MuscleMeat

Hoe houden jullie het vol?

Bezoekers in dit topic

RednasNL

Cool Novice
Lid geworden
21 okt 2019
Berichten
52
Waardering
19
Lengte
1m85
Massa
101kg
Korte inleiding

Ongveer 7 maanden aan het trainen, in het begin gewoon wat aan liggen klooien. Toen begon ik de sport toch wel erg leuk te vinden waarna ik een halve sportschool heb aangeschaft voor in de garage. Omdat ik erg dik was maar besloten om te beginnen met afvallen. Ben in 10 weken van 106.5 naar 99.5 gegaan maar toen was het op. Kon de motivatie niet meer opbrengen en besloten 2 weken normaal te doen waarin ik weer 0.5kg ben aangekomen.

Ondertussen een vetmeter aangeschaft en na meerdere 4puntsmetingen kom ik uit op een vp van 22%. Dit wakkerde mijn motivatie weer aan waarop ik besloten heb om nog 10kilo proberen te zakken.

Ik ben nu een week bezig met intermittent fasten en nog vol gemotiveerd. Maar hoe zorgen jullie dat je dit blijft? want ik weet van mezelf dat de motivatie minder en minder word. Vooral ook omdat er geen gains zijn door de lage kcal inname.
 
Geen gains maar wel minder vet moet toch ook motiverend werken.

Je doel voor ogen houden en zorgen dat je een leuk en gevarieerd voeding/trainingsschema volgt.
In het begin werkt dat heel motiverend maar hoe langer ik bezig ben hoe dieper ik moet gaan om af te vallen. En dan komt de craving naar snoep naar boven. Soms voel ik me net een monster, als ik eenmaal toegeef aan een snoepje kan ik niet meer stoppen en moet ik vreten als een zwijn haha daarna natuurlijk direct spijt.

Maar ik ben nu wel veel gemotiveerder dan mijn eerste afval periode. Vooral omdat ik schrok dat ik nog boven de 20% vp zat
 
Wat ook erg demotiveerd is dat ik echt een slapjanus ben. Ben bijna 100kg en begin in de stronglift 5x5 nu echt moeite te krijgen met de squad op 62.5 kg. Zou graag bulken om daar goed doorheen te kunnen knallen, maargoed dat komt ooit wel denk ik dan.
 
Wat ook erg demotiveerd is dat ik echt een slapjanus ben. Ben bijna 100kg en begin in de stronglift 5x5 nu echt moeite te krijgen met de squad op 62.5 kg. Zou graag bulken om daar goed doorheen te kunnen knallen, maargoed dat komt ooit wel denk ik dan.
Komt wel op zijn tijd, het is een marathon geen sprint.
 
In het begin werkt dat heel motiverend maar hoe langer ik bezig ben hoe dieper ik moet gaan om af te vallen. En dan komt de craving naar snoep naar boven. Soms voel ik me net een monster, als ik eenmaal toegeef aan een snoepje kan ik niet meer stoppen en moet ik vreten als een zwijn haha daarna natuurlijk direct spijt.

Maar ik ben nu wel veel gemotiveerder dan mijn eerste afval periode. Vooral omdat ik schrok dat ik nog boven de 20% vp zat
We hebben hier een kenner op dit gebied Skatermarvin. Maar wanneer de cravings erg worden is het niet erg om 1x in de week een geplande cheatmeal te doen, dan heb je iets om naar uit te kijken!
 
Het is inderdaad geen sprint.

Misschien anders toch je voeding eens onder de loop nemen. Ook in een zware cut kan je best ergens wat lekkers inplannen en je hoeft echt niet allemaal bro-food en droge zooi te eten. Dat maakt het ook beter uithoudbaar en makkelijker om door te zetten. Cravings kunnen dan ook minder worden.

Post anders je schema eens qua voeding en ook je onderhoud en kcal en macro's.

Misschien kan ej zodanig ergens wat aanpassen om die cravings in te perken.
 
Ik zal vanavond eens een voorbeeld van een dag hier plaatsen. Ik probeer zo gevarieerd mogelijk te eten voor mijn doen. (Lust niks) Hou iedere dag mijn voeding bij in myfitnespal en probeer zo goed als mogelijk de macro doelen te halen.
 
