AndroidHealthClinic

Hoe het best opwarmen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

IronDwarf

Cool Novice
Lid geworden
7 jun 2019
Berichten
42
Waardering
7
Lengte
1m70
Dag iedereen, ben nieuwe hier. Heb deze site opgezocht want ik denk dat ik hier beter dingen ga verstaan dan in de .com site waarvan ik soms niet 100% begrijp wat ze soms bedoelen.
Ik ging een lang verhaal doen maar uiteindelijk verwijderd want er is zeker ergens een plek voor dit.
Dus mijn vraag: hoe warmen jullie op? Welke is de meest optimale manier om je lichaam en gewrichten op te warmen?
Sukkel namelijk met een tennis elleboog na 5weken langzaam aan lichtjes bovenlichaam weer aan het trainen met een band, dus wou dit weten. Als dit niet de plek hiervoor is mijn excuses, ben me nog aan het orienteren
 
Ik warm altijd op met een paar buikspier oefeningetjes en een paar setjes bicep curls.
Vervolgens als ik iets specifiek train, bv schouders; doe ik eerst wat lichte sets zodat die spieren een beetje opwarmen.
 
warme douch nemen wordt je warm van
 
Ik warm me alleen oefening specifiek op, dus licht en met redelijk wat reps beginnen en dan langzaam wat verzwaren.
 
Als ik wil bankdrukken warm ik eerst mijn schouders op en daarna ga ik met een losse stang 20 herhalingen doen en dan steedsjes beetje verhogen het gewicht.

Legday bijv warming up met leg extentions of traplopen
 
Aha oke, een beetje zoals ik tot nu toe deed. Aleja losse stang 10 reps dan inderdaad opbouwen van gewicht tot ik aan de work sets kom
Dacht dat dit te weinig was daarom deze vraag
 
Ben zelf geen fan van opwarmen met veel reps. Doe meestal 5min op een fiets oid als algehele opwarming en dan voor de eerste oefening voor een groep iets van 10-5-3-1

Voor de opvolgende oefening meestal niet meer dan 1 a 2 " voelsets"
 
Ik doe altijd als ik iets van bovenlichaam train 5min. crosstrainer, armen zwaaien/losgooien, 15 dumbell front raises, 15 dumbell side raises, 15 voorovergebogen dumbell raises. Dan met lichtere dumbells frontraise, boven vasthouden en boven naar de side raise positie boven gaan. Vasthouden en dan naast het lichaam laten zakken. Dan de dumbells in side raise naar boven, vasthouden en boven naar frontraise positie gaan. Daar even vasthouden en laten zakken. Hiervan 10hh en daarna face pulls.
Als ik benen train enkel 10min. fietsen.
 
Voor al mijn workouts doe ik dynamic stretching zowel bij mijn upperbody als **lowerbody. Aan het einde van mijn workout maak ik vervolgens gebruik van static stretching. Zo krijg ik profijten van beiden.

Hier is een oneindige discussie over. Maar het komt erop neer dat dynamic stretching resulteert tot betere warming up en prestatie dan static stretching voor je workout. Static stretching zou zelfs negatief je prestatie en kracht kunnen beïnvloeden als dit te lang gebeurt. Ook dit heeft te maken met verschillende onderdelen.

**Een 5 min - 15 min cycle bij lowerbody doet ook heel goed aangezien de beenspieren een veel hogere bloedstroming ratio hebben.
 
Back
Naar boven