AndroidHealthClinic

Hoe houden jullie het vol? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

marina1975 hahaha geen geblaat, dit is toch een perfecte motivatie. Er staat genoeg bruikbaars in je geblaat waar ik op dit moment mee verder kan! Maar nu eerst even je linkje lezen en onderhoud berekenen haha
 
Lekker man, dat je het gaat aanpakken.

Zoals je zelf al hebt aangegeven ben je er nog lang niet en het gaat ook wel een aantal maanden of jaren duren voordat jij jouw doel hebt bereikt. Voor sommige mensen klinkt dat verstikkend. "fuck moet ik deze levensstijl zolang volhouden." het verschil daarin zit hem in de mentaliteit. De een houdt ervan, met restricties leven. Omdat zij bewust zijn van elke stap, en elke stap in de juiste richting brengt je dichter bij je doel. Het geeft je energie om steeds makkelijke over mentale muren te komen.

Wat ik je eigenlijk wil meegeven is dat je geen kracht moet putten uit motivatie. Motivatie is prachtig en het creëert een begin. Enkel is motivatie een emotie en emoties verdwijnen als sneeuw voor de zon zonder dat je er erg in hebt. De volgende dag wordt je weer als een lambal wakker en vraag je je af waarvoor je al deze onzin eigenlijk doe. Wat mij helpt is geloven in constitentie. Er altijd zijn en het altijd doen. Motivatie kan de tieves krijgen aangezien het er niet is op de momenten waarop je je het hardst kan gebruiken. Wat je dan nodig hebt is eenvoudig, en dat is de kracht om altijd in jezelf je je doelen te geloven.

En ik las ook dat het niet helemaal lekker gaat in je leven. Weet je wat het mooie is van fysiek naar een beter resultaat streven. Dat je mentaal ook gaat groeien. Want als je een aspect ontwikkelt ontwikkel je alle aspecten in je leven.
 
1800 kcal op 1 meter 85 is echt veel te weinig. Geen wonder dat je motivatie verliest. Je lichaam protesteert.
 
Ik ben nu een week bezig met intermittent fasten en nog vol gemotiveerd. Maar hoe zorgen jullie dat je dit blijft? want ik weet van mezelf dat de motivatie minder en minder word. Vooral ook omdat er geen gains zijn door de lage kcal inname.
Gewoon zorgen dat je nu, terwijl je gemotiveerd bent, een goed ritme weet te vinden. Eenmaal in het ritme is het veel makkelijker vol te houden.

Door je training is het ritme met voeding ook makkelijker vol te houden, en andersom
 
mensen die petjes dragen als ze binnen zitten moet je sowieso niet serieus nemen.
 
Korte inleiding

Ongveer 7 maanden aan het trainen, in het begin gewoon wat aan liggen klooien. Toen begon ik de sport toch wel erg leuk te vinden waarna ik een halve sportschool heb aangeschaft voor in de garage. Omdat ik erg dik was maar besloten om te beginnen met afvallen. Ben in 10 weken van 106.5 naar 99.5 gegaan maar toen was het op. Kon de motivatie niet meer opbrengen en besloten 2 weken normaal te doen waarin ik weer 0.5kg ben aangekomen.

Ondertussen een vetmeter aangeschaft en na meerdere 4puntsmetingen kom ik uit op een vp van 22%. Dit wakkerde mijn motivatie weer aan waarop ik besloten heb om nog 10kilo proberen te zakken.

Ik ben nu een week bezig met intermittent fasten en nog vol gemotiveerd. Maar hoe zorgen jullie dat je dit blijft? want ik weet van mezelf dat de motivatie minder en minder word. Vooral ook omdat er geen gains zijn door de lage kcal inname.
Ik eet gewoon 1x in de week 36 uur niet, dat lijkt me stukken makkelijker vol te houden dan de rest van je leven elke dag maar 8u te kunnen eten.
 
Ik eet gewoon 1x in de week 36 uur niet, dat lijkt me stukken makkelijker vol te houden dan de rest van je leven elke dag maar 8u te kunnen eten.
Meerdere wegen lijden na Rome, persoonlijk lijkt mij 1x pw 36 uur niet eten niks. Maargoed me broertje eet 1x per dag alleen avond eten, dit houd hij al 2 jaar vol en bevalt hem prima. Zelf eet ik liever over de hele dag wat minder i.c.m cardio.
 
Ga elke ochtend een half uurtje nuchter (evt koffie zonder suiker eerst) wandelen en bouw op naar stevig doorwandelen. Met 100 kg verbrand je dan al ca 200 kcal en het werkt positief op je mindset (voor mij iig).
 
Korte inleiding

Ongveer 7 maanden aan het trainen, in het begin gewoon wat aan liggen klooien. Toen begon ik de sport toch wel erg leuk te vinden waarna ik een halve sportschool heb aangeschaft voor in de garage. Omdat ik erg dik was maar besloten om te beginnen met afvallen. Ben in 10 weken van 106.5 naar 99.5 gegaan maar toen was het op. Kon de motivatie niet meer opbrengen en besloten 2 weken normaal te doen waarin ik weer 0.5kg ben aangekomen.

Ondertussen een vetmeter aangeschaft en na meerdere 4puntsmetingen kom ik uit op een vp van 22%. Dit wakkerde mijn motivatie weer aan waarop ik besloten heb om nog 10kilo proberen te zakken.

Ik ben nu een week bezig met intermittent fasten en nog vol gemotiveerd. Maar hoe zorgen jullie dat je dit blijft? want ik weet van mezelf dat de motivatie minder en minder word. Vooral ook omdat er geen gains zijn door de lage kcal inname.
Eerste motivatie komt van mijn levenskwaliteit die vooruitgaat met elke kilo die ik kwijtraak; meer positieve contacten, meer leuke aandacht van vrouwen, ik voel me lichter, kan verder rennen, beter op mn handen staan, etc.
 
Oja, en eet wat je lekker vind. En eet carbs. Dan blijft t leuk.
 
Ik hield het altijd vol door wel gewoon lekker veel te eten maar gewoon langer te cardioen. Ik heb een pleuris hekel aan honger. Ik heb ook een pleuris hekel aan cardio, maar een grotere pleurishekel aan honger ;) Ben begin deze zomer van 123 kilo naar 105 gegaan, op 3000kcal per dag :P Geen moment honger gehad, maar me wel kapot gerend en gelopen met rugzak. Het is het een of het ander.
 
In de spiegel kijken
 
Voeg meer fruit toe zodat je wat meer je trek in zoetigheid kan stillen.
Verder elke maaltijd 200-300g groentes erbij. Ga je voller van zitten en krijg je ook nog eens wat vitamines binnen.
 
Back
Naar boven