Screenshot_20191115-173648_MyFitnessPal.jpg

Screenshot_20191115-173652_MyFitnessPal.jpg

Screenshot_20191115-173702_MyFitnessPal.jpg




Dit is wat ik vandaag heb gegeten en nog ga eten.
Het enige wat ik hier niet in heb opgenomen is de boter of olijfolie waarin ik de kipfilet heb gebakken. Verder eet ik vrijwel geen sauzen, af en toe een klein beetje zoet/zuur of ketjap manis bij de nasi.
Mijn nasi is zelfgemaakt en komt uitgerekend (zowel kcal als macros) ongeveer overeen met de portie die in deze lijst is opgenomen.
Verder slik ik iedere morgen een multivitamine en D3 tablet.

Mijn doel is om MAX 2100 kcal te eten maar 6 van de 7 dagen zit ik rond de 1900/2000.

Voor zover ik heb kunnen uitvissen is mijn onderhoud rond de 2400kcal.

Ik wil dit nu 12 weken gaan aanhouden en hoop dat ik dan van 100kg gezakt ben naar 90/92.
 
Ik denk dat je wel erg laag in je kcal zit .. heb je je onderhoud berekend ? En zo ja wat is je onderhoud en met welke formule

bw 100 kg en dan op net geen 1900 is een Ghana dieet ..

Daarnaast om je cravings tegen te gaan zou ik niet stoppen met suikers maar wel minderen . Gun jezelf een koekje bij de koffie , een blokje chocolade tussendoor of een snoepje
 
Ik denk dat je wel erg laag in je kcal zit .. heb je je onderhoud berekend ? En zo ja wat is je onderhoud en met welke formule

bw 100 kg en dan op net geen 1900 is een Ghana dieet ..

Daarnaast om je cravings tegen te gaan zou ik niet stoppen met suikers maar wel minderen . Gun jezelf een koekje bij de koffie , een blokje chocolade tussendoor of een snoepje
Hahah ghana dieet :roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

Ik heb het niet uigerekend maar meer getest door die hoeveelheden te eten. Ik moet hier wel bijzeggen dat ik niet werk, en veel op de bank hang.

Ik heb door een aantal probemen vreselijk moeite met matigen en denk ik sterk zwart/wit. Dus met name met een snoepje of koekje krijg ik errors om het maar zo te zeggen en heb ik sterk de neiging om het zakje leeg te eten. Waarna ik dan weer de neiging heb om de hele kast leeg te trekken.

Aangezien ik nu 2 weken niet echt op mijn voeding heb gelet kan ik er weer een tijdje tegen aan. Maar de vorige keer begonnen de cravings echt serieus te worden vanaf een week of 6.

Merk nu met intermittent fasten wel dat ik door de dag heen geen honger momenten heb en dat scheelt ook weer een berg. De vorige afval periode had ik eigenlijk de hele dag honger.
 
Maar hoe zorgen jullie dat je dit blijft?
Stoppen met doelen stellen van ik wil zoveel banken en ik wil zoveel afvallen voor eind van het jaar. Als je veel bezig bent met afvallen en ook op redelijk tempo kan het lastig zijn mentaal, doe het gerust iets langzamer aan. Wie maakt je wat? Niemand behalve jij. Doe ook trainingen doe je leuk vindt. Als jij de nodige motivatie haalt uit wat sterker worden dan pas je je daar op aan. Kwestie van doen. Ik train met ijzer inmiddels denk ik 15 jaar of zoiets, en nooit geblesseerd geweest en ook nog nooit onvoldoende gemotiveerd geweest. Er zijn wel fasen waarin je bijvoorbeeld veel van jezelf vraagt en dan kan het een uitdaging zijn om in balans te blijven, ik heb dan altijd houvast aan trainingen.
 
Laatst bewerkt:
Korte inleiding

Ongveer 7 maanden aan het trainen, in het begin gewoon wat aan liggen klooien. Toen begon ik de sport toch wel erg leuk te vinden waarna ik een halve sportschool heb aangeschaft voor in de garage. Omdat ik erg dik was maar besloten om te beginnen met afvallen. Ben in 10 weken van 106.5 naar 99.5 gegaan maar toen was het op. Kon de motivatie niet meer opbrengen en besloten 2 weken normaal te doen waarin ik weer 0.5kg ben aangekomen.

