XXL Nutrition

Hoe houden jullie je energieverbruik bij?

Bezoekers in dit topic

Essie!

Novice
Lid geworden
2 aug 2016
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m63
Massa
45kg
ikzelf gebruik de app FatSecret, ook meteen voor calorie-inname en om te checken of ik oa genoeg eiwitten binnenkrijg.. alleen vertrouw ik het niet helemaal. af en toe vergelijk ik dezelfde activiteit, duur enz. op een calculator online en dan zijn er soms verschillen van honderden calorieen?! zo'n calculator heb ik nodig omdat m'n dagelijkse inspanning heel verschillend kan zijn, ene dag werk ik harder dan de andere. en er zijn ook dagen waarop ik de hele dag op de bank luier. nou zou ik dus op zulke dagen willen weten bij de hoeveelste calorie ik moet kappen. en op dagen dat ik me extra heb ingespannen, hoeveel voeding ik extra moet nemen..
 
Een fitnesstracker die aan de hand van je hartslag je verbruikt meet... er zijn er tegenwoordig veel op de markt!
 
dat zou inderdaad heel handig zijn als je het allemaal niet zelf hoeft in te voeren. maar hoe betrouwbaar zijn die dingen eigenlijk? kun je er echt op rekenen dat het in ieder geval dicht bij het aantal daadwerkelijk verbrande calorieën zit?

welke gebruik jij eigenlijk VeibboR?
 
Ik heb een Fitbit surge gebruikt, die was behoorlijk accuraat. Ondertussen heb ik een Garmin watch waar deze functie ook op zit. Al gebruik ik dit nu bijna niet meer omdat ik ondertussen mijn verbruik wel ken...
 
Ik las laatst een artikel dat de meeste fitnesstrackers niet accuraat meten. Meestal zeggen ze dat je meer hebt verbrand dat werkelijk is. Zo zijn mensen sneller blij en positief over die dingen.
Dus als je zo'n ding gaat gebruiken rond het af omlaag
 
De Nuon doet dat hier
 
:haha:

Ik gebruik een mooi excelbestand die ik eens hier heb gevonden
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik gebruik Myfitnesspal, maar doe de laatste tijd iets meer op gevoel, ik weet ondertussen wel dat ik met 6 boterhammen wel onder m'n onderhoud blijf.. haha.
 
Back
Naar boven