scouders/biceps schouders/triceps benen
Een 2 maanden geleden wilde ik iets anders, iets vaker die prikkel en daarmee dus ook een wat minder intensieve workout
Ik heb de zaken als volgt verdeeld

A Borst/schouders/triceps

B Rug/acherkant schouders/ traps/ biceps/ onderarmen

Weekend benen

En dan de ene week A/B/A
De volgende week B/A/B

A1, borst: 3x schuin bankdrukken, 3x cable crossover
schouders: 3x dbpress, 3x side raise
Triceps: 2x dips, 1x rope extension
A2, borst: 3x vlak bankdrukken, 3x incline fly`s
Schouders: 3x behind neck, 3x machine side raise
Triceps: 2x frenchpress, 1x rope extension
B1 rug: 3x BOR, 3x small pulldown
Acherkant schouders: 3x bent over lateral raise (met buik op bankje)
Traps: 3x BB shurgs
Biceps: 2x bb curl 1x cable preacher curl
Onderarmen: 3x superset polscurlen op bankje (onderhands+bovenhands)
B2 rug: 3x Tbar, 3x breed pulldown
Acherkant schouders: 3x bent over lateral raise (met buik op bankje)
Traps: 3x BB shurgs
Biceps: 2x bb curl 1x cable preacher curl
Onderarmen: 3x superset polscurlen op bankje (onderhands+bovenhands)

Benen Squats 4x, stifflegdeadlift 3x, leg press 3x, leg extension 3x, legcurl 3x
Seated calfraise 3x, standing calf raise 3x


Integratie bij vrienden/familie/vriendin

In het begin was dit vrij moeilijk. Ik woon nog thuis en mijn ouders wilde in het begin niet veel van het aparte eten afweten. Het avondeten gebeurden gezamenlijk en wat mijn moeder klaarmaakte. Ook was het niet de bedoeling dat ik zo maar vlees uit de vriezer haalde.
Na een tijdje ben ik zelf mijn eigen vlees etc. gaan kopen en geleidelijk aan zijn ze het gaan accepteren en nu is het geen probleem meer. Ik denk dat mijn ouders nu zien dat ik het echt serieus meen, maar of ze het echt begrijpen denk ik niet. Ik denk niet dat een buitenstaander die niets van de sport af weet begrijpt wat we doen.
Maar we doen het.
Mijn vriendin heeft het altijd goed begrepen en ondersteund dus daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Ook vrienden begrijpen het. Veel van mijn vrienden trainen zelf ook dus die weten hoe en waarom.
Andere mensen maak ik me niet druk om. Dit is wat ik wil, dit is wat ik doe en wanneer hun dat niet accepteren is dat niet mijn probleem. Ik doe er niemand kwaad mee dus ik vind het onzin wanneer ze er moeilijk om doen. Ik heb geen enkel probleem met mensen die vragen waarom ik zoveel eet of andere vragen, dan leg ik het gewoon uit. Maar je hebt altijd mensen die er meteen negatief tegenover staan en zeggen dat het niet nodig is, onzin is etc. Die mensen moet je gewoon laten doen, waarschijnlijk hebben ze zelf geen doelen.

Slot

Ik zou iedereen aan willen raden te blijven doen wat ze doen, doelen blijven stellen en daarnaar toe leven zonder je af te laten leiden/ laten demotiveren door anderen.
Laat ook anderen in de sportschool in hun waarde, misschien streven ze compleet andere dingen na dan jij maar laat dat zo.
Blijf dingen doen die je leuk vind, ga op stap wanneer je wil, eet friet/pizza wanneer je wil, doe het op jou manier, dan blijft het leuk en goed gaan.
Wanneer het niet goed gaat om bepaalde redenen merk je dat vanzelf en kun je dingen aanpassen naar wens.

Keep on pumping
 
Er kan gestemd worden in de poll!

Zaten weer mooie stukken tussen, allemaal bedankt voor deze maand en zie graag weer nieuwe stukken tegemoet in het komende topic van de maand.

Groet, Tremendes
 
Vroeger, toen ik nog vrij vors was,!

http://www.encyclo.nl/begrip/vors

:(

---------- Toegevoegd om 20:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:18 ----------

Er kan gestemd worden in de poll!

Zaten weer mooie stukken tussen, allemaal bedankt voor deze maand en zie graag weer nieuwe stukken tegemoet in het komende topic van de maand.

Groet, Tremendes

Ik wou deraan beginnen, dus ik begon te lezen, de 1e kandidaat die at snickers, dus die viel af, de 2e was vroeger vrij vors? Toen heb ik moed al opgegeven en de pijp aan Maarten gegeven. Sorry. Zet Loca gewoon in de poll, ik stem altijd op Loca, ongeacht het onderwerp of eventuele input.
 
ok, wel grappig met vors :roflol:


maar serieus, wat maakt het nu uit, 1 stom woord :)
 
Back
Naar boven