Ondertussen een vetmeter aangeschaft en na meerdere 4puntsmetingen kom ik uit op een vp van 22%. Dit wakkerde mijn motivatie weer aan waarop ik besloten heb om nog 10kilo proberen te zakken.

Ik ben nu een week bezig met intermittent fasten en nog vol gemotiveerd. Maar hoe zorgen jullie dat je dit blijft? want ik weet van mezelf dat de motivatie minder en minder word. Vooral ook omdat er geen gains zijn door de lage kcal inname.
Had een beetje hetzelfde probleem! Ik ben ook een hele lange tijd bezig geweest met gewicht verliezen (van 109kg-83kg) en heb hier bijna 2 jaar over gedaan. De tip die ik mezelf zou geven als ik het opnieuw zou kunnen doen, is niet TE laag gaan in kcal, maar gewoon korte periodes cutten, en lange periodes focussen op gains maken en kcal proberen rond je onderhoud te houden. Als je een te lange tijd bezig bent met cutten heeft dit een slechte invloed op je lichaam, zowel mentaal al fysiek. (Kenmerken die ik had was bv. Nooit tevreden over voorruitgang, veel te veel tijd tekort door lange trainingen, Laag testosteron, af en toe een suikerval, en ook zelfs last van laag libido, hongerig en humeurig ) en er waren vast en zeker nog enkele andere dingen.
CONCUSIE. Dont rush the progress, trust the process. En geniet van iedere stap voorruitgang die je boekt, verander je doelen(cutten of massa opbouwen), je schema’s, oefeningen,... en zo blijf je gefocust en gemotiveerd.

af en toe een dikke cheatmeal doet ook wonderen ;)
 
Wow ik vind aardig wat dingen herkenbaar!!! Nooit tevreden en laag libido zijn daar een paar van.

Ik ben echter dik, ofja dat vind ik als ik naar mezelf kijk in de spiegel. En nu ik aan het cutten ben merk ik hoe zwaar het is. Maar als ik nu niet diep ga ben ik bang dat ik het alleen maar zwaarder word de komende jaren. Mijn plan is om het sporten serieus aan te pakken en blijven doen. Vooralsnog lijkt het erop dat me dat ook gaat lukken. Maar het lijkt me veel beter te doen als ik nu 1x goed afval en daarna zorg dat ik na iedere 5/8kg bulk een cut inlas. Anders moet ik ooit om droog te worden 10kg+ afvallen zonder veel spierverlies.

Ik DACHT dat het slim was om nu gewoon diep en hard te gaan zodat ik daarna op een normale manier kan sporten icm bulk/cut fases
 
Yep ik zou gewoon een schema maken (stickies kunnen goed helpen) voor x aantal weken, dan heb je iets om te volgen (helpt mij om niet zomaar iets te doen) En tja, het lichaam kan niet zo snel veranderen dus geef jezelf genoeg tijd.
Succes!
 
Wow ik vind aardig wat dingen herkenbaar!!! Nooit tevreden en laag libido zijn daar een paar van.

Ik ben echter dik, ofja dat vind ik als ik naar mezelf kijk in de spiegel. En nu ik aan het cutten ben merk ik hoe zwaar het is. Maar als ik nu niet diep ga ben ik bang dat ik het alleen maar zwaarder word de komende jaren. Mijn plan is om het sporten serieus aan te pakken en blijven doen. Vooralsnog lijkt het erop dat me dat ook gaat lukken. Maar het lijkt me veel beter te doen als ik nu 1x goed afval en daarna zorg dat ik na iedere 5/8kg bulk een cut inlas. Anders moet ik ooit om droog te worden 10kg+ afvallen zonder veel spierverlies.

Ik DACHT dat het slim was om nu gewoon diep en hard te gaan zodat ik daarna op een normale manier kan sporten icm bulk/cut fases
Te is nooit goed, maak er gewoon een levensstijl van, hoe serieuzer je die levensstijl neemt, hoe serieuzer de resultaten zullen zijn!
 
Te is nooit goed, maak er gewoon een levensstijl van, hoe serieuzer je die levensstijl neemt, hoe serieuzer de resultaten zullen zijn!
Dit wil ik ook zeer zeker bereiken!!

Ik merk nu al hoe mijn mindset is veranderd tov eten. En dan met name ongezond eten. Voorheen was ik me niet bewust van voeding en had ik avonden dat ik makkelijl een zak chips, snoep en een reep chocola in mijn eentje weg werkte. + meerdere keren in de week friet, pizza en andere meuk.
Denk dat ik regelmatig boven de 4000kcal zat zonder te sporten.
 
Dit wil ik ook zeer zeker bereiken!!

Ik merk nu al hoe mijn mindset is veranderd tov eten. En dan met name ongezond eten. Voorheen was ik me niet bewust van voeding en had ik avonden dat ik makkelijl een zak chips, snoep en een reep chocola in mijn eentje weg werkte. + meerdere keren in de week friet, pizza en andere meuk.
Denk dat ik regelmatig boven de 4000kcal zat zonder te sporten.
Ik heb hier ook een log van mezelf waar je misschien wat motovatie kan uithalen. Als je zin hebt moet je er maar eens op rondkijken.
 
Je moet niet on haalbare doelen stellen.
Je moet niet te laag gaan zitten. Je krijgt cravings omdat je extreem laag zit in je kcal met jouw stats en trainen.
Je moet niet snel en diep gaan maar geleidelijk. Dan eet je wat meer en doe je er langer over maar het maakt het haalbaar.
Je moet niet alles in hokjes van goed of slecht zetten... Een bakje chips kan best. Een keer pizza of friet kan best. Je kan het infitten in je schema. (overfriet kan ook)
Je moet niet alleen maar droge zooi en bro-food eten (sausjes kunnen best. Ketchup, ketjap, yoghurtbasis kerrie saus, tzaziki oid en een beetje (light) mayo kan best een keer)

Kortom om je doel te bereiken
Je moet haalbare doelen stellen.
Je moet ook lekker blijven eten en niet te laag gaan zitten in je kcal.
Je moet gewoon lekker trainen en doorzetten.

Even kort gezegd.. maak het haalbaar voor jezelf. Je kan er nu beter langer over doen en een haalbare levensstijl opbouwen waarin je ook eens kan genieten van een frietje, biertje, reepje choco oid. Niets is ongezond als je het op een normale manier gebruikt. Van 100 appels op een dag wordt je ook niet vorlijk en kom je net zo hard aan als dat je meuk eet of gewoon lekker en voedzaam eet met zo nu en dan een cheat en een koekje of snoepje. Het gaat om de kcal.

Genoeg gebrabbel... :o lees deze link eens goed door en gebruik de excel eens. Bereken daarin je onderhoud en kijk ook eens bij jezelf wat je echt lekker vind. Een pizza is ook niet meer dan brood met beleg in de oven. Je kan hem zelf beleggen en hebt dus invloed op je kcal. ;)

Post 1 voor wat meer uitleg en post 2 de excel.

enne.. tipje.. die 250 gram aardappel.. neem eens een grote aardappel van 250 gram. Boen hem schoon (niet schillen) prik er gaatjes in met een vork. Doe er nat keukenpapier omheen en gooi hem op max vermogen in de magnetron. eerst 3 minuten dan omkeren en weer 3 minuten. Zalige gepofte aardappel in no time met wat tzaziki.. zalig.
Neem je deze "gepofte aardappel" Snij hem in parten en leg ze even onder de gril. Zalig krokant... niet vet en toch lekker en met een sausje kan het best.
Je kan ook met een airfryer (als je die hebt) gewoon voorgekookte aardappelschijfjes of krieltjes bakken. KOmt heelrijk krokant eruit.
Varieren.

Zo ook met je rijstmaaltijd. Neem eens peulvruchten. Veel volume met weinig kcal. Bruine of witte bonen met kip of tonijn en daar een zooi groente door. Chili con carne maken. En als je een keer denkt ik cheat... een lekkere biefstuk bakken met champignons en een gepofte aardappel met tzaziki en sla. Of je uit eten bent en ook niet veel kcal.

Snacken.. probeer eens popcorn. Kan je zout en zoet zelf maken. Neem 50 gram pofmais en je hebt een mega schaal vol. Je kan kruiden met zout maar ook met (lulig gezegd) kipkruiden oid. Of maak het zoet met wat zoetstof of gooi er wat eiwitpoeder overheen net als ze nog warm zijn. Creativiteit is echt iets wat het leven zoveel leuker maakt. :)

iig genoeg geblaat van mijn kant. Mocht je tips willen oid.. altijd welkom :)
 
Back
Naar boven